انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : جمعه 10 فروردین1403 - 9:43am



پاسخ به موضوع  [ 6500 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 412 , 413 , 414 , 415 , 416 , 417 , 418 ... 650  بعدی
 ردیاب یونی ساخت دوستان سایت همسایه (فرانکو) 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 4 آبان1394 - 3:42pm
پست: 77
پاسخ با نقل قول
Hi dear friend
Thank you for sharing your construction
Why are you using 2 predecessors?
Are the predecessors inside or ducts from one another?
Can you imagine the circuit made?
What are your test results?


جمعه 31 خرداد1398 - 5:27am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 18 فروردین1392 - 7:06pm
پست: 769
پاسخ با نقل قول
franco italy در تایپیک خودش در پستهای شماره 2271 و 2277 مطلبی رو میگه به این مضمون که استفاده و نتیجه گیری از وسیله اش مشروط به وجود ایستگاهها یا دکل های رادیویی در منطقه کاوش هست.
اینطور منظورشو میخواد برسونه که اگر در منطقه کاوش شما موجهای ارسالی از این ایستگاههای رادیویی(موج fm) وجود نداشته باشه که بتونه فلزات مدفون باارزش رو تحت تاثیر قرار بده شما نمیتونید ازین وسیله در اون محیطها نتیجه بگیرید.در ادامه میگه بنظرش احتمالا به همین دلیل هست که برخی از کاربران اعلام کردن که این وسیله در منطقه زندگی اونها و یا در کشور اونها براشون کار نکرده و نتونستن نتیجه ای بگیرن.با توجه به این نکته که وضعیت ایستگاههای رادیویی و گستره پخش جغرافیایی اونها در ایران در حد مطلوب نیست و مناطق بسیاری وجود داره که موج fm در اونجا یا دریافت نمیشه و یا بسختی قابل دریافت هست این ذهنیت در همه ایجاد میشه که حالا که خوده شخص فرانکو نتیجه گیری از وسیله اش رو مشروط به وجود امواج رادیویی در منطقه کاوش میکنه و وضعیت وجود ایستگاههای رادیویی در کشور ما هم اینچنین هست،پس نتیجه گیری با فرانکو اما و اگرهای بسیاری رو بوجود میاره.

نمیخوام کاسه داغ تر از آش باشم،و نمیخوام حرفی بزنم که منافاتی با نظر طراح وسیله داشته باشه.از الکترونیک هم بقدری حالیم نیست که بتونم دریافت ها و تجربه هامو با استدلال و شرح علمی بیان کنم که بعدش بتونم کارامدی این وسیله رو ثابت کنم.ولی مختصر نظرمو میگم:هر فلز ارزشمندی(هر چه نرم تر باشه بهتر)اگر به مدت لازم در خاک ثابت بمونه تحت تاثیر عاملی که شاید همین امواج رادیویی باشه،و یا میدان مغناطیس خوده زمین باشه،یا عوامل و رخدادهای جوی باشه و یا همگی این شرایط با هم باشه،از خودش اثری رو بروز میده.این اثر در نهایت باعث تشکیل پدیده ای در بالای این فلز مدفون در سطح خاک یا ارتفاعی از سطح خاک میشه.از ابتدای شروع تاثیر پذیری این فلز مدفون تا عمر کنونی این فلز مدفون مطمئنا چندین اثر با ماهیتهای مختلف امکان تشکیل شدن پیدا میکنن.حالا بسته به شرایط کدوم یکی یا چندتا ازین ماهیتها تشکیل بشن یا نشن نمیدونیم.الکتریسیته ساکن،یون ها و ذرات باردار الکتریکی،پالسهای بوجود اومده از شکستهای دی الکتریک پی در پی یا همون شکست الکتریکی،میدان مغناطیسی حاصل از تجمع ذرات باردار و شاید ماهیتهای دیگه همه مواردی هستن که میشه احتمال تشکیلشون رو داد.من نمیدونم اونجاهایی که سنس داشتم و اهدافی رو سنس کردم موج رادیویی وجود داشته یا نه.نمیدونم چه اثری با چه ماهیتی تشکیل شده بوده که من سنس کردم. من جایی بودم که موبایل آنتن نداشت و از رادیو هم چیزی شنیده نمیشد ولی سنس داخل زمینی داشتم.حالا نمیدونم ایا موج رادیویی وجود داشت و الارغم وجودش رادیو صدایی نداشت و یا اصلا موجی هم نبود.ارتفاع بالاتر از 1700 متر بود.
من نمیدونم این گونه ای که فرانکو سنس میکنه و تحریک میشه مشخصه چه نوع پدیده ای هست ولی همیشه در یک قالب و شیوه نمود پیدا میکنه.چشمکهای تند وسریع(مسلسلی) که قابل شمارش نیست،تکرار میشن و جاشون ثابته، برای اهداف ارزشمند با حجم کم در عمقهای کم و متوسط.که همیشه طول و عرض خط چشمک به همون اندازه و حجم فلز ارزشمند هست.چشمکهای منظم و با فواصل یکسان(اگر سرعت حرکت دست شما هم منظم باشه)و قابل شمارش،که در سطح و نزدیک به خاک تا ارتفاعی از سطح خاک رخ میدن.ابعاد و اندازه دارن،جاشون ثابته و تکرار میشن.از چندین جهت سنس میشن و همواره در تکرارها محل سنس منظم و ثابت هست مربوط به اهداف بزرگ هست و همواره اندازه محدوده واکنش همون اندازه فلز مدفون هست.
همیشه و همیشه سنسهایی که برای اهداف ارزشمند داشتم اینگونه بوده و با تغییر اقلیم یا ارتفاع یا ساعات شبانه روز تغییری نکرده.حالا این مشخصه چه ماهیتی هست نمیدونم ولی متوجه شدم که این وسیله لزوما محتاج به این نیست اثراتی که از تاثیر موج رادیویی تشکیل میشن رو سنس کنه.بلکه ماهیتهای دیگه ای که علت تشکیلشون شاید عامل دیگه ای باشه هم میتونه باعث تحریک وسیله باشه.


یکشنبه 2 تیر1398 - 5:46am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1393 - 11:00pm
پست: 269
پاسخ با نقل قول
آقا عرفان ممنون از بیان تجربیاتتون.
میشه بگید آیا در تمام مناطقی که سنس فلز داشتید سنس اثر آسمون هم داشتید؟


یکشنبه 2 تیر1398 - 12:53pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 18 فروردین1392 - 7:06pm
پست: 769
پاسخ با نقل قول
saleh700 نوشته است:
آقا عرفان ممنون از بیان تجربیاتتون.
میشه بگید آیا در تمام مناطقی که سنس فلز داشتید سنس اثر آسمون هم داشتید؟

اوایل کار با فرانکو که موضوع دریافت اثر آسمون مطرح نبود و سعی نمیکردیم با تغییرات اثر آسمون بگیریم ،برام پیش اومده که بدون دریافت اثر آسمون اثر فلز ارزشمند رو گرفتم.ولی نمیشه ریسک کرد.به نظرم رسوندن حساسیت وسیله در حدی که اثر آسمون رو بگیره مهم هست.حالا میتونیم برای شروع کاوش حساسیت رو کمی کمتر کنیم و کاوش شروع کنیم و یا میتونیم با همون حساسیت هم شروع کنیم.


یکشنبه 2 تیر1398 - 1:14pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1393 - 11:00pm
پست: 269
پاسخ با نقل قول
تشکر عرفان جان
توی مدت 2 ماه گذشته من خیلی روی این مدار کار کردم و شما هم در جریانی من فقط یک بار تونستم آثر آسمون رو به خوبی بگیرم و اون هم زمانی بود که 5 تا خازن یک پیکو سری شده رو جوری روی فیبر نصب کردم که یک سرش جای خودش بود و سر دیگش هیچ جایی وصل نبود ولوم 5 کیلو توی حد اقل بود و ولتاژ خروجی شده بود 3.54 ولت. اون شب من یک سری تغییرات دیگه هم داده بودم از جمله تغییر سلف بیرونی از سه دور به 2 دور و افزایش قطر سلف درونی به حد اکثر میزانی که درون سلف بیرونی جا بشه بعد اینکه موفق شدم اثر آسمون رو به خوبی بگیرم رفتم و فرداش یک سری ریزه کاری مونده بود رو انجام دادم مثلا سلف ها رو خیلی دقیق نپیچیده بودم و خوب لحیم نکرده بودم که درست کردم همچنین وقتی متوجه شدم که اگه ولتاژ رو تا 3.5 ولت کاهش بدم میشه اثر آسمون رو سنس کرد به جای خازن های یک پیکو از 2 تکه سیم استفاده کردم. ولی در کمال تعجب دیدم که دیگه هر کار میکنم اثر آسمون رو سنس نمیکنه اونم دقیقا توی همون نقطه و زمانی که شب گذشته سنس میکرد دوباره خازن های 1 پیکو رو به حالت قبل برگردوندمو 2 رشته سیم رو حذف کردم و از 5 تا خازن سری شده استفاده کردم که یکسرشون به جایی وصل نبود ولی بازم هیچی!

توی مدتی که کار کردم خیل چیزها فهمیدم از جمله حتی میزان قلعی که برای لحیمکاری استفاده میشه و ارتفاع پایه قطعات و البته طرح pcb توی کارکرد مدار تاثیر میزاره برای همینه که بعضی دوستان 2 مدار عین هم رو منتاژ کردن ولی دقیقا توی یک زمان و مکان کارکردشون متفاوت بود!

من میخوام بازم روش کار کنم از دوستانی که مثل آقا عرفان مدارشون جواب داده یا حد اقل اثر آسمون رو سنس میکنه لطفا همکاری کنن و عکس از مدارشون بزارن بلکه نکاتی باشه و متوجه بشم انشالله اگر توفیقی حاصل شدش توی همین تاپیک اطلاعات لازم رو به اشتراک میزارم.


یکشنبه 2 تیر1398 - 1:58pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 دی1392 - 6:31pm
پست: 332
پاسخ با نقل قول
مهندس حمید وقتی مدار قسمت تقویت جدید وصل کردم واکنش به تلفن و دست کلا نداره این مورد درسته
با تغییر ولوم ۵کیلو هیچ تغییر ولتاژی صورت نمیگیره پس این ولوم مقدار واکنش انتن به گیرندگی کم و زیاد میکنه درسته



چاره ای نیست

این روزها طرح روی جلد آدمهاست

که پرفروششان میکند نه متنشان!


دوشنبه 17 تیر1398 - 10:40pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
خسته نباشین.
قبلا عرض کردم تغییرات جدیدی که مطرح شده رو دارای اشکال میدونم و از نظر منطق کاری یون یاب چندان درست نیست. لذا از نظر من همون نسخه اصلی مورد تایید هست. طبیعتا واکنش به چیزهایی که گفتین باید تا حدی وجود داشته باشه وگرنه نشون میده مدار درست کار نمیکنه.


سه شنبه 17 تیر1398 - 12:48am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 11 دی1393 - 8:56pm
پست: 249
پاسخ با نقل قول
سلام جناب مهندس حمید

چندماه پیش فرمودین که تریشرفایندر هنوز در مرحله تحقیقاته.جسارتا" خواستم بپرسم این تحقیقات در چه مرحله ایه؟ چه زمانی پروژه تکمیل و آماده استفاده در کاوش واقعی میشه؟


پنج شنبه 20 تیر1398 - 9:41am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
اون پروژه در حد خودش کامل شدست و در سطح فعلی یعنی صرفا سنس بنظر من دیگه جای کار خاصی نداره. اما در مورد آنالیز تک به تک یونها قصد دارم در آینده کارهایی انجام بدم که داستانش متفاوت از همه یون یابهایی هست که تا بحال مطرح شده. البته هنوز معلوم نیست به نتیجه خوبی برسه یا نه.


پنج شنبه 20 تیر1398 - 2:45pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 11 دی1393 - 8:56pm
پست: 249
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
اون پروژه در حد خودش کامل شدست و در سطح فعلی یعنی صرفا سنس بنظر من دیگه جای کار خاصی نداره. اما در مورد آنالیز تک به تک یونها قصد دارم در آینده کارهایی انجام بدم که داستانش متفاوت از همه یون یابهایی هست که تا بحال مطرح شده. البته هنوز معلوم نیست به نتیجه خوبی برسه یا نه.



ممنون جناب مهندس

آیا تریشر توانایی نقطه کردن هدف را دارد؟ در مکانی مانند قبرستان قدیمی که احتمال وجود اهداف متعددی هست، واکنش دستگاه به چه صورته و آیا میشه در این مکان به نتیجه قابل قبولی دست یافت؟تریشر چه نوع یون هایی را آشکار میکنه؟


جمعه 28 تیر1398 - 11:06pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 6500 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 412 , 413 , 414 , 415 , 416 , 417 , 418 ... 650  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Reza1569 و 31 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

cron
انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure