انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 9 فروردین1403 - 6:05pm



پاسخ به موضوع  [ 19 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 , 2
 پايان دادن به بحث انواع لوپ در تفاوت عمق زنی 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی1393 - 12:39pm
پست: 1344
پاسخ با نقل قول
دوست عزيز عرض کردم که با توجه به فيلم که استاد حميد گذاشته بودن مشخص هست که دو سر سيم به صورتيکه عرض کردم پيچيده شده حالا اگه تخت هم باشه در صورت وجود سيم ليتز بهتر هم خواهد بوب



خدايا مددی کن


سه شنبه 19 خرداد1394 - 9:30am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 26 آذر1392 - 3:35pm
پست: 749
پاسخ با نقل قول
سلام غضنفر عزيز
البته اين روشي رو كه شما گفتين رو من تو اون لوپ سفيد رنگ كه با داكت ساخته بودم رو قبلا تست كردم كه در مورد سرعت سنس خيلي جالب بود يعني سرعت 1 با 5 با هم به صورت محسوس تفاوت داشتن اما هم ديلي بالا بود و هم قدرت سنس پايين يعني عمق كم ميزد حتي از لوپ معمولي هم .
البته من از سيم 1 با روكش تفلون استفاده كرده بودم كه بعد بازش كردم ولي يه خوبي كه داشت اين بود كه هر دو سر سيم ميافتاد وسط و تو اين مورد جالب بود
ولي به قوله شما اگه ليتز باشه احتمالا نتيجه متفاوت باشه



هرگاه در زندگي به يك در بزرگ كه يك قفل بزرگ هم دارد رسيدي ،
نترس و نااميد نشو.زيرا اگر قرار بود در باز نشود جاي آن يك ديوار مي گذاشتند!


چهارشنبه 20 خرداد1394 - 1:44pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: جمعه 22 آبان1394 - 2:49pm
پست: 161
پاسخ با نقل قول
غضنفر نوشته است:
شايد بچه ها متوجه منظور من نشده باشن مثال ميزنم شما برای ساخت يک لوپ 60 مثلا به 35متر سيم احتياج داريد حالا اگه از قطر داخلى رو 57سانت بگيريد و سيم رو به دو قسمت مساوى تقسيم کنيد دقيقا 17مترو نيم سيم برای هر لوپ تخت داريد حالا اگه هر 17متر نيم رو يک لوپ تخت بپيچيد و روى هم بزاريد حالا شما به جای يک لوپ دو طرفه عنکبوتی واحد داراى دو لوپ تخت داريد که هر لوپ داراى 9دور سيم هستش که دو سيم داخلى لوپ به هم متصل شده و دو سيم خارجی به کابل رابط اما نکته اينجاست که شما لوپ تخت اول رو اگه به سمت چپ پيچيدى بايد لوپ تخت دوم رو به راست بپيچى که حکم يک سيم پيچ پين پوينتر رو ايفا کنه که با تجربه متوجه شدم نقطه زنی خوب در کنار سرعت سنس رو به همراه داره


با سلام.
میخواستم بگم این طرحو شاید بشه با یه کم تغییرات حتی بهتر از لوپ عنکبوتی در آورد البته اساتید باید نظر بدن چون خودم زیاد تجربه ندارم.
شاید اینکه دوستان خوب جواب نگرفتن به خاطر این باشه که سیم ها رو با فاصله کم پیچیدن و سیم پیچها رو روی هم قرار دادن.
حالا اگه بشه کاری کرد که مثل لوپ عنکبوتی سیم ها از هم فاصله داشته باشن و از طرفی مثل لوپ عنکبوتی درون شیارها به هم نچسبن شاید حتی از عنکبوتی هم بهتر جواب بده. برای اینکار یکی از روشهایی که میشه بکار برد روش زیره:
مطابق شکل اولی، قسمت درون لوپ که میخواهیم سیم رو از اون نقطه شروع به پیچیدن کنیم رو سوراخ میکنیم. بعد نصف طول سیم رو از سوراخ عبور میدیم طوری که هر طرف لوپ نصف طول سیم برای پیچیدن قرار بگیره.حالا میرسیم به پیچیدن سیم که مثل لوپ مسطح انجام میشه با این تفاوت که برای ایجاد فاصله بین سیم ها همزمان با پیچیدن سیم، یه رشته نارسانا(مثل بندهای ضخیم که تو پرده ها استفاده میشه یا هر چیز انعطاف پذیر که بین سیمها فاصله بندازه) بصورت جفت و موازی با سیم میپیچیم.این کار رو برای هر دو طرف لوپ انجام میدیم. در انتها دو رشته ی سیم در لبه بیرونی لوپ برای اتصال به سیم رابط قرار میگیره.
شکل نهایی مقطع لوپ در سراسر لوپ هم مانند شکل دومی که قرار دادم میشه.
سیم ها در این لوپ در هر جهت با هم فاصله دارن. از طرفی مثل لوپ عنکبوتی که در شیارها با هم تماس دارن، این سیم پیچ این حالت رو نداره.از طرف دیگه مثل لوپ عنکبوتی که مقداری سیم به صورت زاویه دار درون شیارها قرار میگیره این حالت وجود نداره.
حالا اساتید لطفا نظرشون رو در این باره بگن. بنظرتون این حالت میتونه بهتر از لوپ عنکبوتی جواب بده؟
با تشکر


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


دوشنبه 24 خرداد1395 - 11:44am
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 آبان1394 - 12:11am
پست: 57
پاسخ با نقل قول
با این روشی که دوستان میفرمایند بنظرم ظرفیت خازنی بسیار چشمگیر بالا میره و در ثبات دستگاه تاثیر منفی چشمگیر میذاره، البته این گفته من درصورتی صادقه که بین دولوپ از ورق پلاستیکی یا چوبی(یاهرچیز دیگه یی) استفاده بشه (که استفاده هم میشه) و نقش یک دی الکتریک رو بازی میکنه، اگر چنین بود و تاثیر مثبت داشت در تمامی سلفها (نه فقط در سلف سرچ فلزیابها) از این روشی که فرمودین استفاده میشد، حتی در ترانسها (که ترانس هم تلفیقی از دو یا چند سلف در کنار هم هست) برای افزایش تاثیر مفید میدان مغناطیسی استفاده میشد.
البته این نظر منه و دلیل علمی هم براش دارم.
بنظر من بهترین نوع سلف همین سلف عنکبوتی و همچنین سلف ضربدری است، درسته که ساخت سلف ضربدری و عنکبوتی مقداری سخت تر و زمان بره ولی تاثیر بسزایی در کاهش ظرفیت خازنی لوپ و درنتیجه افزایش ثبات و برد مفید لوپ داره (اصلا به همین منظور استفاده میشه)
درضمن در مورد پلاستیک استفاده شده در لوپ عنکبوتی هم بگم که نمیتونه دی الکتریک باشه، چون اگه دقت کرده باشید سیمها در دوطرف صفحه روی هم قرار نمیگیرند و با اختلاف چند میلیمتری از سیم متناظر در طرف دیگه لوپ قرار دارند.



انسان ها 10 دسته اند، دسته ای که باینری میدانند و دسته ای که باینری نمیدانند!


پنج شنبه 17 تیر1395 - 4:09pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 آبان1394 - 12:11am
پست: 57
پاسخ با نقل قول
یه نکته هم یادم رفت بگم و اونم اینه که لوپ عنکبوتی همون لوپ تخت هستش با مقداری اصلاح در محل قرارگیری سیمها (برای کاهش ظرفیت خازنی)
پس لوپ تخت نمیتونه برتر از لوپ عنکبوتی باشه، مگر اینکه سیمها با فاصله در کنار هم باشن که این مورد هم تاثیر منفی روی قدرت میدان مغناطیسی حول لوپ میذاره ( در کل بهترین لوپ، لوپی هست که در اون سیمها نزدیک به هم باشن(به دلیل منسجم بودن میدان) و در عین حال ظرفیت خازنی پایین باشه)
موفق باشید دوستان



انسان ها 10 دسته اند، دسته ای که باینری میدانند و دسته ای که باینری نمیدانند!


پنج شنبه 17 تیر1395 - 4:24pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 29 آبان1394 - 12:17am
پست: 117
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان من میخوام لوپ 18دابل کماندر تهیه کنم اگه کسی میتونه برام تهیه کنه بهم پیام بده ممنون


پنج شنبه 17 تیر1395 - 10:06pm

تاریخ عضویت: سه شنبه 18 خرداد1395 - 3:06pm
پست: 8
پاسخ با نقل قول
سلام.من ۴مترکابل لوپ اماده برای لوپ 1*1استفاده کردم یعنی دو دور پیچیدم ولی دستگاه به هیچ فلزی واکنش نشون نداد به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟


شنبه 19 تیر1395 - 3:00pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 18 آذر1392 - 4:56pm
پست: 168
محل اقامت: کوردستان شاباد
پاسخ با نقل قول
سلام خدمت همگی یه سوال دارم
لوپ سی یه فلز ده در ده را تو 60بزنه لوپ.پنجاه باید همون فلز را تو چ عمقی بزنه ایا چون فلز کوچیکه لوپ پنجاه هم در همون حدود میزنه یا تفاوتش زیاده ممنون



هه ر بمینی کورد و زوان کوردی


چهارشنبه 2 خرداد1397 - 4:58pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12746
پاسخ با نقل قول
لوپ 30 فلز 10 در 10 رو تا حدود 90 سانت و لوپ 50 همین فلز رو تا حدود 1.1 متر سنس میکنه. حالا بسته به اینکه لوپها از چه نوعی باشن و مدار فلزیاب چه شرایطی داشته باشه اگر لوپ 30 شما فلز 10 سانتی رو تا 60 سانت سنس میکنه ؛ با حفظ نوع لوپ و استفاده از همون مدار فلزیاب و صرفا تغییر سایز لوپ به 50 سانت ؛ فلز 10 سانتی حدود 75 سانت سنس خواهد شد.


چهارشنبه 2 خرداد1397 - 5:19pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 19 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 , 2

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 18 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

cron
انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure