انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 9 فروردین1403 - 1:16pm



پاسخ به موضوع  [ 16 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 , 2
 درخواست: مدار راه انداز استپر موتور با میکرو 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت1393 - 1:44am
پست: 552
محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
پاسخ با نقل قول
mehrab_sezar نوشته است:
سلام و خسته نباشید
جا داره تشکر کنم بدلیل استارت این بحث
ماشین منم همین مشکل رو داره ماشین من پیکان وانت سال 86 زمانی که استارت می خوره بیشتر موقعه دور موتور میره روی 2 هزار می ایسته و بعضی موقعه ها روی 2 هزار دور کم و زیاد میشه 200 پایین 200 بالا انگار پات رو گازه داری هی آروم آروم گاز میدی و بعضی موقعه هام حالت عادی خودش استارت می خوره میره روی دور 2000 و بعد برمیگرده روی 1000 و زمانیم که روی دور 2000 میندازم رو دنده گلاجو ول می کنم عقربه برمیگرده روی هزار و دوباره که بعد از چند دقیقه گاز میدم میره روی 2000 هر کاری کردم شستم قشنگ ولی باز مشکل برقراره استپر یکی از اقوام رو هم گرفتم سالم بود روی ماشین خودش عادی کار می کنه ولی روی ماشین من همون حالت دور بالاست ولی روی ماشین خودش درست کار می کنه نمی دونم چی کار کنم
حالا مهندسا نظر شما چیه؟

درود @};-
دوست عزیز عوامل زیادی میتونه موجب بروز مشکلی که فرمودین بشه ازجمله خرابی استپر،خرابی ونشتی وگشاد کردن نشیمنگاه استپر وپولکی دریچه گاز ،گیرکردن سیم گاز ودرست بسته نشدن پولکی ورودی دریچه گاز،آبخورده گی ونقص در سیمکشه قطعاتی مثل استپر وسنسور مینیفول وپتانسیومتر دریچه گاز و......،داشتن نشتی در سیستم وکیوم،کثیفی یا نقص سنسورهای فوق،ایراد در نرم افزار ECU ودر آخر مشکلات سخت افزاری ECU پس در نتیجه بهتره خودرو رو به یه تنظیم موتوری وارد ومتعهد نشون بدید تا با تست وریست ومانیتور پارامترهای مختلف در خودرو از نزدیک بهتر در حل مشکل کمکتون کنه !گاهی پیش میاد استپر سالمه اما یا به دلیل ارسال اطلاعات غلط از جانب سنسور مینی فول(MAP) که فشار هوای داخل مینیفول رو به ECU گزارش میده !ویابه خاطر خرابی ولقی وکثیفی سوکتها و.....عملکرد درستی از خودش نشون نمیده که همه اینها با یک بار فلش کردن ECU وکنترل دقیق تک تک پارامترهای مرتبط توسط دیاگ در حین بروز ایراد قابل کشف وحل هست ودرنهایت هم چنانچه باز سوالی بود باذکر کامل همه جزعیات سوال واقدامات انجام گرفته تا اون زمان ،در حد سواد وتجربه خودم در خدمت هستم



آن کس که بداند و بداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند.
آن کس که بداند و نداند که بداند*به که برود خویش به گوری بچپاند.
آن کس که نداند و بداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند.
آن کس که نداند و نداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.


پنج شنبه 23 اسفند1397 - 2:48pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 11 فروردین1393 - 2:19pm
پست: 890
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک. @};- با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم :D الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم. :-BD خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟


جمعه 24 اسفند1397 - 8:38pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3076
پاسخ با نقل قول
milad7 نوشته است:
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک. @};- با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم :D الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم. :-BD خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟


https://www.youtube.com/watch?v=VjJNk3N5w2Q



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 25 اسفند1397 - 4:25am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 11 فروردین1393 - 2:19pm
پست: 890
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
milad7 نوشته است:
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک. @};- با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم :D الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم. :-BD خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟


https://www.youtube.com/watch?v=VjJNk3N5w2Q


ممنون اسدف عزیز. ولی این کلیپ هم مربوط به سوزنهای تزریق از بالاست. سوزنهای مدل پایین تزریق از بقل هستند.


شنبه 25 اسفند1397 - 12:00pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3076
پاسخ با نقل قول
milad7 نوشته است:
asadof نوشته است:
milad7 نوشته است:
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک. @};- با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم :D الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم. :-BD خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟


https://www.youtube.com/watch?v=VjJNk3N5w2Q


ممنون اسدف عزیز. ولی این کلیپ هم مربوط به سوزنهای تزریق از بالاست. سوزنهای مدل پایین تزریق از بقل هستند.

خواهش میکنم در کل نباید زیاد فرقی با هم داشته باشند به نظرم ولتاژ کاریشون یکی باشه



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 25 اسفند1397 - 1:38am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت1393 - 1:44am
پست: 552
محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
پاسخ با نقل قول
milad7 نوشته است:
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک. @};- با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم :D الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم. :-BD خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟

درود @};-
ابتداباید عرض کنم که احتمالا دوستی که تاپیک رو استارت کردن خواسته ایشون ارتباطی به خودرو نداشت وکلا به یک درایو مربوط به براشلس موتور با مشخصاتی که گفتن نیاز داشتن اما باتوجه به استفاده از نوعی از این موتورها در خودرو(که البته بیشتر میشه اونو به دسته سروموتورها نسبت داد) با سوال غضنفر جان بحث به سمت خودرو کشیده شد!
لازمه عرض کنم خدمت دوستان که در حال حاضر بنده به شکل حرفه ای در مورد تعمیرات خودرو وبرق اون کار نمیکنم واطلاعاتی هم که دارم به دلیل همون نداشتن مکانیک درست وحسابی توشهرمون وصدالبته علاقه زیاد خودم در زمینه فراگیری هر مطلب علمی وکاربردی هست که با مطالعه وکار مطعاقب ابتدا در حوزه مکانیک وشناخت اصول ونحوه کارکرد تک تک بخشهای خودرو وموتور وسنسورها.....وپس از اون هم تلفیق این موارد با دانسته های پیشین در زمینه الکترونیک وکامپیوتر به دست آوردم وتقریبا تمام نیازهای فنی خودم رو خودم انجام میدم! اما درآینده نزدیک قصد دارم به عنوان یک شغل وحرفه به اون بپردازم و از کار اداری خودم رو راحت کنم!
راجع به مشکل شما هم اسد جان درست میگن وکلیت کار انژکتورها یکسان هست وبا برق 12ولت کار میکنن اما نکته که لازمه بگم اینه که برای سرویس وشستشوی انژکتور حین شستشو به روش بالا اگه به فیلتر انژکتور دسترسی ندارید که بخواید اون رو تعویض کنید بهتره که اول سطح خرجی انژکتور رو کامل با اسپری ومسواک نرو تمیز کنید وبعد از هردو طرف اسپری رو به انژکتورها وصل و با اعمال ولتاژ 12ولت به انژکتور با عبور اسپری با فشارموجب خروج رسوبات وجرمهای احتمالی خواهد شد وبهتره که اول اسپری رو از خروجی انژکتور به اون بدید تا حرکت ذرات ریز موجب انسداد سوراخ ریز پاشش سوخت نشه! ونکته بعد اینکه پس از اتمام شستشو حتما یک بار در جهت درست اسپری رو به انژکتور وصل وبه اون ولتاژ بدین وضمن تست میزان پاشش حتما زاویه پاشش رو هم چک کنید!
دقت کنید که ولتاژ رو به مدت طولانی با سوزن ندین که خدای نکرده به کویل اون آسیبی وارد بشه بلکه باسرعت یک الا دومرتبه بر ثانیه این کار رو انجام بدین تا از گرم شدن کویل سوزن انژکتور ودرنتیجه سوختن یا ضعیف شدن اون به دلیل اتصال بخشی از سیمپیچ جلوگیری کرده باشید!
برای تست کویل هم با مولتیمتر مقاومت تک تک سوزنها رو اندازه بگیرید باید بسته به نوع اون بین 12تا 18اهم باشن ونکته مهم اینه که همه دارای مقاومت یکسان باشن !مثلا همه 13 اهم یا....!اختلاف زیاد مقاومت کویل انژکتورها در حد چند اهم اگه از یک نوع وسری ساخت باشن قطعا نشانه وجود مشکل در سیمپیچ اون انژکتور خواهد بود که غیر قابل تعمیر هست وباید بره مرخصی :( !ضمنا شستن واکسید زدایی پایه های اتصال الکتریکی انژکتورها وسوکت اونها هم حتما تو برنامه شستشو باشه!
نکته ای هم که حتما حتما باید رعایت کنید:اگه قصد بزکردن سوزنهارو به هردلیل دارید قبلش یک سری اورینگ مربوط به سوزنهای خودروی خودتون (از بهترین جنس بازار)رو تهیه کنید چون معمولا اورینگ خود انژکتو خصوصا سمت مینیفول به خاطر گرما وکار زیاد خشک میشن وحتی اگه پاره هم نشه در استفاده مجدد ممکنه دچار نشتی ودرنتیجه بدتر شدن وضعیت کارکرد موتور بشن!واگه برای جازدن انژکتورها با رورینگ جدید سره جای خودشون به مشکل خوردید به هیچ وجه از گریس وروغن استفاده نکنید وبرای راحت جارفتن اول نشمیمنگاه انژکتورها روی ریل سوخت ومینی فول رو کامل تمیز وعاری از رسوب وجرم کنید وبعد هم واسه روان جارفتن انژکتور با اورینک جدید میتونید از کمی آب وصابون استفاده کنید تا با کاهش اصتحکاک موجب جارفتن راحت اورینگ وجلوگیری از صدمه رسیدن به اون بشید!
ودرآخر یکی از روشهای شستن سوزنها استفاده از دستگاهای اولتراسونیک هست که اگه در دسترس باشه وابتدا شستشورو با اون انجام بدین بخش عمده ذرات ورسوبات از انژکتور خارج میشن وریسک انسداد ژیگلورها بسیار کمتر خواهد بود!
نکات ایمنی هم که حتما فراموش نمیشه!!!!!! [-X
1-تمام پروسه در هوای آزاد انجام بشه واز تنفس بخارات وقطرات پودر شده مایع شوینده جدا خوداری کنید!
2-موقع انجام این کار چون اسپری در شیلنگها تحت فشار قرارخواهد گرفت وممکنه که اتصالات شیلنگها ازهم جدابشن ومایع داخل اون با فشار به اطراف بخش بشه پس حتما سعی کنید که از صورتتون دور نگهشون دارید واز عینک محافظ هم حتما استفاده کنید!واگه هم خدای ناکرده مایع توچشم شما رفت سریع با مقدار زیادی آب سرد چشاتون رو بشورید ویه سری هم به چشم پزشک بزنید تا با یه معاینه ساده از عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید
3-دقت کنید که تقریبا اکثر حلالهای مورد استفاده در این زمینه به شدت قابل اشتعال هستن خصوصا زمانی که با فشار وبه شکل پودر از انژکتور خارج میشن وبا هواترکیب میشن میشه گفت قابل انفجار هستن پس دقت کنید که این کار رو در نزدیکی ومجاورت هرگونه شعله یا جرقه انجام ندین ومهمتر از اون هواستون به جرقه های هرچند ریز ناشی از قطع و وصل سیم به سر باطری یا منبع تغذیه ای که برای راه اندازی سوزنتون استفاده میکنید باشه که به سمت اون اسپری نکنید وخدای ناکرده دجار مشکل نشید!ودر کل خوب دقت کنید وهواستون باشه که سلامت بهترین نعمت هست وبا هیچ مادیتی قابل قیاس نیست!


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



آن کس که بداند و بداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند.
آن کس که بداند و نداند که بداند*به که برود خویش به گوری بچپاند.
آن کس که نداند و بداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند.
آن کس که نداند و نداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.


یکشنبه 26 اسفند1397 - 12:32pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 16 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 , 2

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 25 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure