انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : جمعه 10 فروردین1403 - 5:02am



پاسخ به موضوع  [ 182 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 15 , 16 , 17 , 18 , 19  بعدی
 ردیاب یونانی ری فایندر RayFinder 
نویسنده پیغام

تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 تیر1395 - 11:10am
پست: 8
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
paral نوشته است:
با سلام خدمت دوستان
من ردیاب ریفایندر رو دارم و چند ماهی هست که خریدمش ولی متاسفانه باهاش کار نمیکردم فقط هر از گاهی یه ساعتی تمرین میکردم تا اینکه تصمیم گرفتم هر شب باهاش تمرین کنم سه شب و هر شب 5 ساعت تمرین میکردم تا اینکه فرکانسی که با بدن من سازگاره رو پیدا کردم همون شب سوم به یکی از دوستانم گفتم که یه تیکه طلا برام مخفی کنه و بعد از 10 دقیقه تونستم پیداش کنم و دوباره گفتم که مخفی کنه و باز هم بعد از چند دقیقه تونستم پیدا کنم و باز هم تمرین کردم تا دقیق بیاد دستم و حرفای معراج عزیز خیلی به واقعیت نزدیکه چون 80 درصد تجربه های ایشون رو منم تجربه کردم .
ردیاب زن خوب میخوای بشی باید تمرین کنی تا بتونی فرکانسی که با بدن تو سازگاره پیدا کنی و بعد دیگه خیلی راحتتر میتونی به بقیه نتیجه ها برسی .
و اتاد حمید عزیز
درسته شما دستگاه ساختین و از الکترونیک سر در میارین ولی درست که شما هر دستگاهی را که دوستان حرفش رو میزنن یه نقصی ازش بگیری و اونو مسخره کنی ( این نشانه ضعف شماست ) چون هر دستگاهی که تولید میشه به قطع بر روی اون تحقیقاتی صورت گرفته و هیچ تولید کننده ای نیست که بخواد دستگاه بی مصرف و الکی رو به بازار بده و مورد تمسخر افراد و شرکتهای دیگه بشه .

من خیلی از این تایپک ها و پست های دوستان رو مطالعه کردم ولی یه پست ندیدم که شما از دستگاهی تمجید کنید و فقط ساخته دست خودتون رو مورد تعریف و تمجید قرار دادین .
منم فوق لیسانس الکترونیک گرایش کنترل هستم و از سن 15 سالگی توی کار الکترونیک بودم و تا حدودی سر در میارم . پس لطفا هر دستگاهی رو که باهاش کار کردین درموردش قضاوت کنین نه فقط بر اساس تحقیقات و علمتون .

کار توی عمل خیلی تفاوت داره با کتاب و جزوه .

و سوالم از دوست عزیز جناب علی حسینی اینه که بعد از دو ماه هنوز نتونستین به مقایسه و تفاوت این دو دستگاهی که قرار بود تست کنین ، برسین ؟؟؟؟؟


دوست عزیز تازه وارد که با سوال آثار شناسی شروع میکنی و بعد یهو ردیاب زن حرفه ای و دارای مدرک ارشد کنترل از آب در میاین! توجه داشته باشین بنده همیشه چیزی رو عرض میکنم و در موردش بحث میکنم که ازش مطمئن باشم وگرنه اظهار نظری نمیکنم. پس اگر بنده رو به این صورت بعد از چند هزار پست شناخته باشین و واقعا آدم تحصیلکرده ای باشین نباید ناشیانه وارد بحث با من بشین.
اینکه من هر دستگاهی که دوستان "حرفشو" میزنن قبول ندارم اصلا مطلب درستی نیست. بسیاری از دستگاهها هستن که واقعا بیس علمی و فنی درست و اثبات شده ای دارن و کارکردشون هم ثابت شدست. این موضوع شامل هیچ نوع ردیابی نمیشه!!! در ردیابی توی این چند سال احدی نتونسته بصورت مطلق ثابت کنه کدوم ردیاب بهتره! وگرنه بحث خیلی ردیابها تا بحال مطرح بوده ؛ بنظر شما چرا نتیجه گرفته نمیشه که بالاخره کدوم ردیاب بهتره؟! دوستان بقول شما حرفشو میزنن ولی وقتی یک تست ساده اسکوپ درخواست میکنیم هیچکس قرار نمیده! تجربه مدیریت در این انجمن به من ثابت کرده اکثر موارد تعریف و تمجید و به نوعی تبلیغ از فلان دستگاه صرفا توسط فروشندگان و دلالان داره انجام میشه نه کاوشگران واقعی. به همین دلیل هیچ مطلب فنی مفیدی در این نوع پستها مطرح نمیشه و سوالات اپراتوری که دیگران در پی کنجکاوی و توجه به دستگاه مورد بحث مطرح میکنن معمولا از طرف مدعی پاسخ داده نمیشه!!! وگرنه کسی جلو بحث فنی رو نگرفته. کسی جلو بحث اپراتوری رو نگرفته و کسی هم جلو کمک به دیگران رو نگرفته! شما به سهم خودتون میتونین این کمک رو به دیگر علاقه مندان انجام بدین نه اینکه از در وارد نشده تیکه و انتقاد بار ما کنین.
در خصوص ردیاب ری فایندر در چند تاپیک بحث داشتیم. مدار داخلیش مشخصه. نمایشی بودن سیستم بالانس زمین اون هم ثابت شدست! نمایشی بودن سیستم جرقه آنتنها در اثر خاصیت القایی سیم پیچ یک رله ساده و بدون هیچ محاسبه و حساب و کتاب فنی هم ثابت شدست. مدار داخلی حذف کننده الیمیناتور 120 ساخت همین شرکت هم موجوده. داشتن حالت تجاری و نمایشی در تمامی قسمتهای این ردیاب همگی با مدرک و سند قابل اثباته. اصل دستگاه چیزی جز یک فانکشن ژنراتور DDS با چیپستی که امروزه دیگه قدیمی محسوب میشه نیست و من ادعا میکنم پایداری فرکانسی موج خروجی یک موبایل با نرم افزار فانکشن میتونه بیشتر باشه. اگر واقعا تخصصی که فرمودین رو داشته باشین میتونین بسادگی خودتون با اسکوپ بررسی کنین و نیازی هم نیست به حرف من یا دیگران توجه کنین. درسته که ردیاب روی کاغذ و جزوه کار نمیکنه! ولی فرکانس و شکل موجی که تولید میشه کاملا مطلبی فنی و مهندسی هست که براحتی میشه بررسیش کرد و گمان نمیکنم جای بحثی باشه. حداقل در ردیاب های آنتنی که سیستم گیرنده وجود نداره و هر چه هست امواج خروجیه ؛ بررسی اون امواج خروجی هم کار خیلی ساده ایه.
اینکه شما از این ردیاب جواب خوب گرفتین اصلا درش بحثی نیست! ما هیچوقت در هیچ کجا نگفتیم با فلان ردیاب نمیشه جواب گرفت! اگر فقط یک جا در انجمن از من چنین مطلبی دیدین لطفا اشاره کنین تا من بابتش عذرخواهی کنم! اصولا ردیاب دستگاهی نیست که ما همه موفقیتها رو به گردن اون بیندازیم. خیلیها هستن با آنتن خالی و بدون هیچ دستگاهی هم هدفهای بزرگی زدن! خیلیها با ردیاب موبایلی ساده به جوابهای آنچنانی رسیدن. فکر نکنم نیاز به بیان مجدد این مساله باشه که در ردیابی اپراتور تعیین کنندست نه دستگاه ردیاب! جالبه که خودتون اشاره کردین مشغول پیدا کردن فرکانس مخصوص بدن خودتون هستین! اگر این ردیاب کار خارق العاده ای انجام میداد آیا دیگه شما نیاز به استفاده از چنین روشی داشتین؟!
در مورد شرکت گلد دتکتور هم بد نیست حالا که ما رو قبول ندارین در سایتها و انجمنهای خارجی تحقیق کنین ببینین اونها چی میگن و چه حقایقی در مورد این شرکت رو بیان کردن. شرکتها که همیشه تبلیغات گسترده انجام میدن و طبیعیه. ولی با مرور تجربیات سایرین متوجه میشین که این ردیاب و بسیاری دستگاههای مشابه بیشتر جنبه تجاری دارن و با اینکه همگی کار میکنن ولی کارکردشون چیزی نیست که در تبلیغات و ظاهر دستگاه دیده میشه. خلاصه حرف ما اینه که با توجه به همه این واقعیات هیچ یک از این ردیاب های گرانقیمت واقعا به اندازه پولشون کار انجام نمیدن و اصل داستان در بخش الکترونیکی ردیاب ساده تر از اینهاست که نیاز به هزینه آنچنانی داشته باشه. وانگهی بقول دوستان اگر فقط یکی از این ردیابها عملکرد خارق العاده ای داشت نه تنها خبرش مثل بمب میترکید بلکه دیگه چیزی زیر زمین باقی نمیموند! در حالیکه تک تک این دستگاهها سالهاست که تولید شدن و اشخاص زیادی هم ازشون استفاده کردن. پس چیز جدیدی هم نیستن که ما به اندازه کافی در موردشون اطلاع کسب نکرده باشیم.
در ضمن جا داره مراتب تاسف خودم رو برای یک فارغ التحصیل برق-کنترل (الکترونیک- کنترل صحیح نیست!!!) اون هم در سطح کارشناس ارشد ابراز کنم که چطور چنین شخصی مجبوره هر شب آنتن ردیابی به دست بگیره و فرکانس سازگار با بدنش رو پیدا کنه!!!



(((دوست عزیز تازه وارد که با سوال آثار شناسی شروع میکنی و بعد یهو ردیاب زن حرفه ای و دارای مدرک ارشد کنترل از آب در میاین! )))

آقا حمید گل سلام .
اولا تازه وارد بودن دلیل بر نداشتن دانشی نیست
دوماٌ سوال آثار شناسی که گناه نیست و عیبی هم نیست من بلد نبودم سوال کردم .
سوماٌ من من ادعایی بر حرفه ای بودن خودم ندارم و گفتم طی چند روز تونستم نتیجه بگیرم و اینم نشونه توانایی من بود .
و حتما باید چند سالی عضو انجمن شما باشم و بعد ادعا کنم که میتونم با ردیاب کار کنم ؟
چهارماٌ مگه مدرک داشتن ارشد کنترل را باید به جنابعالی ثابت کنم ؟؟

(((در ضمن جا داره مراتب تاسف خودم رو برای یک فارغ التحصیل برق-کنترل (الکترونیک- کنترل صحیح نیست!!!) اون هم در سطح کارشناس ارشد ابراز کنم که چطور چنین شخصی مجبوره هر شب آنتن ردیابی به دست بگیره و فرکانس سازگار با بدنش رو پیدا کنه!!!))))

جواب این تاسف شما هم :
اگه برا یه ارشد کنترل تاسف داره خود شما اینجا چکار میکنین ؟ شمایی که الکترونیک رو برا خیلی ها دارین توضیح میدین و میدونین که متوجه نمیشن . اگه ایقد که دارین توضیح میدین و از الکترونیک بلد هستین پس برین دنبال اون هدفی که میخواین منو به سمتش هدایت کنین و برام تاسف میخورین .
در اطلاع هستین که کنترل یکی از گرایشهای رشته برق هستن ؟
مگه کارشناس یا ارشد یا دکترا بودن دلیل بر این هست که دنبال این کار نباشی ؟؟
تو هر پست و مقام و مدرکی که باشیم ، ایراد نداره دنبال کاری باشیم ، که علمی ازش بدست بیاریم .
این مورد رو شک نداشته باش که هر انسانی ساختار جسمش متفاوت از بقیه هست و یه فرکانسی نیاز داره تا سازگار باشه .
من هم تو این مدرک و مقامی که الان هستم اصلا عیبی بر خود نمیبینم که اگه روزانه 20 ساعت هم آنتن بگیرم و دستم و دور خودم بچرخم .
((( چون میدونم دنبال چی هستم و مطمئنم که هر آنچه رو آدمی بخواد بهش میرسه .)))


جواب بقیه حرفاتون هم :
حرفا و جملاتی که بکار میبرین خیلی خوب هستن و خیلی قشنگ میتونین با کلمات بازی کنین این حرفایی که از الکترونیک میدونین و خیلی قشنگ تو جملاتتون بکار میبرین ، اگه تو عمل بکار ببرین الان اسم شما و شرکت شما هم مثل گلد دتکتور توی جهان مطرح بود .

البته اگه جواب نمیدادم که خیلی خوب بود ولی بخاطر فکر منفی خیلی از افراد جواب دادم که کسی فکر نکنه حق فقط با شما بوده .
بیشتر از این وقتتون رو نمیگیرم .
خدا نگهدارتون


پنج شنبه 11 آذر1395 - 10:51am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
جالبه حالا شدیم آقا حمید گل!!!
فکر کنم منظور از تازه وارد بودن مشخص بود. شما 5 ماهه ثبت نام کردی تعداد پستهاتون به 10 هم نرسیده چطور از من اینطور به تندی انتقاد کردین؟! پس یا آگاهی کافی نسبت به مجموعه فعالیتهای بنده و فلزجو در این 4 سال ندارین یا اینکه برعکس کاملا آگاهی دارین و این انجمن و بنده رو از مدتها قبل میشناختین و با قصد و غرض وارد اینجور بحثها میشین!
توانایی که شما در ردیابی ازش صحبت میکنی خیلی از دوستان حتی با آنتن خالی یا نهایتا ردیاب موبایلی و با هزینه نزدیک به صفر هم بهش رسیدن! این چیزی رو در مورد کارایی ویژه ردیاب شما ثابت نمیکنه. مطمئنا هر کسی برای هر دستگاهی هزینه بکنه حداقل تا مدتی سنگش رو هم به سینه میزنه! ما از این مسائل زیاد دیدیم. اگر یکی دو سال این ردیاب رو داشتین و واقعا در کاوش ازش جواب گرفتین درسته. نه اینکه بقول خودتون در عرض چند روز بخواین نظر بدین! تست مخفی کردن فلز توسط دیگران و پیدا کردن اون به کمک ردیاب جزو تستهای مقدماتی با هر ردیابی هست و موفقیت در این زمینه فقط نشانه استعداد اولیه شخص شما در زمینه آنتن زنیه که خودش مهمترین موضوع برای شروع ردیابیه. نه اینکه الزاما چیزی رو در مورد قابلیت ویژه اون ردیاب خاص ثابت کنه. مطلب پیدا کردن فرکانس سازگار با بدن هم حتی با هر فانکشن ژنراتور معمولی و ردیاب موبایلی امکانپذیره! من متوجه نشدم در این بین ردیاب ری فایندر چه کار ویژه ای براتون انجام داده که اینقدر خوشحال شدین! نگرانی من از این نیست که ری فایندر تا چه حد ردیاب خوبی باشه! خیر ؛ حداقل در مورد این مدل خاص ردیاب زیر و زبر اون برای ما مشخصه. ولی نگرانی اونجاست که از بابت تبلیغات سهوی یا عمدی اشخاصی نظیر شما بعضیها تصمیم به خرید چنین ردیاب گرانقیمتی میگیرن و به 6 ماه نکشیده در همین انجمن میذارن برای فروش! نمونه هاش رو هم زیاد دیدیم. برای همین در پست قبلی اشارات فنی مشخصی به واقعیتهای موضوع کردم.
داشتن مدرک تحصیلی شما یا من یا هر کسی در چنین محیط مجازی ملاک چیزی نیست و کسی هم دنبال اثبات این چیزها نیست. مساله اینه که اصلا نیاز نبود شما چند بار در متن خودت به این موضوع اشاره کنی در حالیکه محتوای کلامی که بنده خوندم از یک آدم تحصیلکرده بعید بود! بنده هیچوقت از مدرک تحصیلی خودم حرفی نزدم و هر چه بوده کارهایی بوده که اینجا انجام دادم و همه دیدن. ادعایی هم نیست. مجموعه ای از فعالیتهای انجام شدست که در انجمن موجوده و توسط شما هم قابل پیگیری و مطالعست. پس از دید کسی مثل من ادعای شما که حتی نمیدونی گرایش کنترل مربوط به رشته برق هست و الکترونیک خودش گرایش دیگری از رشته برق هست واقعا مضحک بود! متن پیام قبلیتون رو بخونین مشخصه که چی گفتین.
حساب بنده مشخصه. هرگز کاوشگر نبوده و نیستم و بارها هم عرض کردم. طی سالیان سال کار من در زمینه مباحث الکترونیک و سخت افزار و کامپیوتر و نت و ... بوده و در هر مقطعی در یکی از این زمینه ها بیشتر فعالیت کردم. طی این 4 سال هم دست تقدیر ما رو در این مسیر قرار داد و تجربیات و اطلاعات خودم رو با دوستان قسمت کردم. حساب حضور من با شما در اینجا زمین تا اسمان تفاوت داره! چیزی که من حداقل در اطراف خودم میبینم این هست که اگر مثلا شما مدرک ارشد کنترل داشته باشی و واقعا متخصص باشی دیگه نیازی به آنتن زنی ردیاب نداری! باید بقدری کار و مشغله برات باشه که اصلا به این چیزها نیازی نداشته باشی. بخصوص که حداقل در زمینه ردیابی همه میدونن هیچ مبنای علمی براش وجود نداره!
مطلبی هم که در پست قبلی عرض شد بازی با کلمات نبود! خلاصه ای از واقعیات فنی و منطقی بود که طی چند سال بدست اومده بود و مشروحش رو میتونین در چند تاپیک مربوط به این ردیاب مطالعه کنین. شما به اصل بحث فنی من اشاره ای نکردی و فقط بحث شخصی و بیهوده با من میکنی!!! دوست عزیز بنده از سر سودجویی برای جیب خودم مطلبی ننوشتم! اگر اینطور فکر میکنین خب دوباره مطلب رو بخونین. هر چه بود با نگاه فنی بود. شبهه ای هم داشتین میتونین از من طلب مدرک کنین تا ارائه بدم. ولی فعلا ردیاب ری فایندر در اختیار شماست. امیدوارم با داشتن مدرک ارشد کنترل و هزینه ای که برای خرید این ردیاب کردین نفرمایین یک اسکوپ هم ندارین که تست درخواست شده بنده رو انجام بدین! البته برای آگاهی خودتون وگرنه من نتیجه اون تست رو قبلا دیدم و بیهوده مطلبی عرض نمیکنم.
در ضمن بابت تبلیغی هم که برای یکی از شرکتهای فروشنده معلوم الحال انجام دادین احتمالا باید از شما تشکر کنن! وانگهی حساب اکثر این فروشندگان مدتهاست که روشن شده. در مورد معروفیت جهانی گلد دتکتور هم دیگه این واقعا از اون جوکها بود!!! گلد دتکتور جز در چند کشور مثل ایران و ترکیه و یونان و چند کشور عربی در هیچ کجای دنیا معروفیت نداره و میتونین از تبلیغات مختلف این شرکت و فیلمهای تست دستگاههاشون که در یوتیوب هم هست متوجه بشین. دوست عزیز امیدوارم توجه داشته باشین کسی که بخواد جا پای اینجور شرکتها بذاره هیچوقت نمیاد مثل من با شما بحث کنه و در چند هزار پست و هزاران پیغام خصوصی جواب سوال این و اون رو بده و این کار رو بیش از 4 سال هم ادامه بده! خودتون کمی فکر کنین متوجه میشین. هر کسی مسیر خودش و هدف خودش و اعتقادات خودش رو داره. پس امیدوارم از این مقایسه های بیمورد انجام ندین.


پنج شنبه 11 آذر1395 - 4:12pm
مدیر سایت
مدیر سایت
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 8 مهر1392 - 6:26pm
پست: 971
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
جالبه حالا شدیم آقا حمید گل!!!
فکر کنم منظور از تازه وارد بودن مشخص بود. شما 5 ماهه ثبت نام کردی تعداد پستهاتون به 10 هم نرسیده چطور از من اینطور به تندی انتقاد کردین؟! پس یا آگاهی کافی نسبت به مجموعه فعالیتهای بنده و فلزجو در این 4 سال ندارین یا اینکه برعکس کاملا آگاهی دارین و این انجمن و بنده رو از مدتها قبل میشناختین و با قصد و غرض وارد اینجور بحثها میشین!
توانایی که شما در ردیابی ازش صحبت میکنی خیلی از دوستان حتی با آنتن خالی یا نهایتا ردیاب موبایلی و با هزینه نزدیک به صفر هم بهش رسیدن! این چیزی رو در مورد کارایی ویژه ردیاب شما ثابت نمیکنه. مطمئنا هر کسی برای هر دستگاهی هزینه بکنه حداقل تا مدتی سنگش رو هم به سینه میزنه! ما از این مسائل زیاد دیدیم. اگر یکی دو سال این ردیاب رو داشتین و واقعا در کاوش ازش جواب گرفتین درسته. نه اینکه بقول خودتون در عرض چند روز بخواین نظر بدین! تست مخفی کردن فلز توسط دیگران و پیدا کردن اون به کمک ردیاب جزو تستهای مقدماتی با هر ردیابی هست و موفقیت در این زمینه فقط نشانه استعداد اولیه شخص شما در زمینه آنتن زنیه که خودش مهمترین موضوع برای شروع ردیابیه. نه اینکه الزاما چیزی رو در مورد قابلیت ویژه اون ردیاب خاص ثابت کنه. مطلب پیدا کردن فرکانس سازگار با بدن هم حتی با هر فانکشن ژنراتور معمولی و ردیاب موبایلی امکانپذیره! من متوجه نشدم در این بین ردیاب ری فایندر چه کار ویژه ای براتون انجام داده که اینقدر خوشحال شدین! نگرانی من از این نیست که ری فایندر تا چه حد ردیاب خوبی باشه! خیر ؛ حداقل در مورد این مدل خاص ردیاب زیر و زبر اون برای ما مشخصه. ولی نگرانی اونجاست که از بابت تبلیغات سهوی یا عمدی اشخاصی نظیر شما بعضیها تصمیم به خرید چنین ردیاب گرانقیمتی میگیرن و به 6 ماه نکشیده در همین انجمن میذارن برای فروش! نمونه هاش رو هم زیاد دیدیم. برای همین در پست قبلی اشارات فنی مشخصی به واقعیتهای موضوع کردم.
داشتن مدرک تحصیلی شما یا من یا هر کسی در چنین محیط مجازی ملاک چیزی نیست و کسی هم دنبال اثبات این چیزها نیست. مساله اینه که اصلا نیاز نبود شما چند بار در متن خودت به این موضوع اشاره کنی در حالیکه محتوای کلامی که بنده خوندم از یک آدم تحصیلکرده بعید بود! بنده هیچوقت از مدرک تحصیلی خودم حرفی نزدم و هر چه بوده کارهایی بوده که اینجا انجام دادم و همه دیدن. ادعایی هم نیست. مجموعه ای از فعالیتهای انجام شدست که در انجمن موجوده و توسط شما هم قابل پیگیری و مطالعست. پس از دید کسی مثل من ادعای شما که حتی نمیدونی گرایش کنترل مربوط به رشته برق هست و الکترونیک خودش گرایش دیگری از رشته برق هست واقعا مضحک بود! متن پیام قبلیتون رو بخونین مشخصه که چی گفتین.
حساب بنده مشخصه. هرگز کاوشگر نبوده و نیستم و بارها هم عرض کردم. طی سالیان سال کار من در زمینه مباحث الکترونیک و سخت افزار و کامپیوتر و نت و ... بوده و در هر مقطعی در یکی از این زمینه ها بیشتر فعالیت کردم. طی این 4 سال هم دست تقدیر ما رو در این مسیر قرار داد و تجربیات و اطلاعات خودم رو با دوستان قسمت کردم. حساب حضور من با شما در اینجا زمین تا اسمان تفاوت داره! چیزی که من حداقل در اطراف خودم میبینم این هست که اگر مثلا شما مدرک ارشد کنترل داشته باشی و واقعا متخصص باشی دیگه نیازی به آنتن زنی ردیاب نداری! باید بقدری کار و مشغله برات باشه که اصلا به این چیزها نیازی نداشته باشی. بخصوص که حداقل در زمینه ردیابی همه میدونن هیچ مبنای علمی براش وجود نداره!
مطلبی هم که در پست قبلی عرض شد بازی با کلمات نبود! خلاصه ای از واقعیات فنی و منطقی بود که طی چند سال بدست اومده بود و مشروحش رو میتونین در چند تاپیک مربوط به این ردیاب مطالعه کنین. شما به اصل بحث فنی من اشاره ای نکردی و فقط بحث شخصی و بیهوده با من میکنی!!! دوست عزیز بنده از سر سودجویی برای جیب خودم مطلبی ننوشتم! اگر اینطور فکر میکنین خب دوباره مطلب رو بخونین. هر چه بود با نگاه فنی بود. شبهه ای هم داشتین میتونین از من طلب مدرک کنین تا ارائه بدم. ولی فعلا ردیاب ری فایندر در اختیار شماست. امیدوارم با داشتن مدرک ارشد کنترل و هزینه ای که برای خرید این ردیاب کردین نفرمایین یک اسکوپ هم ندارین که تست درخواست شده بنده رو انجام بدین! البته برای آگاهی خودتون وگرنه من نتیجه اون تست رو قبلا دیدم و بیهوده مطلبی عرض نمیکنم.
در ضمن بابت تبلیغی هم که برای یکی از شرکتهای فروشنده معلوم الحال انجام دادین احتمالا باید از شما تشکر کنن! وانگهی حساب اکثر این فروشندگان مدتهاست که روشن شده. در مورد معروفیت جهانی گلد دتکتور هم دیگه این واقعا از اون جوکها بود!!! گلد دتکتور جز در چند کشور مثل ایران و ترکیه و یونان و چند کشور عربی در هیچ کجای دنیا معروفیت نداره و میتونین از تبلیغات مختلف این شرکت و فیلمهای تست دستگاههاشون که در یوتیوب هم هست متوجه بشین. دوست عزیز امیدوارم توجه داشته باشین کسی که بخواد جا پای اینجور شرکتها بذاره هیچوقت نمیاد مثل من با شما بحث کنه و در چند هزار پست و هزاران پیغام خصوصی جواب سوال این و اون رو بده و این کار رو بیش از 4 سال هم ادامه بده! خودتون کمی فکر کنین متوجه میشین. هر کسی مسیر خودش و هدف خودش و اعتقادات خودش رو داره. پس امیدوارم از این مقایسه های بیمورد انجام ندین.

لایک.



درکوی نیک نامان...ماراگذر ندادند


پنج شنبه 11 آذر1395 - 4:59pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 اردیبهشت1392 - 8:55am
پست: 397
پاسخ با نقل قول
با سلام
سوالی که ذهن منو مشغول کرده در مورد ردیابهایی هستن که به وسیله پراب به زمین وصل میشن و فرکانس و جریانی رو به زمین میفرستند تا اگر جنسی باشه رو یونیزه کنند .
به نظر شما این کار فایده ای هم داره ؟
چون خاک که رسانا نیست و اگر هم بر فرض درست باشه قدرت باطری اون دستگاه کمه و نهایتا محوطه کمی رو میتونه تحت تاثیر خودش قرار بده .
اگه اشتباه میکنم دوستان لطفا راهنمایی کنن
ممنون



...جواب ابلهان خاموشیست....


یکشنبه 26 فروردین1397 - 5:23pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 24 تیر1392 - 12:52am
پست: 2433
پاسخ با نقل قول
معراج نوشته است:
با سلام
سوالی که ذهن منو مشغول کرده در مورد ردیابهایی هستن که به وسیله پراب به زمین وصل میشن و فرکانس و جریانی رو به زمین میفرستند تا اگر جنسی باشه رو یونیزه کنند .
به نظر شما این کار فایده ای هم داره ؟
چون خاک که رسانا نیست و اگر هم بر فرض درست باشه قدرت باطری اون دستگاه کمه و نهایتا محوطه کمی رو میتونه تحت تاثیر خودش قرار بده .
اگه اشتباه میکنم دوستان لطفا راهنمایی کنن
ممنون



اوه اوه اینجا دعوا بوده که....منظورتون mfd هست معراج جان...نه فقط میتونه حاله یونی فلز ومیدانهای ضعیف رو حذف کنه..در مورد خاک اشتباه میکنید خاک رساناست و رسانایی کمی برای(زمین خشک ) و رسانای بالا (زمین نم دار وخیس) داره .قدرت مدار هم بستگی به نوع سیستم کارکرد اون داره و هیچ ربطی به باطری نداره مثلا یک فرستنده 3 ولتی اف .ام توان 20 میلی وات روی انتن میزاره که منجر به برد30تا50 متر میشه که این برد با 3 ولت به دست اومده این فقط یک مثال بود هر چند در عمل میتونه بیشتر از این هم باشه :)



گر داخل خانه‌ات نشستی مردی/ در بر دگران اگر ببستی مردی
مردی نبود سفر در این وضع خراب/ شاخ کرونا اگر شکستی مردی


سه شنبه 28 فروردین1397 - 10:07pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 اردیبهشت1392 - 8:55am
پست: 397
پاسخ با نقل قول
ممنونم بهرام جان . لطف کردی



...جواب ابلهان خاموشیست....


پنج شنبه 30 فروردین1397 - 8:59am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 24 تیر1392 - 12:52am
پست: 2433
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم وظیفه بود



گر داخل خانه‌ات نشستی مردی/ در بر دگران اگر ببستی مردی
مردی نبود سفر در این وضع خراب/ شاخ کرونا اگر شکستی مردی


پنج شنبه 30 فروردین1397 - 1:44pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 اردیبهشت1397 - 7:04am
پست: 51
پاسخ با نقل قول
سلام به همه عزیزان @};- @};-
کسی میتونه شرح دقیق و علمی از نحوه عملکرد این مدل از دستگاه های ردیاب بده که نحوه الکتریکی یا مغناطیسی اینها دقیقا چیه البته من اطلاعاتی دارم ولی مطمعن نیستم ازش :YMPRAY: :YMPRAY:



فقط انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار میکنند


چهارشنبه 19 اردیبهشت1397 - 2:02pm
استاد باستان شناسی
استاد باستان شناسی
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 2 آذر1393 - 8:45pm
پست: 1920
محل اقامت: همه جای ایران سرای من است
پاسخ با نقل قول
درود بر شما و دوستان

آشنای با ردیاب ریفایندر و اپراتوری آن

ریفایندر
سیستم ردیاب فرکانسی
موج متوسط
ساخت یونان شرکت گلد دتکتورز

با توجه و شناخت به خطا و کارکرد شعاع زنی کلیه ردیابها این ردیاب در مقایسه یکی از بهترین سیستم های ردیابی و شعاع زنی در دنیاست

لازمه کار با ریفایندر
آشنای و یادگیری کار با آنتن و قلق های خاص آن است


1.یونیت ریفایندر:
اصلی ترین قسمت سیستم و کار آن تولید و فرستادن فرکانس مشخص شده جهت شکار و باروری هدف احتمالی

2.ماژول ریفایندر:
برای تقویت گیرندگی انتن و کمک به سنس هدف بارور شده (توسط یونیت) است

3.الیمانیتور ریفایندر:
همزمان دو عمل حذف باروری هدف حاصل ازکار یونیت و در نتیجه حذف اهداف بارور کاذب و
کار دوم آن حذف اهداف سنس شده با توجه به سایز و اندازه هدف ( ناگت . سکه . مین . باکس و...) است

*نحوه کار با ردیاب ریفایندر:

ابتدا در محل مورد نظر یونیت را به وسیله پراپ دو پایه سیستم در زمین فرو میکنیم ( چاله بیست سانتی حفر کنید و پایه های یونیت را در آن قرار داده و یونیت را بر آن سوار کنید اکر زمین خشک است مقداری کمی آب درون چاله بریزید )

در این حالت سیستم خود بخود روشن میشود ( اگر در تنظیمات منو سیستم قسمت اتصال خودکار را فعال کنید با وصل شدن سیستم به پراپ یونیت خود بخود روشن میشود )

بعد از مقداری مکث دستگاه شروع به باز کردن مونوهای مربوط به :

1 .اندازه دلخواه محیط محل ردیابی که از 300 متر تا 1200 متر متغییر است و شما میتوانید شعاع
300 .600 .900 .1200
متری را انتخاب نمایید

نوع فرکانس ارسالی به زمین
مثلا فرکانس اره ای . مربعی .سینوسی .
که هر کدام برای منطقه ای خاص از بابت نفوذپذیری و... کاربرد دارد ..

مهمترین بخش انتخاب نوع کارکرد دستگاه است
سیستم ریفایندر به گونه ای طراحی شده که شما میتواند
از مد که خود شرکت انتخاب کرده استفاده نمایید
یا از مد آزاد که شخص اپراتور با دادن فرکانس مورد نظر به کاوش میپردازد استفاده کتید

بخش مهم و اصلی این قسمت دادن فرکانس مورد نظر است
مثلا شما دنبال طلا هستید
شما دنبال مفرغ هستید
شما دنبال حفره و یا کانال و یا سنگهای قیمتی و .. هستید
که سیستم با گرفتن الگو از شما ( فرکانس به صورت عددی و از پیش تعریف شده برای دستگاه ) نسبت به جستجوی منطقه دستگاه را وادار به واکنش کنید

بعد از انتخاب فرکانس کاری مورد نظر
منتظر شوید تا سیستم عمل
نفوذ در خاک و کشف یونیهای همگن با فرکانس مورد نظر
باروری کاذب و القای یون به آنها جهت شکار

در واقع سیستم با کشف نقطه فلز و عمل تشدید یا رزنانس با تحریک فلز آن را بیشتر از آنچه هست نشان میدهد
بعد از طی زمان مشخص و انجام وظیفه یونیت حال نوبت به اپراتور است

اپراتور باید
به وسیله سیم رابط آنتنها را به ماژول قطعه شماره 2 وصل کنید و ولوم ماژول را در ساعت ده قرار دهید

از یونیت سه متر فاصله بگیرید و آنتن را در دست گرفته و بصورت دایره وار بر خلاف عقربه های ساعت به آرامی و با آرامش دور یونیت شروع به گردش کنید
زمانی اینکار گردش دایره وار دور یونیت پایان میابد که آنتن شما در محلی خاص ضرب کرده باشد
این محل را علامت بزنید . و دوباره گردش خود را ادامه دهید اگر ردیاب در این نقطه دوباره ضرب کرد
ولوم ماژول را به ساعت 1 برده و دوباره گردش دایره وار دور یونیت را ادامه دهید .
اکر آنتن دوباره در نقطه قبلی به شما ضرب داد جای امیدواری دارید
اما این تازه شروع کار است .

حال ولوم ماژول را در ساعت 3 قرار دهید و دوباره اینکار را تکرار کنید

در صورتی که آنتن به شما ضرب داد فبها
اما اگر ضرب نداد ولوم دوباره به ساعت 1 ببرید .
با این روش میتوان به صورت تقریب و درصد وار حجم و جرم هدف را تشخیص دهید

حال یک متر به یونیت نزدیک شوید
و اینبار موافق عقربه های ساعت به دور یونیت گردش کنید و عمل بالا را تکرار کنید تا آنتن دوباره به شما ضرب
دهد
حال شما با دو ضرب در درون دایره سرکار دارید


از ضرب اولی ( مخاف عقربه) با یونیت یک خط ممتد و کشیده ایجاد کنید
همین کار را با ضرب دوم ( موافق عقربه) نیز انجام دهید


در اینجا
ذکر دو نکته مهم است :
بسیاری از اپراتوران فقط یکبار به دور یونیت گردش نموده یک خط فرضی از ضرب آنتن به یونیت کشیده و بر روی خط انرژی به صورت زیک زاگ حرکت میکند تا از محدوده خارج شوند
خوب اکنون
که دو قسمت از خط انرژی فلز مشخص شده همین کار را در جهت غرب و شرق انجام دهید
اکنون شما با یک مربع سرکار دارید
که هدف احتمالی درون آن قرار دارد.

بعد از تعیین محدوده هدف
شما با هدفی که درون چهارچوبی خاص قرار گرفته سر و کار دارید

برخی با حرکت از بیرون به درون هدف
و جمع کردن سعی در کمتر کردن شعاع هدف دارند

اکنون
به کمک الیمانیتور میتوانید
هدف سنس شده خود را محک بزنید
عملی که الیمانتیتور انجام میدهد
به دوگونه است

اهداف سنس شده که به وسیله یونیت بارور شده بود را دوباره غیر فعال میکند
و
شما با ولوم الیمانیتور میتواتید نسبت به حذف سایز دلخواه اقدام کنید


سایزهای که توسط الیمانیتور حذف میشوند
در اندازه های
ناگت . سکه . توپ و جعبه هستند .

الیمانیتور را به وسیله میخ به زمین وصل کنید ،
آنرا روشن کنید و آنرا در ساعت ده قرار دهید ، و دوباره محل سنس را با آنتن محک بزنید

از شمال به سمت جنوب وارد محدوده هدف شوید
و همین کار را از غرب به شرق انجام دهید
اگر هدف سنس شده شما همانند اول قوی و محکم بود

احتمال درست بودن مکان بالاست
حالا عقربه الیمانیتور را در ساعت 2 قرار دهید و همین عمل را تکرار کنید
به این وسیله اندازه فلز برای شما مشخص میشود


اکنون که پروسه ردیابی تمام شد
شما در محدودهای حدودا 3×3 قرار دارید که امکان وجود هدف در آن بالاست

برخی افراد در مرکز اینجا شروع به حفاری میکنند اما دوستان
قویا و با تجریه اعلام میکنم نمیتوان هیچ گونه تضمینی داد که
اولا هدف با ارزشی وجود داشته باشد و
دوما در آن محدوده سه متری باشد.



هیچ ردیابی در جهان وجود ندارد که دقیق و بدون خطا نقطه هدف را نشان دهد

وجود مسایلی مانند :

*فرکانس ناهمگن
*تشابه فرکانس
*نوع خاک
*عمق فلز
*عدم نفوذ ردیاب در خاک
*آلودگی فلزی محیط
*آلودگی معدنی
*خطای اپراتور
*تنش مگنتی فلزات جدید
و....
باعث میشود که ردیاب فقط و فقط یک مکمل برای نقطه زن و در نهایت یک شعاع زن باشد..

نکات بالا بارها و بارها به وسیله انواع سیستم و به وسیله بهترین اپراتورها در بهترین محیط آزمایش شده .

ناگفته نماند وجود ردیاب خوب و اپراتور آگاه به ردیاب در کمک به شما برای کشف فلز بسیار راه گشا و کارآمد است



راه در جهان يکی است و آن راه راستی است(زرتشت)
کانال تخصصی باستان شناسی
https://t.me/joinchat/AAAAAD8uAfDJXZ2rj9jCWg


جمعه 21 اردیبهشت1397 - 1:16pm
WWW
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 4 شهریور1392 - 1:29am
پست: 304
پاسخ با نقل قول
درود
چطور میشه اصل یا تقلبی دستگاه رو فهمید ؟


سه شنبه 24 مهر1397 - 8:45pm
YIM
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 182 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 15 , 16 , 17 , 18 , 19  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 20 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure