انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 9 فروردین1403 - 5:02pm



پاسخ به موضوع  [ 106 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11
 گفته ها و داستان ها از زبان کسانی که دفینه در آورده اند 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 21 بهمن1392 - 10:29am
پست: 138
پاسخ با نقل قول
delta2014 نوشته است:
گورچین قایاسی همونطور که از نامش پیداست مجسمه های کبوتر از جنس احتمالا طلا در آن صخره جاساز بوده

سلام
اکر واقعا طلا اونجا پیدا شده یه جیپی ببر سراغش
چون وقتی عیار طلا بالا باشه پالسی لنگ میزنه، معمولا هم فقط یه جنس خاص رو مخفی نکردن، اگرم پالسی داری یه سر بزن شاید مفرغ یا نقره ای هم وجود داشته باشه یا طلای زیر ۲۲ عیار


یکشنبه 23 تیر1398 - 4:30pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 9:38pm
پست: 263
پاسخ با نقل قول
یه داستان قدیمی پدران و البته واقعی
در زمانهای قدیم روستاها مثلا ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش
یه عده به کار دزدی در روستاهای اطراف یا دور بودن. یه عده مثلا حدود ۸۰ کیلومتر با اسب راه می رفتند به ییلاق می رسیدند یا روستاهای اطراف ییلاق و آنجا غارت می کردند و می آوردند در ده یا قشلاق خود در پشت خانه اون زمان و در پشت یا دیواره چاه دستشویی نوادگان خود این زمان قایم شدن کرده می شد. که الان هم یه عده ای دیگر دنبال اون قضیه می شوند بلکه بتونند اون زیور الات دزدیده شده و داخل خورجین گشته و پنهان شده را پیدا کنن. حالا اون زمان که دزدیده شده طبیعتا مال حرام نامیده می شود حالا نمیدونم اونی که این زمان آنرا بدست آورد حلال خواهد بود یا حرام.

داستانیکه می خواستم بگم اینه
در زمان پنجاه تا صد سال پیش چند نفر باهم دوست و برای روستاها دزد بودند طبق روال یکی از آنها تنبل تر از بقیه بوده و هیچ کاری از دستش بر نمیومده دیگه طوری بوده که هنگام دزدی می گذاشتنش پیش اسب ها و از اسب ها نگه داری میکرده. یه روزی که می روند یه روستایی برای دزدی اینو میزارن پیش اسب ها در زیر پلی اونجا طناب اسب ها رو گرفته بوده.البته همکارانش هم برای دزدی اسب و غیره به روستاها حمله که نه پنهانی می رفتن از طویله یا حیاط .....
بعد کمی گلاب به روتون دستشویی بزرگه بهش فشار میاره اسب ها را ول میکنه میاد ده بیست متری اینبر برای دستشویی کردن می نشینه بعد از دستشویی کردن چون می خواد بلند شه دستشو میندازه یه چیزی رو میگیره و بلند میشه چیزی شبیه چوب یا ریشه درختی بوده که از کنار جایی بیرون زده. خودشو تمیز کرده برگشته ببینه این چی بود به دستش گرفت. دوباره میگیره و اینبار میکشدش. رفته رفته میبینه این یه زنجیره . می کشدش بعد چند متری کشیدن خاک هم کمی میریزه سه کوزه پر طلا بیرون میزنه که زنجیر از دسته هاشون عبور کرده و همه را احاطه کرده .اون زمان شلوار های جیب دار بوده مثل شلوار های شش جیبو هشت جیبو ... که البته قدیمیش خیلی جالبتر و دزد تر از این شلوار ها بوده جیب های پایینی رو پر میکنه از طلاها که احتمالا سکه بوده دیگه.
دوستاش میان و چیزی دستگیرشون نبوده نتونسته ان اسب و ... بدزدند. میرسند به این و مشعول پر حرفی بوده ان که حیف شد فلان چرا نشد و ...
این دوست تنبلشون میگه بابا اگه خدا بخواد هنگام دستشویی کردن هم میده. و داستانو براشون تعریف میکنه ....
البته می گویند طرف هنوز هست و همه چی داره زمینهای بلند و فراوان و ... پس این شد واقعیت نه داستان. قبل از پیدا شدن طلا لقب اشک (الاغ) داشته. اما الان با نامی مفتخر صداش می کنند. به همین سادگی.



همیشه امید داشته باش


پنج شنبه 31 مرداد1398 - 4:25pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 9:38pm
پست: 263
پاسخ با نقل قول
Elmali sikkeleri
سکه های آلمالو یا سکه های سیبی

در اولین برخورد به نظر هرکس اینطور میاد که لابد سکه هایی هستند که شکل سیب در روی آنها نقش شده.


دفینه elmali sikkeleri در ترکیه شهر آنتالیا در بخش المالو و در روستای بایندیر کشف شده.
حکایتش برگرفته از سایت های ترکیه و ترجمه شده توسط خودم

دفینه بزرگ قرن اخیر به این دلیل که به گفته آرکولوژیست ها مهمترین دفینه کشف شده صد سال اخیر هست البته در ترکیه. که اول به خارج از ترکیه قاچاق شده بعدا با تلاش دولت ترکیه به ترکیه قسمت زیادش باز گردانده شده.

علت ضرب شدن مخصوص این سکه ها و دفینه شدنش
در قرن ۵ قبل از میلاد و در جنگ بین پارسیان و یونانیان که در شهرهای اطراف دریای آکدنیز رخ داده و منجر به پیروزی یونانیان شده و به گرامیداشت اون سکه هایی را ضرب کرده و در مکان گفته شده در نزدیکی روستای بایندر دفن شده.به تعداد ۱۹۰۰ عدد.

در سال ۱۹۸۴ میلادی دو نفر از اهالی دهستان elmali که حکایتی از وجود دفینه در اون روستا شنیده اند و علاقه مند به دفینه یابی بوده اند می روند پیش یک تعمیرکار رادیو وتلویزیون و به او پیشنهاد ساخت یک فلزیاب یا طلایاب دستساز می دهند و او قبول می کند و با آنها همکاری می کند اون زمان هم دهه اول ساخت فلزیاب یا اختراعش در کل جهان بوده و آنها به خاطر مسایلی از قبیل گرانی فلزیاب و ... تصمیم به ساخت به دست خود می کنند. بعد از ساخت برای تست اولیه میروند روستا در اولین روز دستگاه ادا در میاره و بر میگردونند پیش تعمیرکاره و تعمیرش می کنند.

در تاریخ ۱۸ نیسان ۱۹۸۴ میلادی
با دستگاه می روند روستای بایندر از توابع آلمالو . در آنجا یک نفر که قبلا شورای ده هم بوده به آنها می پیوندد . بعد از به خواب رفتن مردم روستا آنهارا به مزرعه شخصی که آثار باستانی یافت می شود می برد. شروع به کاوش با دستگاه دستساز می کنند هنوز به ده متر کاوش نرسی ه دستگاه سیگنالی دریافت می کند و فکر می کنند که دستگاه ادا در میاره . بعد از مشورت و گمانه زنی تصمیم به حفاری ان نقطه می کنند چند بیل نزده اند که بیل با جسمی محکم برخورد میکنه چراغ میاندازند و با دیدن سکه های پخش شده از کوزه شکسته بسیار شگفت زده می شوند . سکه ها را جمع می کنند و بدون اینکه آثاری از خود باقی بذارند مزارع را ترک می کنند ..........

خلاصه بعد از این و اون با بلدیه یا شهردار منطقه همکاری می کنند و خلاصه سکه ها به خارج از ترکیه برده میشه از جمله آلمان و آمریکا. اینا که سه نفر بودند البته بعد از بلدیه. به خاطر اینکه مشعول ولخرجی و ... زیاد بوده اند دیگه در دهان مردم افتاده ان و بالاخره نیرو های ... ترکیه میهن سراغشون و خلاصه شش ماه زندان میافتن. ماجرای سکه ها هم این میشه که بعد از سال ها تلاش دولت ترکیه این سکه ها که توسط ًروتمند آمریکایی خریدازی شده و قسمتی هم معلوم نیست کجا برده شده اند سال ها طول می کشه که دادگاه رای به باز گرداندن قسمت زیاد سکه ها به ترکیه میشه و بالاخره در سال ۱۹۹۹ تعداد حدود ۱۶۷۹ سکه از ۱۹۰۰ سکه به ترکیه باز گردانده میشه که هم اکنون در موزه ای در آنتالیا نگهداری میشه و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سکه معلوم نشد کجا رفتن. اون سه نفر با کمک فرماندار یا بزرگ شهردار کل سکه ها را به قیمت بیش از نهصد هزار دلار فروخته بوده اند.

سکه ها یونانی بوده و نقش سیب در آن نیست و به خاطر مکان کشفش که در منطقه آلمالو به معنی جاییکه سیب زیاد داره به این نام مشهور شده. در سایت های ترکی نوشته شده که دفینه در ۴۰ سانتیمتر زیر خاک دفن شده بوده.

من قبلا در سایت های ترکی مطالب فلزیاب دستساز یا فلزیاب آنچنانی را می خواندم که ذره ای از موضوع را دیدم که یکی نوشته بود مهمترین دفینه صد سال اخیر با همین فلزیاب های دستساز پیدا شده. به این خاطر خواستم این واقعیت را هم اینجا بنویسم.


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



همیشه امید داشته باش


دوشنبه 5 آبان1398 - 1:29am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 9:38pm
پست: 263
پاسخ با نقل قول
Elmali sikkeler
گفته میشه آنها گرانترین سکه های روی زمین هستند و تا قبل از کشف فکر می کردند فقط ۱۳ عدد از آن سکه ها در جهان وجود دارد و قیمتشان به این دلیل خیلی بالاست. هر عدد ۶۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده.
در واقع در زمان ۴۵۰ تا ۴۷۵ سال قبل از میلاد بعد از اشغال یونان توسط امپراتوری پارسیان و یونانیان پارسیان را شکست دادند و در آن زمان سکه های هر ایالت توسط همان ایالت ضرب میشد. چند شهر اطراف دریا باهم متحد شدند و سکه هایی به تعداد۱۹۰۰ عدد ضرب شد و در کوزه ای در عمق ۴۰ سانتی پنهان شد و به خاطر اتحادشون ضرب شد. که توسط یک فلزیاب دستساز که به احتمال زیاد نه تفکیک داشته نه تغذیه ثابتی داشته و نه جمع و جور بوده. البته به احتمال زیاد و به گمان خودم چون عمق زنیش هم کم بوده تونسته ثبات خوبی داشته باشه و سکه ها رو مستقیم شناسایی کرده.
و البته در سایتی نوشته بود جنس سکه ها نقره بوده. در یه سایت ترکی نوشته بود حالا این دیگه خیلی عجیب شد. شاید هم تعداد معدودی نقره بوده اند. در میان ۱۹۰۰ سکه تعدادی از سکه های طوایف و خانها هم هست که تا حالا معلوم نشده که کدام طوایف و ... بوده اند.


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



همیشه امید داشته باش


دوشنبه 6 آبان1398 - 1:34pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 9:38pm
پست: 263
پاسخ با نقل قول
سلام بر علاقه مندان دفینه
چند سال پیش شنیده بودم در یکی از شهرستان های تبریز در روستایی پیرمردی یک مجسمه سنگین جنس طلا و به وزن یک تن را در جایی نگهداری میکنه. می گفتند خریدار هم با چندین ماشین اومده برای داد و ستد مجسمه. ولی سر قیمت باهم به توافق نمی رسند و خریدار برمی گرده میره. من از اونهایی که داستان رو تعریف می کردند پرسیدم چطور ممکنه طرف با پول و اطرافیانش پا میشه میاد خدمت روستایی و صرف اینکه پیرمرد راضی نمیشه به قیمت پیشنهادی طرف. بر میگردند میرن بدون اینکه پیرمرده را اذیت کنند یا مجبورش کنند جای مجسمه را بگه و بهش می گویند که به هیچ وجه به اون قیمت نمیتونی بفروشی و از دستت در میارن. در جواب به من گفتند نه بابا آدمای پولدار انسان هم وجود دارند و به صرف اینکه معاملشون نگیره راضی نیستن طرف خسارت بکشه یا اذیت بشه. پیرمرده بیست سال بوده با نسخه دنبال همچین مجسمه سنگینی بوده و بالاخره بعد از بیست سال تلاش تونسته درش بیاره و با زحمت زیاد اون هم همچین چیز مخفی رو آوردن جایی پنهان کرده. در نهایت هم درگیر فروش شده که کار بسیار سختتر هم هست.



همیشه امید داشته باش


پنج شنبه 7 آذر1398 - 6:34pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 9:38pm
پست: 263
پاسخ با نقل قول
سلام
شنیده ام چند قرن پیش مثلا در زمانهای قاجار و حتی بعد اون روسها که در ایران وارد شده بودند. خصوصا در قسمت آذربایجان مناطقی را از نظر دفینه چک می کرده اند و می بردند و جاهایی که یا مناطقی را که چک کرده بودند اونجا یک سنگ تراش خورده یا سنگ توپ مانندی می گذاشتن تا معلوم بشه این منطقه دست برد زده ایم یا برای آیندگان خودشون علامت گذاری می کرده اند که بعدا نسلشون هم هنگام غارت در اینجا با دیدن سنگ ها بتونن تشخیص بدن این مناطق چک شده یا فلان کار به نتیجه نرسونده شده. حتی احتمالا خودشون هم در بعضی جاها دفینه ها را دوباره پنهان کرده ان. معمولا همه این نقاط در زبان محلی به همین نام توپ داش گفته میشه. در بسیاری جاها هم کسانیکه دنبال این کا رها هستن فکر می کنن داخل این سنگها خبری هست در فکر حمل کردن به جای دیگر یا شکستن این سنگها هستن



همیشه امید داشته باش


پنج شنبه 20 شهریور1399 - 9:20am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 106 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 13 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure