انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : سه شنبه 11 اردیبهشت1403 - 10:47pm



پاسخ به موضوع  [ 27743 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 2718 , 2719 , 2720 , 2721 , 2722 , 2723 , 2724 ... 2775  بعدی
 فلزیاب پالسی فلزجو - FelezJoo PI 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
arlim نوشته است:
این هم عکس اون طرح

سلام
من هم آقای adam رو نمیشناسم ولی ازاسمش معلومه که اهل ترکیه هست
این مدار رو هم اگه اشتباه نکنم آقای حسینی معروف جم کرده طو فروشگاهش
ولی در رابطه با فرمایشات استاد حمید باید بگم که فلزجوی بنده که الان یه سال میشه ساختم هیچ خیری ازش ندیدم و چون شما فقط روی نرم افزار مانور دادین و بیس فلزجو همانند تمام سیستمهای پالسی هست و تنها تفاوتش طوی نرم افزارشه و بخاطر این که محاسبات شما با قطعات ما اختلاف داره واقعا اذیتمون میکنه جوری که واسه ادم دمق کاووش نمیمونه بردشم با لوپ 60 سینی 60 استیل رو 170 بیشتر نمیزنه (بماند اون اعدا نجومی که دوستان اراعه میدن )با این که در قسمت تفکیک و اعداد سه گاه و اهم و ظرفیت درست برابر با همونی هست که طوی پی دی اف آموزشی ذکر کردین یک النگو به قطر 8 و پهنای 3 رو هم با لوپ 20 و هم 60 اعداد تفکیک بین 17 تا 20 هست ولی همچین نقطه ای رو طو زمین پیدا کردیم متوجه شدیم ظرف پلاستیکی ساندیس های قدیمی بود ( البته اینها فقط مربوط به مدار منه)


یکشنبه 12 دی1400 - 10:37pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12748
پاسخ با نقل قول
هر دم از این باغ بری می رسد! دوست عزیز بنده خودم چندین بار این مدار رو ساختم و حتی یکی رو بصورت دستگاه کامل به یکی از دوستانم دادم که الان 3 سال بیشتره که استفاده میکنه و خیلی هم راضی هست. اگر در آخر صحبتتون میفرمایین مشکلات فقط مربوط به مدار شماست پس چرا در ابتدای کلام بارها مساله رو جمع میبندین و به کلیت مدار تعمیم میدین؟!
درسته بیس ابتدایی این مدار مثل همه پالسی هاست پس مشکل کجاست؟ اگر بنظر شما فلزیاب پالسی کلا بدرد نمیخوره که البته نظر کاملا اشتباهی هست باز هم ربطی به این مدار نداره. مدارات پالسی زیادی در همین انجمن وجود داره میشه بفرمایین از کدومشون کسی جواب بهتری گرفته؟ در عین سادگی جزئیات زیادی در همین مدار لحاظ شده که با دقت محاسبه شده و اصلا اینطور نبوده که فقط روی برنامه کار بشه. بلکه مدار هر چه ساده تر باشه طبیعتا مسائل کمتری هم داره و کار کردن روی رقم چند مقاومت و خازن بیش از چیزی که انجام شده تقریبا بی معنی هست.
لوپ 60 سینی 60 رو در فضای باز حدود 3 متر سنس میکنه. این رو نه تنها بنده بلکه دیگر دوستان بارها تست کردن. اگر برای کسی هم غیر از این بوده دستگاه خودش ایراد داشته که در بسیاری موارد هم کمک کردیم ایراد پیدا و رفع شده.
عدد ID حدود 20 بمعنی فلزی کوچک یا نازک هست. فرق نمیکنه النگوی نازک طلا یا مثلا یک میله مسی کوچک باشه. اینها رو در راهنما مفصلا توضیح دادم و همگی مبنای علمی دارن. وگرنه کسی جایی نگفته که آیدی 20 بمعنی طلاست! بد نیست به جداول تفکیک فلزیاب لورنز و همینطور مفهوم VDI در فلزیاب های وی ال اف هم رجوع کنین.
روی این طرح بیش از اون چیزی که تصور میکنین کار شده! شاید ظاهر ساده و معمولی مدار این رو نشون نده. اما نتیجه ای که قابل مقایسه با بهترین فلزیابهای دنیاست و حتی از خیلی جهات که بارها توضیح دادم برتری های خاص خودش رو داره نشاندهنده همین هست. اگر میبینید دوستان خارجی ما تا این حد به این مدار علاقه نشون میدن بدون اینکه بنده مدار رو در سایت دیگری قرار داده باشم حتما دلیلی داره. پس اگر شما دمق و رمق استفاده از این مدار رو ندارین ربطی به دیگران نداره.
من کل پستهای شما رو تا این تاریخ در انجمن بررسی کردم! شما حتی یک پست در این تاپیک ندارین که گفته باشین این مدار رو ساختین! تنها پست های شما در این تاپیک مربوط به چند روز اخیر بود که به آقا مهدی توهین کردین. چندین مورد سابقه توهین و درگیری بین شما و سایر کاربران در تاپیکهای دیگه هم وجود داره. با این آمار توقع دارین من فکر کنم شما قصد خیر دارین؟! من جای شما باشم این عبارات رو به عنوان هشدار جدی میگیرم.


دوشنبه 12 دی1400 - 12:26am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
من کل پستهای شما رو تا این تاریخ در انجمن بررسی کردم! شما حتی یک پست در این تاپیک ندارین که گفته باشین این مدار رو ساختین! تنها پست های شما در این تاپیک مربوط به چند روز اخیر بود که به آقا مهدی توهین کردین. چندین مورد سابقه توهین و درگیری بین شما و سایر کاربران در تاپیکهای دیگه هم وجود داره. با این آمار توقع دارین من فکر کنم شما قصد خیر دارین؟! من جای شما باشم این عبارات رو به عنوان هشدار جدی میگیرم.


(این موضوع فقط مربوط به مدار منه کسی به دل نگیره)
نخیر استاد من مشکلی با سیستم پالسی ندارم و کارکردشون رو تکذیب نمیکنم
بله استاد درست میفرمایین بنده هیچ پستی طو این تایپینگ ندارم دلیلشم ساده هست چون حوصله آدم نمیکشه 2700 صفحه بخونه من به همون pdf آموزشی شما بسنده کردم و تا الان سه بار مدار رو ساختم با قطعات مختلف ولی باز همون نتیجه !!!! (با این که ماسفت قدرت و ماسفت بعدی) رو هم از فروشکاه انجمن گرفتم (البته آقا مجتبی لطف کردن فرستادن)

در مورد آقا مهدی خودتونم فرمودین که سوال تعجب بر انگیزی بود و من قبلا عذر خواستم ازشون .
و اولین بگو مگوی من با آقای جهان بین بود طو تایپینگ فرانکو که واقعا ادعای بزرگی کردن منم به اندازه درکم جوابشو دادم .(درگیری من و ایشون به نفع انجمن بود نه من )

غیر از این دو مورد من هیچ شورشی طو این انجمن انجام ندادم .


دوشنبه 12 دی1400 - 12:56am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12748
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم.
کسی توقع نداشته و نداره که شما یا دیگران همه صفحات تاپیک رو بخونین. وانگهی من در انتهای پست اول تاپیک قید کردم در صورت مطالعه دقیق راهنما نیازی به مطالعه ادامه تاپیک نیست. ولی وقتی شما چند بار مدار رو ساختین و مشکلی داشتین که هنوز نتونستین حلش کنین عقل سلیم حکم میکنه حداقل یک بار در تاپیک به مشکلتون اشاره کنین. همونطور که بارها دیگر دوستان همین کار رو کردن. نه اینکه در خلال مطلب دیگری تشریف بیارین به نوعی قصد تیر خلاص زدن داشته باشین! بهر حال من فرض رو بر این می گیرم که شما پس از 3 بار ساخت نا موفق دستگاه الان برای اولین بار مشکلتون رو مطرح میکنین. لذا پاسخ فنی میدم.
وقتی شما یک مدار رو 3 بار میسازین و هر بار مشکل واضحی بصورت یکسان وجود داره طبیعی هست که در هر 3 مورد یک ایراد مشابه وجود داشته. حالا یا از مدار هست یا کویل یا نحوه و شرایط تست. بارها عرض کردم برد نهایی کویل های بزرگ هیچوقت در محیط بسته بدست نمیاد. چرا که نزدیکی فلزات پیدا و پنهان موجود در اطراف کویل که ممکنه حتی مصالح فلزی ساختمان باشن روی میدان کویل تاثیر میذاره و فلزیاب با توجه به وجود اونها بالانس میشه و میدان موثر کویل جهت سنس فلز مورد تست شما در حدی قابل ملاحظه محدود میشه. این مساله هم برای همه فلزیاب ها عمومیت داره و خاص این مدار نیست. لذا برای هر کویل در حدود برد نهایی اون کویل از جلو و پشت و همینطور حداقل نصف برد نهایی از کناره ها نباید فلزی وجود داشته باشه.
با توجه به توضیح فوق و مشکل بودن فراهم کردن این شرایط برای کویل های بزرگ در محیط منزل ؛ من همیشه به دوستان پیشنهاد میکنم برای اینکه متوجه بشن خود مدار ایرادی نداره ابتدا یک لوپ کوچک بسازن. شما هم میتونین یک لوپ مثلا 20 سانتی از نوع عنکبوتی یا تخت یا استوانه ای منظم در نظر بگیرین و در محیط منزل فضایی رو ایجاد کنین که حداقل 1 متر از جلو و پشت و نیم متر از کناره ها هیچ فلزی وجود نداشته باشه. در این شرایط دستگاه روی حساسیت 18 باید سکه 500 تومنی رو تا حدود 35 سانت و با آیدی دور و بر 40 سنس بکنه. اگر همینطور بود مدار سالمه و مشکل مربوط به شرایط تست با کویل بزرگ هست. اما اگر با لوپ کوچک هم مشکل برد داشتین ولی تفکیک و دیلی و اعداد 3 گانه درست بود مشکل میتونه از ماسفت باشه. در واقع تا اینجا تنها اشکال مداری که تجربه کردیم و سبب شده همه چیز درست باشه و فقط برد کم باشه مشکل ماسفت هست.
از نظر تولرانس قطعات هم خیالتون راحت باشه. من این مدار رو بارها با قطعات مختلف ساختم. مثلا در مورد مقاومتها حتی اگر از نوع 5 درصد هم استفاده بشه مشکل بزرگی پیش نمیاد که مثلا به افت برد منجر بشه. در مورد خازنها هم فقط مقدار 2.2 میکرو تا حدودی حساس هست که در راهنما هم اشاره کردم نباید خطای زیادی داشته باشه. معنیش این هست که به غیر از محاسبه با قطعات مختلف تست گرفتم! مساله صحت ولتاژ ها هم که توضیح داده شده و واضح هست. تنها تولرانس قابل ملاحظه و مشکلساز میتونه مربوط به LF357 باشه که اون هم برای من اثبات شده تنها در صورتیکه آیسی تقلبی باشه مدار کلا عملکرد خوبی نخواهد داشت. وگرنه با سایر انواع اصلی برد مشکلی نداره و فقط تفکیک کمی تحت تاثیر قرار میگیره. مثلا اگر عرض میکنم آیدی سکه 500 تومنی باید حدود 40 باشه بیشتر بلحاظ تاثیر تولرانس آپ امپ روی تفکیک هست که با چندین مدلی که بنده تست کردم آیدی از 38 تا 42 تغییرات داشته بدون اینکه به برد ربطی داشته باشه. در مورد سایر قطعات بهیچ وجه تولرانس تاثیرگذاری وجود نداره و مثلا در مورد ماسفت رنج وسیعی از شماره ها نتیجه کاملا مشابهی میدن.
یک نکته نهایی هم در مورد فیبر عرض کنم که برخی دوستان نقاش کمی تامل کنن! بطور مثال در همین فیبرهای اخیری که تصویرش گذاشته شد ملاحظه میکنین جامپر بین خازنهای 4700 حذف شده. خب یعنی بنده که 4 بار برای این مدار فیبر زدم و روی فیبر نهایی با وجود سادگی ظاهری یک هفته تمام وقت گذاشتم عقلم نمیرسید زمین اون قسمت رو میشه یکسره کرد و نیازی به جامپر نیست؟! پس چرا جامپر گذاشتم؟! یا عقل من نمیرسید دیودهای 4148 رو از مقاومتهای 2 وات فاصله بدم که گرما منتقل نشه؟ پس چرا سعی کردم در حد امکان دیودها رو به اون مقاومتها بچسبونم؟! یا محل خازن 100 میکرو که به ظاهر کوپلاژ رو از نقطه 12 ولت میگیره اما اگر اتصالش رو از نقطه 12 ولت جای دیگر مدار بگیرین فلزیاب کلا کار نمیکنه!!! حالا این مورد اخیر جزو نکات خاص این مدار هست که بلحاظ استفاده از تغذیه تک برای آپ امپ و لزوم پیاده سازی صحیح کوپلاژ AC ایجاد شده ولی بسیاری از نکات برای سایر مدارات هم صدق میکنه. برای من جای تعجب داره چطور در مورد مدار آنالوگ معروفی مثل TL12000 که دهها اشکال این مدلی در فیبرش هست کسی هنوز لازم ندیده فیبر بهتری براش طراحی کنه در صورتیکه اون مدل مدارات بمراتب به این نکات حساس تر هستن! ولی برای فیبر مدار ساده ای که کسی مثل من با این میزان وسواس و دقت طراحی کرده براحتی بخودشون اجازه میدن فیبر دیگری بزنن بلکه امضای خودشون جایی از گوشه و کنار این پروژه راه پیدا کنه! یا مورد دیگه اون پتانسیومتر هایی که در فیبر این جناب ADAM میبینین که یکی مربوط به 9.5 ولت هست که قطعا ثبات رو پایین میاره چون پتانسیومتر ثبات مقاومت معمولی رو نداره و در عین حال هنگام تنظیم اون ممکنه میکرو هم آسیب ببینه! پتانسیومتر دیگر هم مربوط به نمایش ولتاژ باطری هست که اون هم لزومی بهش نیست و در هر صورت وجود هر پتانسیومتر بی دلیلی ارزش یک مدار دیجیتال رو تا حد زیادی از بین میبره. اینها تنها چند نمونه از مسائلی هست که در این فیبرها دیده میشه و در نهایت خواستم به این نکته برسم که اگر مدار رو با فیبری غیر از فیبر اصلی بسازین مطمئن باشین حداکثر نتیجه ای که میگیرین همون نتیجه اصلی هست وگرنه احتمال بروز مشکلات مختلف خیلی بیشتره.


دوشنبه 12 دی1400 - 1:52am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
@};- @};- مثل همیشه ممنون استاد که تا این حد با ظرافت فحوای کلام رو رسوندین ممنون @};- @};-


دوشنبه 13 دی1400 - 10:42pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12748
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم. @};-


دوشنبه 13 دی1400 - 11:29pm

تاریخ عضویت: دوشنبه 21 فروردین1396 - 5:20pm
پست: 19
پاسخ با نقل قول
اون دو سال اول که طرح فلزجو عمومی شده بود هرکسی که میساخت ازش راضی بود هم از برد هم از ثبات ،اما چند سالیه که کیت فلزجو داره در تلگرام توسط یک شخصی که در بالا اسمش دوستان اوردن و چندتا سایت فروخته میشه،اینا اومدن چیدمان فیبر رو تغییر دادن ،خودشون قطعه اضافه کردن و خلاصه همینجوری یه تزهایی دادن نتیجه ش این شده که زدن ثبات فلزجو رو خراب کردن
این کیت هایی که میبینید قطعاتشون ظاهر فریبنده ای دارن و در تلگرام هم بفروش میرسه هیچکدوم کارایی ندارند من در جریان کار اینا هستم مثلا خازنهاشونو از یک فروشگاه تو کرج میخرن به قیمت ناچیزی ،این فروشگاه هم خازنهای مارک دار تقلبی و فاسد میاره فقط خلاصه اگه خواستید لذت استفاده از فلزجوی باثبات رو تجربه کنید حتما فیبر مهندس حمید رو خودتون بزنید و قطعات هم حضوری برید بخرید از این فروشنده های تلگرام نخرید


چهارشنبه 15 دی1400 - 6:38pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 31 خرداد1394 - 11:22am
پست: 449
پاسخ با نقل قول
یکی از تیکه کلام های مهندس حمید اینه که میگن «زمان همه چیز رو بهتر مشخص میکنه»
اون اوایل هم که مهندس طرح رو عمومی کردن اون موقع هم اوضاعی بود ، همه شده بودن عالم دهر
ولی زمان مشخص کرد کی به کیه
درود بر شما استاد @};-



زندگی در بردگی شرمندگی‌ست


جمعه 17 دی1400 - 10:21am
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 فروردین1397 - 11:08am
پست: 188
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
@};- @};- مثل همیشه ممنون استاد که تا این حد با ظرافت فحوای کلام رو رسوندین ممنون @};- @};-


دوست عزیز فلزیاب برخلاف ظاهرش که نسبتا ساده به نظر میاد (به خاطر تعداد قطعات) بسیار مشکل است و پیچیدگی های خودشو داره چون ترکیب الکترونیک آنالوگ و دیجیتال است. من کلی تحقیق کردم و بارها مدارات مختلف ساختم و ابزار آزمایشگاهی خوبی هم در اختیار دارم. خیلی افراد انجمن سواد ابتدایی الکترونیک رو هم ندارن (منظورم شما نیست) ولی سوالات اشون رو آقای حمید جواب میده. اگر کاربری فلزیاب در هیچ کاتالوگ و تبلیغی گفته نمیشه بخاطر ترس از عدم فروش و سود دهی هستش. فلزیاب یک ابزار دقیق است و برخلاف ردیاب که تکرار پذیر نیست از اصول علمی تبعیت میکنه ولی نه به او شکلی که در تبلیغات دیده میشه طرف باغچه اشو میگرده و یه فویل طلایی رنگ پیدا میکنه و یک شبه پولدار میشه. دستگاه رو هم در خونه تست نکنین حتی با لوپ کوچک، همین یک جمله یعنی چند هفته تجربه چون خودم مشکل نویز زیاد در منزل داشتم که حتی با لوپ 20 مشکل ساز بود، ولی فکر میکردم علتش مدار هستش.
شما یه مدار آنالوگ بساز تا تمام رفتگان بیاد جلو چشمت :ymsmug:


جمعه 17 دی1400 - 2:15pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 فروردین1397 - 11:08am
پست: 188
پاسخ با نقل قول
نقل قول:
یا مورد دیگه اون پتانسیومتر هایی که در فیبر این جناب ADAM میبینین که یکی مربوط به 9.5 ولت هست که قطعا ثبات رو پایین میاره چون پتانسیومتر ثبات مقاومت معمولی رو نداره و در عین حال هنگام تنظیم اون ممکنه میکرو هم آسیب ببینه!


اگر کیفیت و ضریب دمایی اش خوب باشه مشکلی نیست ولی چند نفر از کاربران اسلوسکوپ دارن که بخوان با تنظیم پتانسیومتر و بررسی موج اونو در بهترین حالت قرار بدن


جمعه 17 دی1400 - 2:19pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 27743 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 2718 , 2719 , 2720 , 2721 , 2722 , 2723 , 2724 ... 2775  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Majestic12 , mehdighz , Resa , Saeidpor2 و 159 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure