انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 30 فروردین1403 - 12:44pm



پاسخ به موضوع  [ 113 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 8 , 9 , 10 , 11 , 12  بعدی
 فلزیاب های دست ساز 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: شنبه 22 اسفند1394 - 5:21pm
پست: 142
پاسخ با نقل قول
سلام. خسته نباشید....
من فلزجو رو درست کردم .عالی بود اما به درد من یکی نخورد
من ی مدار میخوام که جعبش رو پلمپ کنم و دیگه بازش نکنم..
ودرظمن ثبات برای من خیلی مهمه ..بنظرشما چه مداری بسازم.انالوگ باشه بهتره ازنوع پالسی هم باشه.؟؟؟.ممنون


شنبه 20 آذر1395 - 7:32pm
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 9 اردیبهشت1393 - 11:00pm
پست: 47
پاسخ با نقل قول
ali350 نوشته است:
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
کاملا مهم مهم مهم مهم مهم
این متن را حتما بخونید تا مثل من کلاه سرتون نره
اقای شیر محمدی شرکت کینگ الکترونیک (باتوجه به استعلام به عمل امده همچین نامی توی ثبت شرکتها به ثبت نرسیده) یک بچه متولد 73 هستن که اصلا تحصیلات دانشگاهی ندارند و با وجود اینکه در حد ابتدایی علم شعور و شخصیت ندارن اسم خودشون رو گذاشتن مهندس.. بنده حدود 5 ماه پیش هزارکیلومتر مسافت را رفتم ارومیه دفتر این اقا و دستگاه خریدم به مبلغ شش میلیون پانصد که اسباب بازی بیش نبود عمق 20 سانت را میزد و وقتی میزدم شارژ کلا دسنگاه بهم میریخت باید دوباره میفرستادم ارومیه پیش اون اقا تا درستش کنه.. بعد از چندبار کار با این دستگاه متوجه شدم که خودم رو الاف کردم.. این اقا به بنده پیشنهاد کردن که من مبلغ 5میلیون تومان دیگه به ایشون بدم در عوض بهترین دستگاهش رو به ما بده که من قبول کردم و ریختم به حسابشون که کاش دستم میشکست و این کارو نمیکردم مسئله اصلا پولش نیست مسئله اینه که وقتم تلف شد و خودم و یه اکیپ 15نفره چندماه تو بیابونها اسیر بوذیم.. بعد از هربار سنس کردن دستگاه بهم میریخت و باید ارسال میکردیم ارومیه و پس از هزاربار زنگ زدن و التماس کردن این اقا دستگاه رو باصد منت برای ما ارسال میکرد..دیگه واقعا به ستوه اومده بودیم چون باور کنید 11.500تومان پول داده بودیم و یه اسباب بازی خریده بودیم و بدتر از همه الاف و سرگردون بودیم . این سری اخر هم که دستگاه خراب شده بود و ما ارسال کرده بودیم برای اقای شیرمحمدی ایشون قصد نداشتن نه دستگاه و نه پول مارو دیگه پس بدند و حتی تهدید میکردن که توی سپاه اشنا دارن و واسه ما مشکل درست میکنند و از این قبیل حرفها.. خلاصه باهزار مکافات دستگاه را برای ما ارسال کرد که متاسفانه بیشتر از 30سانت کار نمیکنه بنده هم با یکم بنزین و یه کبریت جونمو راحت کردم قید 11.500تومانم رو هم زدم... مواظب باشید گول این شیاد کلاه بردار رو نخوورید دوستان ... درضمن اون تستی که ایشون انجام میدن توی باغشون در ارومیه کاملا با ترفند و حیله میباشد که بنده متاسفانه گول همون تست رو خوردم بعدها متوجه شدم که دیگه خیلی دیر شده بود..


واقعا درست میگی 700 پول منو خرد


یکشنبه 20 آذر1395 - 1:30am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 آبان1393 - 9:33am
پست: 884
پاسخ با نقل قول
rasol1377 نوشته است:
سلام. خسته نباشید....
من فلزجو رو درست کردم .عالی بود اما به درد من یکی نخورد
من ی مدار میخوام که جعبش رو پلمپ کنم و دیگه بازش نکنم..
ودرظمن ثبات برای من خیلی مهمه ..بنظرشما چه مداری بسازم.انالوگ باشه بهتره ازنوع پالسی هم باشه.؟؟؟.ممنون

ثبات میخوای پولونس بساز فلزجو خوبه حالا شما نمیتونی باهاش کار کنی بماند اکثر دستگاههای دیجیتالی یه مقداری بی ثباتی دارند این دیگه تنظیمش به اپراتور بستگی داره


جمعه 24 دی1395 - 11:20am
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 7:30pm
پست: 136
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان کسی اطلاعاتی در مورد این سیستم داره؟


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


دوشنبه 21 فروردین1396 - 10:06pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: سه شنبه 14 خرداد1392 - 10:09am
پست: 717
پاسخ با نقل قول
احتمالا یه نسخه جدید از تی ال هست.صددرصد ایرانی هست.


سه شنبه 22 فروردین1396 - 3:28pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: چهارشنبه 30 بهمن1392 - 7:30pm
پست: 136
پاسخ با نقل قول
ممنونم دوست عزیز ایرانی بودنش که معلومه اما کسی
هست که اطلاعات بیشتری داشته باشه


سه شنبه 22 فروردین1396 - 7:31pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
سعید جان شما هر وقت در مورد قضیه فرکانس از این فروشنده ها شنیدین که ادعای فرکانس پایین بودن و نفوذ خوب رو میکردن ؛ بلافاصله در مورد تست با مس خالص یا طلای عیار بالا رو بکنین! یا خودتون این تست رو ازشون بخواین.
چون معمولا در پالسی ها وقتی فرکانس پالس پایین هست حساسیت به فلزات نرم از جمله طلا خوب نیست. و برعکس وقتی فرکانس پالس بالا میره هر چند طلا رو بهتر میزنه ولی نفوذ در خاکش کم میشه و به املاح و سفال هم حساس تر! این تناقضی هست که در همه پالسیها کم و بیش وجود داره و متاسفانه کاریش هم نمیشه کرد. به همین دلیل من به این نتیجه رسیدم فلزیابهای پالسی بر خلاف اون چیزی که تبلیغ میشن اصلا گزینه مناسبی برای دفینه یابی نیستن!


دوستی در فضای مجازی از سر دوستی یا دشمنی این پست بنده رو منتشر کرده و اینطور نتیجه گرفته که بر اساس اعتراف خود حمید دستگاههای پالسی بدرد کاوش نمیخورن و لذا فلزیاب پالسی فلزجو هم کارایی نداره! اما نکته قابل تامل در این مغالطه زمان بیان این مطلب و شرایط اون روز در بیش از 4 سال قبل بود که ما تازه در آغاز راه انجمن بودیم و اطلاعات و تجربیاتمون به مراتب کمتر از الان بود. در واقع چون تا اون موقع چیزی غیر از پالسی نساخته بودیم و جوابی که در خواب و خیال انتظار داشتیم نگرفته بودیم (!) تصور میکردیم شاید اصلا سیستم پالسی بدرد نمیخوره. همزمان شوق و ذوق مربوط به ساخت توباکس ساشو هم سبب شده بود توباکس رو بهتر بدونیم و توصیه بکنیم. بهرحال اینها حاصل گذر زمان و کسب تجربه هست. در حال حاضر بنده به یقین عرض میکنم مطلقا هیچ فلزیابی به اندازه نوع پالسی مناسب دفینه یابی نیست و اگر دوستان توضیح فنی بیشتری نیاز داشته باشن بنده مفصلا میتونم عرض کنم. طی این چند سال بنده هم تجربه توباکس رو داشتم و انواع تجاریش رو هم دیدم و هم تا دل طراحی یک پالسی کارامد پیش رفتم و تجربه سایرین رو هم در مورد مدارات VLF به دفعات دیدم. از نظر مستند بودن هم اگر این طرف و آن طرف پرس و جو کنین شاید حدود 99 درصد موفقیتها در کاوش به کمک فلزیاب با همین سیستمهای پالسی بوده! پس جای تردیدی نیست که اگر برای دفینه یابی بخوایم صرفا یک سیستم رو "بهتر" بدونیم فقط میشه از نوع پالسی اسم برد. دستگاههای معتبر و جوابداده ای نظیر لورنز و سری GP , GPX مینلب و برخی انواع گرت و وایتز و ابینگر و لندکرافت و ... که کارایی خوبی در دفینه یابی نشان دادن همگی از سیستم پالس استفاده میکنن. بین دستسازها هم فقط با همین مدلهای پالسی شنیدیم موفقیتهایی حاصل شده! از این گذشته اگر بنده بر اساس تحقیق و مطالعه به چنین نتیجه ای نمیرسیدم دلیلی نداشت 2 سال وقت و انرژی صرف یک طرح پالسی بکنم! میشد براحتی اون رو خرج چیز بهتری کرد. پس بخودی خود واضح هست که بنده در 3 سال پیش که طرح پالسی فلزجو رو آغاز کردم کاملا به چنین نتیجه ای رسیده بودم و در آینده هم با توجه به ملاحظات فلزیابی در کشور خودمون مطلقا بدنبال فلزیاب دیگری غیر از نوع پالسی نخواهم بود!
در پاسخ و تصحیح مطلب قبلی خودم باید عرض کنم بحث مس خالص اصلا در فلزیابی مطرح نیست و تست طلای با عیار بالا هم فقط در مقیاس کوچک متفاوت با ابعاد بزرگ هست. این مساله در مورد تاثیر فرکانس پایین و بالا روی فلزات مذکور هم صدق میکنه. سفال در حالت کلی راه حل قطعی نداره و ایراداتی که گرفته شد حتی در سایر انواع فلزیاب بدتر از پالسی هست و این برای من اثبات شده. بهرحال توضیحات فنی درباره همه این نکات مفصلا در بخشهای اپراتوری راهنمای فلزیاب فلزجو ذکر شده و از نظر من و تا این تاریخ کاملا معتبر هست. بنابراین دوستان بجای نبش قبر یا مچ گیری اون هم در یک مسیر فنی و تجربی که گذشت زمان و بررسی نتایج واقعی بسیار تعیین کنندست ؛ لطف کنن همیشه عرایض نهایی ما رو ملاک قرار بدن و اگر هم شبهه و اعتراض فنی داشتن تشریف بیارن در انجمن در موردش بحث کنیم. البته اگر واقعا دنبال بحث فنی و احیانا یادگیری هستن!


شنبه 28 مهر1396 - 12:18am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 3 خرداد1395 - 2:27pm
پست: 534
پاسخ با نقل قول
استاد گرامی ممنون از توضیحات کاملتون :ymhug:

فقط یه چیزی به ذهنم رسید که بعنوان نظر شخصی مطرح میکنم..

درسته که بهترین دستگاه برای دفینه یابی در حال حاضر همین فلزیاب پالسی هست اما مشکل اصلی فلزیابهای پالسی در بحث ثبات در مواجهه با املاح و ذرات هست که باعث سردرگمی اپراتور میشه..
و نکته ی دیگه نویز پذیری هست که کار رو میتونه مختل کنه..

اگر در این دو بخش راهکاری اندیشیده بشه واقعن عالی میشه در واقع هرچقدر روی این موضوع کار بشه ارزشش رو داره..!

من راهکاری نمیتونم بدم اما مشکل رو مشخص کردم و در نهایت نگاه ما به تدبیر شما خواهد بود ;;)

با سپاس @};-


یکشنبه 29 مهر1396 - 2:07am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم. @};-
هر چند از موضوع تاپیک خارج هست ولی مختصر عرض میکنم. اولا منظور من این نبود که کلا فلزیاب پالسی بهترین دستگاه برای دفینه یابی هست! هر چند فعلا و بر اساس شواهد و تجربیات موجود بین دستگاههای متداول تا حدودی همینطور هست ولی منظور من بین انواع فلزیاب بود! منظور از فلزیاب هم دستگاهی هست که بتونه خود فلز رو بر اساس خواص فلزی یا همون رسانایی الکتریکی با روش علمی سنس کنه. در این صورت ما چند تکنولوژی شناخته شده برای فلزیاب داریم: پالسی یا PI ؛ بالانس القایی یا IB که بطور مصطلح بهش VLF میگیم ؛ توباکس که البته اون هم نوعی VLF هست و BFO که بیشتر جنبه کاردستی داره. در این بین نوع پالسی برای دفینه یابی قطعا بهتر هست. حالا اگر کسی دنبال فلزاتی در حد و اندازه سکه باشه ممکنه VLF بهتر جواب بده. در اون صورت دیگه بستگی داره کدوم دستگاه VLF رو با کدوم دستگاه پالسی و برای کار تحت چه شرایطی بررسی و مقایسه کنیم!
فلزیاب های VLF اگر بصورت سنس حرکتی نباشن اتفاقا به مراتب نسبت به پالسی با سنس غیر حرکتی نسبت به زمین و املاح و ذرات حساس تر هستن. کما اینکه در مود پین پوینتر برخی فلزیابهای وی ال اف این مساله رو مشاهده میکنین. اگر هم منظور خورده ریز باشه که اصولا VLF حساس تر هست و اتفاقا این مزیتی برای پالسی هاست که فلزات خیلی کوچک رو خوب سنس نمیکنن. نمونه اون رو در سنس زنجیر ریز بافت میبینین که با پالسی بدرستی سنس نمیشه. مشابه همین بصورت ذرات پراکنده روی زمین وجود داره که پالسی اون رو کمتر سنس میکنه و در دفینه یابی اتفاقا برای ما بهتر هست. در مورد سنس حرکتی هم بارها توضیح دادم در فلزیاب پالسی هم امکانپذیر هست اما فقط با لوپهای سایز کوچک و برای سنس خورده ریز کاربرد داره که از نظر من کاربرد دفینه یابی محسوب نمیشه. پس باید پالسی رو هم با مونو کویل و بصورت سنس غیر حرکتی استفاده کنیم که به هر شکلی هم ساخته بشه شرایط کارش زیاد فرق نمیکنه.
در مورد نویز اگر منظور شما EMI یا تداخل الکترومغناطیس امواج باشه تا حدودی درست هست. در واقع مواجهه با نویز اصولا در پالسی ها مشکل تره. تنها راهکاری که وجود داره تنظیم صحیح فرکانس هست که بصورت تیونینگ در فلزیاب های لورنز و مینلب استفاده میشه و ما هم در مدار فلزجو بصورت تنظیم دقیق فرکانس در نظر گرفتیم. فیلترهای آنالوگ و دیجیتال مختلفی هم برای این کار قابل استفادست که اکثرا منجر به افت برد زیادی میشه و لذا در پیشرفته ترین دستگاهها کماکان راهکار تیون دقیق فرکانس رو برای مواجهه با نویز در نظر میگیرن.


یکشنبه 29 مهر1396 - 3:08am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 3 خرداد1395 - 2:27pm
پست: 534
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
خواهش میکنم. @};-
هر چند از موضوع تاپیک خارج هست ولی مختصر عرض میکنم. اولا منظور من این نبود که کلا فلزیاب پالسی بهترین دستگاه برای دفینه یابی هست! هر چند فعلا و بر اساس شواهد و تجربیات موجود بین دستگاههای متداول تا حدودی همینطور هست ولی منظور من بین انواع فلزیاب بود! منظور از فلزیاب هم دستگاهی هست که بتونه خود فلز رو بر اساس خواص فلزی یا همون رسانایی الکتریکی با روش علمی سنس کنه. در این صورت ما چند تکنولوژی شناخته شده برای فلزیاب داریم: پالسی یا PI ؛ بالانس القایی یا IB که بطور مصطلح بهش VLF میگیم ؛ توباکس که البته اون هم نوعی VLF هست و BFO که بیشتر جنبه کاردستی داره. در این بین نوع پالسی برای دفینه یابی قطعا بهتر هست. حالا اگر کسی دنبال فلزاتی در حد و اندازه سکه باشه ممکنه VLF بهتر جواب بده. در اون صورت دیگه بستگی داره کدوم دستگاه VLF رو با کدوم دستگاه پالسی و برای کار تحت چه شرایطی بررسی و مقایسه کنیم!
فلزیاب های VLF اگر بصورت سنس حرکتی نباشن اتفاقا به مراتب نسبت به پالسی با سنس غیر حرکتی نسبت به زمین و املاح و ذرات حساس تر هستن. کما اینکه در مود پین پوینتر برخی فلزیابهای وی ال اف این مساله رو مشاهده میکنین. اگر هم منظور خورده ریز باشه که اصولا VLF حساس تر هست و اتفاقا این مزیتی برای پالسی هاست که فلزات خیلی کوچک رو خوب سنس نمیکنن. نمونه اون رو در سنس زنجیر ریز بافت میبینین که با پالسی بدرستی سنس نمیشه. مشابه همین بصورت ذرات پراکنده روی زمین وجود داره که پالسی اون رو کمتر سنس میکنه و در دفینه یابی اتفاقا برای ما بهتر هست. در مورد سنس حرکتی هم بارها توضیح دادم در فلزیاب پالسی هم امکانپذیر هست اما فقط با لوپهای سایز کوچک و برای سنس خورده ریز کاربرد داره که از نظر من کاربرد دفینه یابی محسوب نمیشه. پس باید پالسی رو هم با مونو کویل و بصورت سنس غیر حرکتی استفاده کنیم که به هر شکلی هم ساخته بشه شرایط کارش زیاد فرق نمیکنه.
در مورد نویز اگر منظور شما EMI یا تداخل الکترومغناطیس امواج باشه تا حدودی درست هست. در واقع مواجهه با نویز اصولا در پالسی ها مشکل تره. تنها راهکاری که وجود داره تنظیم صحیح فرکانس هست که بصورت تیونینگ در فلزیاب های لورنز و مینلب استفاده میشه و ما هم در مدار فلزجو بصورت تنظیم دقیق فرکانس در نظر گرفتیم. فیلترهای آنالوگ و دیجیتال مختلفی هم برای این کار قابل استفادست که اکثرا منجر به افت برد زیادی میشه و لذا در پیشرفته ترین دستگاهها کماکان راهکار تیون دقیق فرکانس رو برای مواجهه با نویز در نظر میگیرن.


استاد گرامی بسیار ممنون از توضیحات کاملتون :ymhug:
در مورد بخش اول که کاملن حق با شماست و نمیشه بحثی کرد..
اما در قیاس فلزیابهای وی ال اف و پالسی نکته ی ظریفی هم وجود داره که اشاره خواهم میکنم:

درسته که وی ال افها به اشیا کوچکتر حساسترند اما در عوض اندازه لوپ این دستگاهها کوچکتر از انواع پالسی هست!
پس یک دلیل همین تناسب نزدیکتر اندازه هدف و اندازه لوپ در مورد وی ال افهاست..
اما از اونطرف دستگاههای پالسی به دلیل داشتن لوپ بزرگتر مساحت وسیعتری از سطح زمین رو تحت پوشش قرار میدن که چنانچه در منطقه ی آلوده ای قرار بگیرند برآمد این حجم از رسانایی(آلودگی) میشود بی ثباتی..
امیدوارم که مطلب و منظور رو رسونده باشم #:-s

اما در مورد قسمت دوم و بحث EMI واقعن منطقی نیست که تک تک فرکانسهارو بدنبال فرکانس کم نویزتر بگردیم!
ای کاش میشد آپشنی در نرم افزار برای انتخاب فرکانس بصورت اتوماتیک وجود میداشت تا دستگاه بصورت خودکار فرکانس کم نویزتر رو برای تنظیمات مختلف پیدا میکرد!! :-?

با سپاسی بی پایان :x

@};-


دوشنبه 30 مهر1396 - 2:14am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 113 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 8 , 9 , 10 , 11 , 12  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 42 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure