انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 9 فروردین1403 - 12:34pm



این موضوع قفل شده است. نمی توانید پستی را ویرایش و یا پاسخی ارسال کنید.  [ 396 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 40  بعدی
 حقایق ردیابی و fpl35 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین1392 - 9:21pm
پست: 207
باسلام خدمت دوستان عزیز من لازم دیدم یک تاپیک جدید باز بشه تا اینجا بهتر در مورد این مساله حرف بزینم این ردیابی چی هست چرا به دستگاه نیاز داریم و چه دستگاهی خوبه و این رو هم بگم من تو تاپیک جناب سهیل قصد فروش طرحم داشتم منظورم فانکشن هست برای کسانی که نیاز دارن و میتونن پول بدن نه کسانی که ندارن یا ادعا دارن ولی خوب طبق معمول یه عده ناراحت شدن برای همین دیگه کوتاه نمیام چون من هم 22 خریدم هم 35 و الان زمانی هست که فروشنده باید منو راضی بکنه که این دستگاهاش چقدر دقت دارن مخصوصا 35 تو مد ازاد همین مبنا هم فقط فرکانس زیر 2000 میگیرم برای سازنده بازه خوبی هست ....خوب ولی اول میخوام افرادی که ادعا دارن نیان کسای که منطقی هستند بیان جلو با واقعیت کار داریم پس باادعاها متکبرین خلاقین تو خالی نیان جلو کسای که دست به طراحی دارن بیان جلو کسای که ترس اخراج دارن نیان جلو کسای که میخوان بدونن دستگاه 35 چی هست بیان جلو ببینن چه خبره من اشتباه کردم باید روز اول از سازنده میخواستم تست مد ازاد رو با فیلم نشون بده نه تمجید فضای مجازی به هر حال من خودم این تستها رو انجام دادم دقت دستگاه ها رو هم تو عکس مشخصه و در ضمن کسای هم که ریاضی بلد نیستند باز نیان چون نمیتونن اعداد صحیح و اعشاری رو از هم تشخیص بدن..خوب برای شروع نگران فیلم نباشید مشکل اپلود تو یک سایت دیگه هست که فعلا نتیجه نداده وگرنه فیلم هست چه فیلمی به خوبی هم فرکانسهای 35 هست هم فرکانسهای من فقط حجمش 200 مگه که دارم تمام سعیمو میکنم که اپلود بشه ولی نگران نباشید اول میریم سراغ تبلیغات فروش 35 که تمام موارد ذکر شده رو یکی یکی میریم جلو اول این مطلب رو ببینیم:

در پی موفقیت ردیاب FPL-22 و بر اساس نتایج کاوشهای واقعی توسط اپراتورهای حرفه ای ؛ این ردیاب بصورت سفارشی طراحی شد که میتوان گفت بلحاظ قابلیتهای فراوان و کلیدی و برخورداری از کمترین حد خطای ممکن در ردیابی شاید بهترین ردیاب جهان باشد!
از توانایی های ردیاب FPL-35 میتوان به نقطه زنی بسیار دقیق با تقریب 10 سانت (در سیستم آنتنی دقیق تر از این ممکن نیست) و همچنین امکان حذف اکثر خطاها از جمله خطای ذرات و خطای تشابه فرکانسی مواد اشاره کرد. همچنین در این ردیاب دقت و قدرت نسبت به ردیاب قبلی بهبود محسوسی داشته.
این ردیاب که از سیستم فول دیجیتال استفاده میکنه دارای یک حذف کننده بسیار قوی و کارامد هست که نه تنها بطور کامل میتونه خطای ذرات رو حذف کنه بلکه امکان تخمین وزن هدف رو هم به اپراتور میده.

خوب تکلیف 22 مشخص هست تعطیل...
میریم سراغ 35 این دستگاه میتونه تمام ذرات رو حذف بکنه ولی من که ندیدم گواهشم تلاشهای هست که دوستان میکنن من لازم نمیبینم چیزی بگم پس این ادعای بالا 100 درصد رده و کذب هست...

مهمترین بخش همین بخشه خیلی دقت کنید مد ازاد ما رو همین بخش سعی میکنیم تمرکز کنیم چون سازنده گفته ببینیم چی گفته:

مود فرکانس آزاد :
مود شماره 23 در این ردیاب بطور متفاوت و مخصوص تنظیم فرکانس دلخواه ردیابی توسط اپراتور در نظر گرفته شده. فرکانس ارسالی از عدد 20.00 تا 2000.0 هرتز در این حالت به کمک دو ولوم F1 و F2 به سرعت تنظیم شده و بر حسب هرتز روی ال سی دی نمایش داده میشه. پله های تغییر فرکانس برای فرکانسهای پایین در حد 1 صدم هرتز و در فرکانس های بالاتر به میزان دهم هرتز در نظر گرفته شدن. البته تمام سیستمهای تنظیم قدرت و حذف کننده و کنترل وزن به طور همزمان و متناسب با فرکانس انتخاب شده عمل میکنن. به کمک این مود اپراتورهای حرفه ای میتونن با صرف وقت و حوصله ؛ فرکانس هر ماده ای رو که در اختیار داشته باشن به دست آورده و در کاوش های خودشون مورد استفاده قرار بدن.


خوب همانطور که دوستان میبیند و دارن برای یکبار دیگه میخونن نوشته شده فرکانس ارسالی 20 هرتز تا 2000 هرتز با دقت های کمتر از 1 صدم هرتز برای فرکانسهای پایین و 1 دهم بالا حال از سازنده و فروشنده تقاضا دارم عکس یا فیلم که نشون بده این فرکانسها با همین دقت ارسال میشن رو به ما نشون بده البته باید نشون بده که پشت دستگاه باز هست و ایسی هم تو رزین هست تا ببینیم درسته اگر قدیمی باشه خیلی بهتره اگر هم که ندارن من دارم به وضوح نشان میده من منتظر همین قسمت هستم ....


پنج شنبه 6 آذر1393 - 10:47pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اسفند1392 - 12:27pm
پست: 1420
جالب شد جالبترم ميشه ولی افسوس که .....
ياحق


پنج شنبه 6 آذر1393 - 11:15pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
خب خیلی ممنون از شما! جالبه تنها چند دقیقه پس از مطلب من که در واقع جوابی پیشاپیش به این مطلب شما بود چنین تاپیکی زدین! لذا ابتدا اون پست رو کپی میکنم تا بعد بریم سراغ نکات بعدی! :D

خب دوستان از من درخواست کردن فیلم تست دستگاه واقعی رو بذارم که تصویرش رو بصورت فیلمبرداری از صفحه اسکوپ ملاحظه میکنین:
پیوست:
snap_1723.gif

دوستان تصویر بصورت متحرک هست و باید دانلود کنین! این تصویر مربوط به خروجی یکی از انتنها روی فرکانس 1331.5 در مود آزاد هست. همونطور که ملاحظه میکنین پنجره پایینی مربوط به حالت زوم شده با تایم دیویژن 80 نانو ثانیه هست که کاملا از دقت مناسب برای ارزیابی دقت و پایداری موج برخورداره. لازم به ذکره از حالت Average و حذف نویز استفاده نشده و لذا بیشتر لرزشهایی که میبینید مربوط به نویز دستگاههای اطراف هست که اندکی تاثیر میذارن اما باز هم در عدد نهایی محاسبه شده تاثیر محسوسی ندارن. عمدا به همین صورت اصلی تصویر گرفتم که عده ای باز اتهام نزنن! راست و حسینی هر چه بوده همینه!
اگر دقت کنین دو کرسر S , E تنظیم شده دارای فاصله دلتای 100 نانو ثانیه ای هستن. تریگر هم روی لبه بالا رونده تنظیم شده. پس ما در واقع داریم طول پالس مثبت رو اندازه میگیریم. اگر فاصله بین S , E رو در نظر بگیرین ؛ کمی بعد از تایم E که معادل 375.5 میکرو ثانیه هست پالس مثبت تمام میشه. با محاسبه حدودی میشه گفت تقریبا 0.2 فاصله این دلتا طول موج مثبت بیشتر ادامه پیدا میکنه. پس پهنای پالس مثبت معادل 375.5 میکرو ثانیه بعلاوه 20 نانو ثانیه هست که در مجموع میشه 375.52 میکرو ثانیه. از انجا که این فقط پهنای قسمت مثبت پالس هست برای محاسبه مفهوم متعارف فرکانس باید این عدد رو ابتدا در 2 ضرب کنیم که به عدد 751.04 میکرو ثانیه میرسیم که این طول کل سیکل یا در واقع پریود موج تلقی میشه. بر اساس فرمول ساده تبدیل پریود به فرکانس هم 1 رو تقسیم بر 751.04 میکرو ثانیه (10 به توان 6-) میکنیم و عدد فرکانسی 1331.49 حاصل میشه! ملاحظه میکنین که از دقت بالایی برخورداره. میزان نوسان موج هم بیشتر بخاطر نویز هست ولی بیشتر از یک پنجم تایم دیویژن 80 نانو ثانیه ای نیست که در واقع میشه 16 نانو ثانیه و کاملا قابل قبول هست. هیچ نوسان تاثیر گذاری از نظر پایداری فرکانس دیده نمیشه و دقت چند صدم هرتز روی فرکانس 1331.5 کاملا در ردیابی بی تاثیره. بهرحال هر چه که هست این دقت ردیاب 35 هست ؛ بدون کلک و دروغ! خوب یا بدش دیگه بستگی به نظر و توقع دوستان داره. البته دقت کنین در ردیاب ما فقط طول پالس مثبت در ردیابی هدف و در واقع تفکیک موثر هست. از فواصل منفی برای سیستم وزن استفاده میشه و لذا پالسهای منفی کلا محاسبات دیگری دارن که هیچ ربطی به مفهوم فرکانس ردیابی نداره! لذا اندازه گیری اونها در این مقوله نمیگنجه و فرکانسمتر هم چون هم پالس مثبت و هم منفی رو لحاظ میکنه طبیعتا عدد دیگری برای کل موج نشون میده. ولی دوستانی که گاهی فرمودن نوساناتی در امواج هست دقت داشته باشن که باید فقط پهنای پالس مثبت رو با اسکوپ طبق روش فوق اندازه بگیرن و محاسبه کنن. اگر نتیجه غیر چیزی بود که من اعلام کردم دستگاهشون دارای مشکل جدی هست و قطعا جواب نمیده.
حالا این دوستمون فرموده بودن فیلم فرکانس 1331.7 رو بذار!!! خیلی جالبه ایشون با اینکه میگن ردیاب 35 رو در اختیار دارن اما ظاهرا اونقدر هم اواره کوه و بیابون و تست با این ردیاب نشدن که بدونن ما در ردیاب 35 اصلا فرکانس 1331.7 نداریم! این رو هر کسی که با این ردیاب کار کرده و قاعدتا باید این رنج فرکانسی رو هم تست کرده باشه میدونه. در واقع بنده به میزان دقتی که مطمئن بودم فرکانس ها رو مقیاس بندی کردم. اگر 1331.7 نداریم یعنی بطور مطمئن نمیشده از 0.5 به 0.7 سوئیچ کرد و در واقع چنین دقتی لااقل در این سیستم امکان ناپذیر بوده.
حالا شما از فرکانس متر یا بقول خودتون ولتمتر! هایوکی دم میزنین ؛ من عرض میکنم اصل کار به اسکوپ هست. جایی که پایداری موج اهمیت داره دیگه عددی که فرکانس متر نشون بده حائز اهمیت نیست. اونم جایی که از DDS نرم افزاری روی همین میکروها استفاده بشه که دیگه هیچی فقط شما میتونی به فرکانس متر خودت افتخار کنی و بهتره اصلا سمت اسکوپ هم نری کما اینکه تا الانش هم نرفتی! :D اگر غیر این هست ما منتظر این هستیم که تست پایداری توام با دقت امواج طرح شما رو هم شبیه به چیزی که من تست گرفتم ببینیم. در ضمن دوست عزیز! چه در روش شما چه در روش بنده میکرو های اتمگا 8 و 16 و 32 هیچ تفاوتی با هم ندارن! این رو برین از دوستانتون در اتمل هم سوال کنین! ;) :D اونجایی که این میکروها با هم متفاوت هستن رو لااقل من نیاز نداشتم! پس جاییکه تعداد ورودی خروجی پورتهای مورد استفاده هم زیاد نیست دلیلی بر استفاده از قطعه بزرگتر هم نیست! وگرنه برنامه نویسی همه اینها مثل هم هست. در عرض چند دقیقه میتونم برنامه ردیاب 35 رو برای همه این میکروها تغییر بدم! این دال بر مساله خاصی نیست. بلکه دقت نرم افزار مهمه که همونی باشه که مد نظر بوده.


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


پنج شنبه 6 آذر1393 - 11:20pm
استادیار
استادیار
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 24 اسفند1391 - 1:54pm
پست: 972
سلام
فابین جان داداش بحث ما الان این نیست که گذشته رو ورق بزنیم و مقصر رو در لابه لای ورق های گمشده پیدا کنیم ؟
ما گفتیم ردیاب 35 نقص داره نگفتیم که سراسر نقصه,انصاف نیست همه تقصیر ها رو گردن مهندس حمید بندازیم,بنوعی همه ما کم و بیش مقصر هستیم ,بهتر نیست بجای اینکه نقص ها رو یکی یکی بشماریم اونها رو یک به یک رفع کنیم؟
اگر هم این تاپیک رو بعنوان معرفی محصول قابل رقابت با 35 باز کردی باید انچه را که از فانکشن شما خواسته میشه برای نتیجه گیری بهتر اینجا قرار بدی تا حق هیج کسی ضایع نشه.
ما همه اینجا با هم برادریم خوب نیست همدیگه رو بهر علتی برنجونیم .



مابین انسانها چیزی نیست جز دیوارهایی که خودشان ساخته اند.


پنج شنبه 6 آذر1393 - 11:27pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین1392 - 9:21pm
پست: 207
خوب خوبه به تاپیک خودت خوش اومدی من این مواردی رو که میگم برام با فیلم واقعی نشون بده با ولتمتر خوب مثل کاری که جناب مدیر مجتبی برای دسته ها کردن دسته های جدید منظورمه ولی خبری نشد شما هم میری همین کار رو دقیق انجام میدی با تجهیزات واقعی...
جناب مدیر این فیلم ها که چیزی رو مشخص نمیکنه در ضمن اینجا تاپیک جناب سهیل هست من یه تاپیک جدید باز کردم تشریف بیارید اونجا در خدمتتون هستم..اون فرکانس 1331.7 هم پیشکش فقط 1331.5 و 21.04 رو روی ولتمتر خوب نشون بده ولتمتری که دقتش رو با یک فانکش برای ما نشون بده تا ببینیم چقدر دقیق هست عکس و فیلم مثل من عکس و فیلم بگذار در ضمن پشت دستگاه رو هم نشون بده که تو رزین هست منتظرم... :-H


پنج شنبه 6 آذر1393 - 11:38pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 17 تیر1393 - 11:50am
پست: 456
آب داره گل آلود میشه ماهی گیرا هم منتظرند:


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



به تعظیم مردم این زمانه اعتماد نکن , تعظیم آنان همانند خم شدن دو سرکمان است که هرچه به هم نزدیکتر شوند تیرش کشنده تر است.
خشایار شاه


جمعه 6 آذر1393 - 12:02am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
خب حالا به ترتیب میریم سراغ پاسخگویی به تک تک نکات شما! :D در ضمن وقتی شما از راه فنی وارد شدین این همون چیزی هست که مطلوب منه! پس دلیلی برای اخراج و تحریم نیست. بشرطی که چارچوب فنی باقی بمونه و قوانین انجمن هم رعایت بشه.
اینکه میفرمایین فروشنده باید شما رو راضی کنه بحث درستی هست! اما توجه کنین که اینجا انجمنه و میشه قبل از خرید هم بخوبی تحقیق کرد. ما هیچ انتقاد و مطلب منفی رو هم سانسور نکردیم و میبینید که دیگه اوجش در مورد بحث شماست! در ضمن دوست عزیز بنده فروشنده این ردیاب نیستم! شما ردیاب رو از اقا مجتبی خریدین و حداقل 70 درصد پولتون در جیب اقا مجتباست! بنده فقط بلحاظ فنی میتونم پاسخگو باشم. لذا پاسخگوی ایراد احتمالی که ممکنه خدای ناکرده در ساخت آقا مجتبی باشه نخواهم بود! امیدوارم شما هم این نکته رو بخوبی درک کنین و در عین حال خدا آخر و عاقبت اقا مجتبی رو هم با فلزجو بخیر کنه! چون اگر ایشون اشکالی در کارشون باشه با توجه به این همه فشاری که روی من هست و فقط هم من باید پاسخگو باشم ؛ اصلا خطای ایشون برای من قابل بخشش نخواهد بود! مطمئن باشین.
در مورد فیلم مود ازاد فکر کنم من پیشدستی کردم! :D هر چه هست همینه و فراتر از این هم ادعایی نکردیم و کلکی هم در کار نیست. ولی تست با اسکوپ! نه فرکانس متر که در روش ما قابل استفاده نیست. حالا شما ممکنه بگی این روش رو قبول نداری ؛ من هم عرض میکنم ایده من و تستهای من و داستانی که با ردیاب و ردیابی طی 3 سال داشتم و حدود 5-6 ردیاب از جمله 3 نمونه انالوگ ساختم بنده رو به این طرح رسونده! حالا اگر ایده شما چیز دیگری باشه اون دیگه یک مساله دیگست. بنده باید بر اساس یافته های خودم چیز جدید و بهتری طراحی میکردم و شما یا دیگران هم میتونین همینطور عمل کن.
"تکلیف 22 مشخص هست تعطیل" یعنی چی دوست عزیز؟! اون ردیاب بر اساس فرکانسهای ثابت موجود در ردیاب های مختلف دنیا ارائه شده بود و فقط فرکانس متغیر و سیستم وزن نداشت! شما اگر سایر دستگاههای دستساز داخلی رو میدیدین چی میگفتین؟ ما خودمون هم دیدیم دیگه! نسبت به اونها لااقل خیلی بهتر بود و دقت فرکانسیش هم نصف 35 بود. بهرحال اون اولین طرح ارائه شده در انجمن بود که از نظر تفاوت با ردیاب 35 درسته خیلی ساده تر بود. اما سادگی یا نداشتن امکانات جدید برای دستگاه قدیمی هیچوقت ایراد محسوب نمیشه! اشتباه نکنین. همیشه چیز جدیدتر که میاد مدل قدیمی اینجور بنظر میرسه. وگرنه ردیاب 22 هم دارای فرکانسهای خوبی بود و حتی مواردی موفقیت در ردیابی هم باهاش گزارش شد که نمیتونین بگین دروغ بوده! خواهشا دوستانی که اطلاع دارن هم این موارد رو بازگو کنن. دستگاهی هم که درست کار کنه و شانس موفقیت داشته باشه اسمش تعطیل نیست!

اما در خصوص توضیحات بنده در مورد ردیاب 35! دوست عزیز توصیه میکنم از نقطه قوت کسی وارد نشی! میدونین که من در نوشتارم خیلی دقیق هستم. خیلی مدته این توضیحات رو مجدد مرور نکردم و دست هم نزدم! اگر اشتباهی کرده باشم عذرخواهی خواهم کرد. ولی اون قسمتهایی که جواب داره ذکر میکنم:
"بطور کامل میتونه خطای ذرات رو حذف کنه": بله این قابلیت واقعا وجود داره به شرطی که ذرات در کار باشه نه خطای مغناطیس که اکثرا باهاش برخورد میکنیم! علت نوشتن ذرات بحث کنترل وزن هست! خیلی هم مشخصه. خطاها رو نباید با هم قاطی کنیم. شما اگر در ردیابی میخواین بجایی برسین باید ابتدا منشا خطاها رو تشخیص بدین! مثلا در مورد ذرات خیلی از نقاط که واقعا ذرات بوده با ولوم وزن 1 گرم براحتی حذف شده و دوستان بارها تایید کردن. از نظر من ذرات ربطی به مغناطیس مزاحم نداره. بنده هم چنین منظوری نداشتم. با این حال اگر شما اینطور برداشت کردین عذرخواهی میکنم.
در ضمن شما عامدانه روی عبارت "امکان حذف اکثر خطاها" دست نذاشتین! بذارین کمکتون کنم چون این عبارت توصیف خیلی کلی تری از ردیاب هست. اولا ذکر شده امکان! صد در صد رو نمیگن امکان! این به معنی نقش اپراتور هست! من از شما و امثال شما خیلی به کلمات دقیق ترم! در کلمات بعدی هم نوشتم حذف اکثر خطاها! نه همه خطاها! یعنی امکان حذف اکثر خطاها وجود داره. پس در مجموع نقش اپراتوری مشخصا پر رنگه و وقتی میگم "اکثر" یعنی بهیچ وجه همه خطاها حذف نمیشه! دوستان میتونن نظر بدن که من چی نوشتم. :D
در مورد مود آزاد هم که فیلمش رو البته گذاشتم و شما به صدم در فرکانس پایین ایراد نگرفتین. حالا میفرمایین 0.1 در فرکانس بالا؟ البته چیزی که در فیلم دیدین شامل دقت 0.1 هرتز میشه! با این حال من کجا از یک دهم حرفی زدم؟! دوست عزیز بیشتر دقت کنین! با این روش شما در برابر من حرفی نمیتونین داشته باشین! "در فرکانس های بالاتر به میزان دهم هرتز" کجاش یک دهم نوشته شده؟ شما اینجوری ادعای ریاضیات هم میکنی؟! یعنی من که یک ایراد املایی نداشتم بنظر شما یادم رفته "1" رو ذکر کنم؟! :D چیزی هم هست که خودتون کپی کردین. دهم هرتز بدون ذکر عدد قبلش مشخصا بمعنی رنج دهم هست! یعنی کمتر از 1 هرتز. بطور دقیق تر فرکانسهای نهایی ما دقت دهم هرتزی دارن و برای همین در اون رنج 0.5 هرتز جابجا میشن. پس حداقل دقت 0.5 هرتز رو دارن. از طرفی هم بعضی فرکانسهاش خیلی دقیق تر منطبق بر همون عددی میشه که روی صفحه نمایش داده شده. پس اینجا هم بهیچ وجه کذبی در کار نیست!
یک توضیح کلی تر هم در مورد این عبارات عرض کنم. اصولا کسی یا شرکتی یا هر کمپانی هم هر محصولی ارائه میکنه ؛ همیشه به امکانات و قابلیتها میپردازه. شما جایی دیدین محصولی بصورت تجاری ارائه بشه و بگن بفرمایین این ایرادات رو داره!!! :D وجدانا اگر دیدین بگین چرا ما در معرفی ردیاب 35 ایراداتش رو ننوشتیم! تازه این بحث خطاها با اینکه کلا در مقوله ردیابی همیشه خیلی مطرح بوده با ردیاب 35 کمتر از خیلی ردیابها بوده! دیگه بنظر شما من چی مینوشتم اونجا؟ مینوشتم این یک ردیاب خوبی هست که مثل همه ردیاب ها 99 درصد خطا میزنه شاید 1 درصد کمتر از بقیه خطا میزنه؟! :D این میشد مدل ارائه یک محصول که تصمیم به ارائش در یک فروشگاه وجود داشت؟! یک مقدار منطقی باشین. بیشتر ردیابی خطاست. این رو هر ردیاب زنی میدونه. علتی هم که بعضی دوستان اصلا ردیابی رو قبول ندارن همین هست. حالا اگر از ردیاب به عنوان صرفا یک رد زن استفاده میشد و دوستان تصمیم حفاری رو فقط بر اساس تایید نهایی یک نقطه زن انجام میدادن ؛ بنظرتون ما این همه داستان داشتیم؟ خب خیلی سادست که نه! من اگر خودم جایی برم حتی اگر قادر به تشخیص خطا با ردیاب باشم هم این زحمت رو به خودم نمیدم! اگر نقطه زن هم اونجا رو تایید کرد میگم باید حفاری بشه. نزد میگم بیخیال و فوقش مختصات نقطه رو جی پی اس میزنم تا سر فرصت با یک نقطه زن حسابی تر برم سراغش! راه صحیح همینه. حالا اگر دوستان با وجود همه ادعاها روش به این سادگی رو انجام ندادن و تکیه صرف به ردیاب داشتن باید گفت اشتباه از خودشون هم بوده! وگرنه اینکه بنده نوشتم ردیاب نقطه زن و حذف کننده که میشه به تنهایی باهاش به نتیجه رسید ؛ دلیل نمیشه همه همین کار رو بکنن! ما گفتیم این امکان هست! ولی خودمون هم الان میدونیم که موفقیت صرفا به کمک ردیاب یا مهارت فوق العاده لازم داره یا شانس! با این حال باز هم عملی هست. حالا اگر نقطه زن در کار باشه چقدر شانس موفقیت بالاتر میره؟! قضاوت با خود شماست! در عین حال همه میدونن ردیاب بدلیل شعاعزنی کاری صورت میده که از سیستمهای دیگه ساخته نیست. پس استفادش بعنوان معرفی نقاط مشکوک به وجود هدف در یک منطقه وسیع کاملا عاقلانه و اصلا لازم هست. نه ردیاب وجود نقطه زن رو نقض میکنه و نه نقطه زن وجود ردیاب رو! چون هر کدوم وظیفه خودشون رو انجام میدن.

در ضمن دوست عزیز من خودم دستگاه اقا مجتبی رو اصلا در اختیار ندارم! بنده یک نمونه برای خودم ساختم که شکلش اصلا با اون چیزی که شما دارین فرق داره. ولی مدار همونه. رزینی هم در کار نیست! اگر تست اون دستگاه رو میخواین باید از اقا مجتبی درخواست کنین. با این وجود اگر ردیابتون مشکل خاصی نداشته باشه با روشی که توضیح دادم میتونین تست کنین و خودتون فیلمشو بذارین. اگر نیت و هدف شما مثبت باشه راه برای انواع بررسی بازه.


جمعه 6 آذر1393 - 12:09am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
fabienmartin عزیز اصلا معلوم هست شما چی میگی و چی میخوای؟! ولتمتر چیه دیگه عزیز من؟! :D اونی که شما استفاده میکنی اسمش مولتی متر هست! هایوکی ژاپن هست! در رنج فرکانس هم گذاشته شده! پس اینقدر بقیه رو با کلمه ولتمتر گیج نکنین! تا حالا چند بار گفتین ولت متر من هم گفتم شاید اشتباه لپی بوده ولی دیگه باید بگم دوست من اگر فرکانس منظورت هست که با فرکانس متر اندازه میگیرن! در جریان باش! :D
در هر حال من تست با اسکوپ گذاشتم. توضیحاتش رو هم مجددا عرض کردم. خودم دارم میگم فرکانس متر اصلا ملاک من نبوده و نیست و عدد دیگری نشون میده! حالا شما اگر میخوای از این مطلب سوء استفاده کنی بکن برای من مهم نیست! واقعیت مهمه. روش تست رو عرض کردم خود شما لطف کن انجام بده فیلمش رو هم بذار ببینم برای دستگاه شما چطور نشون میده! تریگر رو روی لبه بالا رونده بذار و انتهای پالس مثبت رو اندازه بگیر. بسیار هم سادست. اگر نتیجه شما با مال من اختلاف داشت میتونیم روش با هم بحث کنیم و کاملا هم جای بحث وجود خواهد داشت! اگر نه که همون چیزی هست که مدنظر طراحی بنده بوده و هیچ جای بحثی هم نداره! مساله واضح تر از اونی هست که شما اینقدر پیچیدش کنی! :D
ضمنا این اسکوپ که ملاحظه میکنین از نوع دیجیتال 200 مگاهرتزی هست. اسکوپ خوبی هم هست. شما هم باید بتونی تایم دیویژن در این حد داشته باشی. اگر اسکوپت انالوگ باشه یا تایم دیویژن در این حد نداشته باشه که اصلا هیچ خطایی رو نمیتونی اندازه بگیری! چون بحث نانو ثانیه هاست و با هر اسکوپی بخوبی دیده نمیشه. اگر اسکوپش رو داری که تست بگیر فیلمش رو به هر صورتی میتونی بذار. اگر هم نداری برای ادامه بحث مجبوری تهیه کنی! :D


جمعه 6 آذر1393 - 12:22am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 5 اسفند1392 - 12:27pm
پست: 1420
احسن بر فابين و صد احسن بر استاد حميد ،فابين جان بسم الله نوبت شماست


جمعه 6 آذر1393 - 12:37am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
ممنون از آرش عزیز مجری برنامه! :D
خب قبل از اینکه این دوست ما آماده پاسخگویی بشن ؛ من سوالی رو خدمت سایر عزیزان عرض میکنم که خواهشا وجدانا همه دوستانی که میتونن درست پاسخ بدن!
میدونینم که اکثر دوستان مکمل ردیاب با مویایل رو هم دارن استفاده میکنن. بعضی هم با اینکه ردیاب 35 دارن از ردیاب موبایلی استفاده کردن و حداقل تستهایی گرفتن. حالا اگر بحث دقت فرکانسی هست با توجه به اینکه اون نرم افزار موبایلی تولید یک شرکت معتبر هست و دقت 0.001 هرتزی هم داره ؛ خواهش من از دوستان این هست که همگی نظر بدن آیا فرکانسی که در مود ازاد ردیاب 35 تنظیم میشه همون فرکانسی هست که با نرم افزار موبایل جواب میده یا نه؟! اگر نیاز به تغییر وجود داره بفرمایین تغییر چقدر هست. همینطور آیا شده فرکانسی رو از ردیاب معتبر دیگه ای روی 35 تست کنین و جواب نداده باشه یا در واقع فرق داشته باشه؟! خوشحال میشم همه دوستان نظر بدن. چون این دیگه یک سوال پیچیده فنی و بحث ریاضی و اسکوپ و فرکانسمتر نیست! مربوط به کارایی فرکانسها در واقعیت ردیابی هست و تستش بصورت عینی و ملموس توسط همه امکانپذیره.


جمعه 6 آذر1393 - 12:59am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
این موضوع قفل شده است. نمی توانید پستی را ویرایش و یا پاسخی ارسال کنید.   [ 396 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 40  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 18 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure