انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : جمعه 9 فروردین1403 - 1:24am



پاسخ به موضوع  [ 37 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3 , 4  بعدی
 نا امیدی از لورنز Z1 و نا امیدی از جاهای مشکوک 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 17 آذر1393 - 10:44pm
پست: 107
پاسخ با نقل قول
متاسفانه پارسال رفتم ترکیه با هزار ارزو یه لورنز از نمایندگی ASDETECTOR خریدم .اصل هم هست چون تست کردم تو زمین. اما متاسفانه الان دقیقا بعد از گذشت یکسال به کلی از این کار خسته شدم و به جز یه پیه سوز مسی تو عمق تقریبا 90 سانت و یک متری. چیزی پیدا نکردم. دیگه هیچ جایی هم برا کاووش ندارم راستش. دیگه به حدی ناامید شدم که بعد یکسال، الان قصد فروشش و دارم. دستگاه من پکیج خود شرکته یعنی لوپ 35 دابل داره و لوپ یک در یک.. دیتالاگر هم نداره. فکر نمی کردم خسته بشم... خیلی ذوق داشتم ... نتیجه هم ندیدم.. هرجا میرم حفاری شده و سوراخ سوراخ کردن و هرجا میرم میرسم به اثار حفاری های قبلتر..سفال و ... و مأیوس کنندس راستش. :| :| امسال و برا خودم سال طلائی اسم گذاشتم..چون تستهاش دقیق بودن و با خودم گفتم با این عملکرد خوب دستگاه حتما به چیزی میرسم و حداقل پول خودش و امسال درمیارم...اما نشد...دیگه فکر اینجاش و نکرده بودم که بابا: تو زمین که جنس و طلا نریختن که اخه.. تازه هرجنسی هم ارزشش و نداره .. یه گونی مفرغ پیدا کن .. ارزشی نداره که مگه حجم باشه که اونم اصلا نیست. اگرم بوده قبلا بردنش...اگه این اطلاعات و قبل از خرید داشتم هرگز نمیخریدم... لامسب همه جا رو کندن ..مخصوصا مناطق ما که ملت اکثرا بیکارن و دنبال این چیزان... داشتن جاهای بکر و خوب برای خرید دستگاه خیلی مهمه... بدبختی اینجاست که باهرکسی و هرجایی هم نمیشه رفت.. ادم تابلوو میشه... درضمن اکثر ملت توهم دارن و جاهای مزخرف میبرن ادم و ...یا اینکه جاهاشون از قبل حفر شده س...حالا اینکه حفاری ها با نتیجه بودن یا بی نتیجه بماند ...تازه میفهمم که متاسفانه تایم اینکارا گذشته و جنسی رو زمین و تو این عمقهای سه و چهار و حتی پنج متری نیستش.. باس 10 سال پیش به فکر میبودم که نبودم....خلاصه اینکه خسته شدم و اگه مشتری باشه میفروشم..اگرم نبود نهایت تا همون اخرای تابستون سال بعد و دیگه کلا تمااام :| :|
در ضمن از دوستانی که تجربه پیدا کردن جنس خوب و با ارزش و داشتن خواهش میکنم راهنمایی کنن و بگن چجوریاس؟ چون من تاحالا با کسی که واقعا به جنس خوب رسیده باشه هرگز برخورد نداشتم..چندتایی رو میشناسم ولی دم دست نیستن .. بازم ممنونم..راهنمایی کنید


یکشنبه 12 آذر1396 - 11:50pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 8 شهریور1394 - 11:42am
پست: 419
پاسخ با نقل قول
یه توصیه میکنم شاید تا حدودی بتونین هزینه ای که خرج دستگاه کردین در بیارین.
اول اینکه هر کسی به شما پیشنهاد دستگاه زدن زد بگین صد دویست یا هر چقدر شد .میگیرم جهت یک روز کاری با دستگاه.
این کار یه مزیت داره اگه شخص از مکانش مطمعن باشه هزینه رو پرداخت میکنه اگه هم که نه خب شما الاف نمیشین.
دومین اینکه اگه هم سر زمین رفتین چیزی هم نشد هزینه یک ر.ز الافی تو کوه و بیابون رو دریافت کردین.
اگه هم که اون روز شانستون زد مبارکتون باشه.



انان که دستی را که نانشان میداد گاز گرفتند
محکومند به بوسیدن پاهایی که لگدشان می زند.


دوشنبه 12 آذر1396 - 1:26am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 18 فروردین1392 - 7:06pm
پست: 769
پاسخ با نقل قول
دوست عزیز از هر 1000 نفری که تو اینکار هستن شاید یک نفربه اون مالی برسه که زندگیش گرگون بشه.عده زیادی هستن که خورده جنس با ارزش در میارن ولی اگر دقی بشی میبینی در حد همون کارگری معمولی که بقیه میرن کار میکنن و بدست میارن ،بدست آوردن.و عده کسانی که واقعا به دفینه های با ارزش میرسن که زندگیشون عوض میشه از هر 1000 نفر یک نفر هست.
شما نباید هرجایی بری و حداقل میبایست قبل از حرت هزینه های رفت و امد و هزینه های معمول رو از صاحب جا مطالبه کنی،اگر پرداخت یعنی برای جای جای خودش ارزشی قایل هست وگرنه جواب منفی بهش بده.
دوست عزیز شما اگر دستگاه خوب و مکان خوب و گروه خوب داشته باشی و در بهترین زمان هم اقدام بکنی برای کار تازه شاید 10 درصد مسیر موفقیت رو پیموده باشی،واقعا این کار حتی با داشتن تمامی عوامل موفقیت هییییییچ ضمانتی برای موفقیت در اختیار نمیزاره.اما خودم طی این سالها که بدنبالش بودم به این نتیجه قطعی رسیدم که از هر 10 تا بار که تو زمینه(منظورم قبور با ارزش نیست)1 دونه اش درومده و هنوز 9 تاش تو زمینه.خودم حداقل با دو نفر از کسانی که همه میگن اینها درآوردن همکار بودم و فهمیدم هیییییچ گهی در نیاوردن و فقط شایعه بوده که این افراد جنس درآوردن.منظورم اینه اصلا به حرف مردم که فلانی و فلانی درآوردن اهمیت نده 99 درصد این حرفها ناشی از حسادت و حس حسرت و کنجکاوی و داستان سرایی مردم هست.بار زیاده ولی وااااااقعا کار هر کس نیست دراوردنش.اگر از این راه مال حلال میخوای(چون از غیر حلال هم میشه درآورد و عده بسیاری از راههای غیر شرعی درآوردن که در ظاهر رفاه و ثروت براشون داشته ولی در آخر ثمره ای براشون نداشته)از خدا بخواه،اگر تمامی عوامل لازم و ضروری اینکار رو هم نداشته باشی ولی بتونی از خدا بگیری هیچ احتیاجی به داشتن دستگاه و گروه و ..... نیست.بدون اسباب بهت میده.
موفق باشی


دوشنبه 13 آذر1396 - 6:20am
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 10:59pm
پست: 170
پاسخ با نقل قول
معمولا بیشتر جاهایی که میرم% 100 بارهای سبک رو زدن ولی بارهای عمیق %100موجوده .به نظر من دنبال قبر با ارزش باشید چون بار عمیق زمان بر و هزینه بالایی دارد. هنوز هم قبرها و مقبرهای زیاد وجود داره که در صورت دسترسی به آنها پول کارگری در میاد.



To be willing is to be able


دوشنبه 13 آذر1396 - 7:40am
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
تقریبا همه ی کسانی که توی این کار هستند ، بنوعی به خودشون تفهیم کردن که در آینده حتما به هدف خواهند رسید
اما حقیقت اینطوری نخواهد بود و به تعداد این همه علاقه مند ، هدف نداریم و هدفهایی هم که موجود هست ، معمولا اگر منطقه ای دارای جنس باشه ، اکثر جنسا رو یک یا چند نفر جارو میکنن . یعنی عده ای چندین جا رو درمیارن و عده ی زیادی ، هیچی گیرشون نمیاد و میرن بدنبال اونا ، چاله چوله ها رو میشمارن :D
حالا ببینیم که مشکل از کجاست ؟
- تعداد هدفها کمتر از تعداد علاقمندان هست ( تعداد کاربران همین سایت از مرز 10.000 نفر گذشته و در هر روستا ، صدها نفر جستجوگر فعال داریم و صدها نفر علاقمند . تقریبا اگر بگیم همه ی ملت از پیر و جوان ، دنبالش هستند ، اشتباه نیست )
- تراکم هدفها ، در بعضی مناطق بسیار زیاده ( مثلا در هر تپه یا دره در فلان جا ، جنسهای نزدیک بهم وجود دارد ) و در بعضی جاها چندین شهر و روستا رو پشت سر میزاری اما هیچ خبری نیست ( اینجاها حتی اگر بهترین دستگاه دنیا هم دستت باشه فایده نداره )
- و مهمتر از همه وجود دستگاه ناکارآمد هست . بغیر از دفینه های سبک و شخصی و ناچیز ، تقریبا همه ی گنجها ، عمق بالایی دارند و بیشترشون توی تپه ها و اتاقک و غار و تونل ها هستند که بدون چک و چونه خدمتتون عرض کنم که هیچ کدام از دستگاههای موجود قدرت سنس این اهداف را ندارند ( حتی قویترین پالسیهای دنیا )
تنها سیستمی که قدرت سنس گنجهای واقعی رو داره ، بنظر بنده یونیاب است و بس
اگر به یونیاب دسترسی ندارید و میخواهید که با پالسی ، به شکار برید ، اصلا از لوپهای کوچک انتظاری نداشته باشید و حتما از لوپ 1 متری یا بزرگتر استفاده کنید ، که اگر بطور شانسی ، گنجی زیاد عمیق نبود ( بالای 2 متر ) رو از دست ندید
البته منظور بنده فقط برای گنج هست ، وگرنه بیشتر دفینه های شخصی عمق چندانی ندارند و با فلزیاب سنس میشه اما در راه سنس این اهداف ، انتظار پیدا کردن چند گونی ، آهن قراضه و آشغال و پاکت ساندیس و قوطی و نعل کهنه را داشته باشید :ymhug:
- و مورد آخری هم ، شناسایی درست آثار و علائم و همچنین تفهیم درست علائم است . رسم شده که علاقمندان ، هر علامتی رو می یابند فورا شب میرن سراغش و زیر همون سنگ رو سوراخ سوراخ میکنند یا جلو دیدشو میرن پائین .
خوب اگر بهمین سادگی بود که الان دیگه همه به اهدافشون رسیده بودن . در مناطق پربار ، تقریبا در هر روستا دهها نشان معتبر داریم اما با وجود کندن دهها چال بزرگ ، هنوز کسی به هدف نرسیده . حتی گاهی این نادانی ها ، باعث تخریب اثر هم میشود .
دلیل این اشتباهات نیز دو چیز است : یکی اینکه کار هر کس نیست خرمن کوفتن ( درک مفهوم علائم ) و یکی اینکه اکثر کاوشگران ، قدیمیها رو خوب نشناختن



لا اله الا هو


دوشنبه 13 آذر1396 - 12:26pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 10:59pm
پست: 170
پاسخ با نقل قول
لایک داری استاد سنه دژ :-BD . ولی حیف که قلق پی دی رو به کسی نمیگی. :ymblushing:
حداقل یه یون یاب معرفی کنید @};-



To be willing is to be able


دوشنبه 13 آذر1396 - 9:42pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
کسی هم قلقشو به بنده نگفته :D
کسی که توانایی درک پی دی را داشته باشد ، خودش به رازش پی خواهد برد
و کسی که چنین توانایی را نداشته باشد ، حیف است که پی دی تو دستش دیده بشه
دوستان بهتره که اول عکس پی دی اصلی رو با پی دی ساخت خودشون یه تطابقی بدن ، اگر شباهتی داشت ، بعدش دنبال رمز و رازش باشند :-?



لا اله الا هو


دوشنبه 13 آذر1396 - 9:56pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 10:59pm
پست: 170
پاسخ با نقل قول
درود استاد
احتراما عکس پی دی اصلی رو واسمون بزارید. :YMPEACE:



To be willing is to be able


دوشنبه 13 آذر1396 - 10:18pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
عکس پی دی اصلی رو همه دیدین . همونه که آقای مورگان سالها پیش ، باز کردن و تو سایت خارجی منتشر کردن . یه سری هم تو سایت خودمون موجوده
اگر در مورد پی دی میخواید بحثی بشه ، لطفا در تایپیک خودش باشه که نظم تایپیکها بهم نریزه و علاقمندان بتونن مطالب مربوطه رو پیدا بکنن



لا اله الا هو


سه شنبه 13 آذر1396 - 12:09am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 3 خرداد1395 - 2:27pm
پست: 534
پاسخ با نقل قول
سنه دژ نوشته است:
کسی هم قلقشو به بنده نگفته :D
کسی که توانایی درک پی دی را داشته باشد ، خودش به رازش پی خواهد برد
و کسی که چنین توانایی را نداشته باشد ، حیف است که پی دی تو دستش دیده بشه
دوستان بهتره که اول عکس پی دی اصلی رو با پی دی ساخت خودشون یه تطابقی بدن ، اگر شباهتی داشت ، بعدش دنبال رمز و رازش باشند :-?

عجب!! :-o
پس کسی که توانایی درک چیزی رو نداره نباید دستش هم باشه!! :-?
مثلن طراحی که نمیتونه عملکرد کامپیوتر رو درک کنه ولی با کمک اون میتونه طرحهای نوآورانه داشته باشه که بنفع همه هست حق نداره از کامپیوتر استفاده کنه! :|
به این میگن استدلال ناب :))
و یه تشکر ویژه هم داشته باشیم از مهندس استاد حمید!
استاد ظاهرن استادهایی که انتخاب می‌کنید خیلی از شما استاد تر هستند =))


سه شنبه 14 آذر1396 - 4:21am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 37 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3 , 4  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 22 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure