انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 26 آبان98 - 10:29am



پاسخ به موضوع  [ 16 پست ]  برو به صفحه 1 , 2  بعدی
 درخواست: مدار راه انداز استپر موتور با میکرو 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 30 خرداد92 - 12:39pm
پست: 490
پاسخ با نقل قول
سلام
مداری رومیخوام که بایک اتمگا8 ویک ایسیULN2003بشه یک استپرموتور5سیمه روراه اندازی کردودرعین حال بشه جهت چرخش روباولتاژکنترل کردمثلابااعمال ولتاژی کمترویابیشترازیک مقدارمشخص ولتاژDCبه یک پایه ورودی میکروجهت چرخش روکنترل کردوبارسیدن به این سطح ولتاژازپیش تعیین شده موتورتوقف کند


یکشنبه 19 اسفند97 - 11:53pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی93 - 12:39pm
پست: 1293
پاسخ با نقل قول
سلام روشیک جان آقا منم این مدارو نیاز دارم چند روزی هست که کیلومتر ماشینم‌ دچار نوسان شده یعنی دور موتور نوسان داره و روی یک دو و سه در حال نوسان و شلاق زدنه استپر رو باز کردمو و با اسپری انژکتور شور شستم و جا زدم ولی نوسان هنوز داره استپر رو عوض کردم و و قبل از تعویض درچه گاز رو هم شستم و بستم روش و استپر رو جا زدم اما همچنان این مشگل پابرجاست به نظر شما چکار کنم از این شرایط در بیاد دوستانیکه که میتونن کمک کنن لطفا دریغ نکنید



خدايا مددی کن


دوشنبه 20 اسفند97 - 3:12pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت93 - 1:44am
پست: 524
محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
پاسخ با نقل قول
غضنفر نوشته است:
سلام روشیک جان آقا منم این مدارو نیاز دارم چند روزی هست که کیلومتر ماشینم‌ دچار نوسان شده یعنی دور موتور نوسان داره و روی یک دو و سه در حال نوسان و شلاق زدنه استپر رو باز کردمو و با اسپری انژکتور شور شستم و جا زدم ولی نوسان هنوز داره استپر رو عوض کردم و و قبل از تعویض درچه گاز رو هم شستم و بستم روش و استپر رو جا زدم اما همچنان این مشگل پابرجاست به نظر شما چکار کنم از این شرایط در بیاد دوستانیکه که میتونن کمک کنن لطفا دریغ نکنید

درود @};-
غضنفر جان آیا این نوسان دور موتور تنها در عقربه هست یا واقعا دور موتور هم بالا پایین میشه؟
ویک تست ساده هم این که اگه واقعا موتور خودبه خود گاز هرز میخوره وقتی موتور روشن هست ودر جا داره کار میکنه سیم استپر موتور رو بکشید تا از مدار خارج بشه اگه نوسان دور موتور متوقف شد که مشکل از استپر یا سیمکشی یا نرم افزار هست اما اگه همچنان موتور نامنظم کار کرد ممکنه از سنسور مینیفول یا پتانسیومتر دریچه گاز یا نشتی در سیستم وکیوم یا .....باشه!اما در کل به وقتی اینجور مشکلاتی پیش میاد باید بعد از رفع سخت افزاری ایراد حتما ECUرو فلش کنید یا اگه به دیاگ دسترسی ندارید حداقل به مدت 15 دقیقه کابل منفی رو از سر باطری بردارید تا خطاهای احتمالی که در حافظه ضبط شده پاک بشن وECUمجدد نصبت به تنظیم پارامترهای خودش اقدام کنه!
خیلی آرام وبا یک دستمال نرم بدونه اعمال فشار تست کنید که کله استپر چه در جهت چرخشی وچه در چهار طرف لغی وخلاصی بیش از حد نداشته باشه!!!وبازهم تاکید میکنم خیلی نرم ولطیف :D
وصد البته که بعد از هر بار باز کردن استپر حتما باید با سه الی چهار بار باز وبسته کردن سویچ به مدت هربار ده ثانیه نصبت به تنظیم موقعیت استپر اقدام کنید تا موتور به بالانس برسه و از افزایش مصرف سوخت وکاهش راندمان موتور جلوگیری بشه!
در آخر هم اگه خدای نکرده کار به تعویض استپر رسید و اگر خودتون اطلاعات کافی ندارید حتما قبلش بگید تا راهنماییتون کنم که چه مارکی رو تهیه کنید که اذیت نکنه!
ودر آخر هم نوسان کاذب کیلومتر بسته به اینکه فقط در حال حرکت باشه یا در حالت درجا هم موجود باشه مبحث جداگانه ای داره وبه استپر مربوط نیست ونوسان عقربه دور موتور هم اگه همزمان با تعقیر واقعی دور موتور نباشه میتونه به خود سنسور یانویز در سیستم مربوط بشه



آن کس که بداند وبداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند.
آن کس که بداند ونداند که بداند*باید برود خویش به گوری بچپاند.
آن کس که نداند وبداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند.
آن کس که نداند ونداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.


سه شنبه 21 اسفند97 - 1:03pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی93 - 12:39pm
پست: 1293
پاسخ با نقل قول
داداش خود عقربه کیلومتر نوسان نداره فقط عقربه دور موتور نوسان شدید داره و هر از گاهی گاز هرز داره در حالت ایستاده ....مراحلی که عرض کردین رو تست میکنم حتما خبر میدم در ضمن امروز سنسور سرعت و فیلتر و سنسوره دریچه گاز رو هم نو انداختم اما همچنان مشگل پابرجاست استپر رو هم از بهترین جنی جنس عوض کردم با مارک vod... در رابطه با دیاک یا همون تون آپ امروزی هم بردم دو جای متفاوت ولی خطایی مبنی بر خرابیه سنسور یا جایی از ماشین دیده نشد



خدايا مددی کن


سه شنبه 21 اسفند97 - 1:57pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 30 خرداد92 - 12:39pm
پست: 490
پاسخ با نقل قول
خوب خداروشکراگه مشکل من حل نشه انشاء ا...مشکل ماشین دوستمون حل میشه


سه شنبه 21 اسفند97 - 9:22pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت93 - 1:44am
پست: 524
محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
پاسخ با نقل قول
غضنفر نوشته است:
داداش خود عقربه کیلومتر نوسان نداره فقط عقربه دور موتور نوسان شدید داره و هر از گاهی گاز هرز داره در حالت ایستاده ....مراحلی که عرض کردین رو تست میکنم حتما خبر میدم در ضمن امروز سنسور سرعت و فیلتر و سنسوره دریچه گاز رو هم نو انداختم اما همچنان مشگل پابرجاست استپر رو هم از بهترین جنی جنس عوض کردم با مارک vod... در رابطه با دیاک یا همون تون آپ امروزی هم بردم دو جای متفاوت ولی خطایی مبنی بر خرابیه سنسور یا جایی از ماشین دیده نشد

درود @};-
میدونید مشکل اکثر کسانی که در زمینه تنظیم موتور کار میکنن چی هست!؟
بارها برای من پیش اومده که خوردو رو بردم دیاگ زدن وطرف خیلی سریع میگه خطایی نداره ودرسته :-o :-o ~X(
در حالی که عوامل زیادی در علکرد بد موتور دخیل هست که خطایی در حافظه ECUثبت نمیکنه اما با اندکی دقت به وسیله دیاگ قابل کشف هست!طرف وقتی دیاگ رو به خودرو وصل میکنه اولین گام مشاهده خطاهای موقت وداعم ثبت شده در حافظه ECU هست وطبق روال معمول بازار اگه خطایی نبود تمام و یعنی سلامت سیستم برق!امااین فقط شروع کار بود و باید بعد از اون طرف بشینه وتک تک پارامترهای ECU چه در حالت درجا وچه در حالت حرکت به مدت چند دقیقه مانیتور کنه و مطمعن بشه که هیچکدوم با دیفالت سیستم اختلاف بیش از اندازه نداشته باشن یا گاها دچار نوسان نشن!وصد البته که بعضی موارد مهم رو نمیشه با دیاگ تست کرد مثل فشار ریل سوخت یا نشتی انژکتور یا برق دزدی وایر وشمع یا سولفاته زدن خیلی از سوکتها و......!اما طرف اگه بخواد درست تست کنه باید حدود یک ربع تا نیم ساعت وقت بزاره که معمولا همه کیفیت رو فدای کمیت میکنن و به خاطر اینکه دوتا مشتری بیشتر راه بندازن همه رو سرسری سره هم میکنن و به جمله زجر آور خطایی نداره اکتفا میکنن و مردم هم باید واسه بی دقتی اونا کلی هزینه کنن وبا آزمون وخطا اونقدر قطعه عوض کنن تا اتفاقی ایراد پیدا بشه!
این مورد برای خود بنده پیش اومد که به دلیل شل بودن سوکت یکی از انژکتورها در مسیر حدود ده بار رفتم دیاگ زدم و همین خطایی نداره رو به من گفتن تا آخرش یکی رو گیر آورد بهش گفتم هرچقدر بشه پرداخت میکنم فقط طبق این روش که بالا گفتم وقت بزار ودرست همه پارامترهارو چک و یاداشت کن برام.
بعد از هشت دقیقه مانیتور و وقتی چند تا گاز درجا به ماشین دادم طرف گفت فکر کنم ECU خرابه و باید تعویض بشه چون انژکتور سه گاهی وقتا خود به خود قفل میکنه!منهم گفتم تشکر وبعد مزاحم میشم!خودم مسیر سیم انژکتور سه تا ECUورله دوبل رو چک کردم دیدم تودسته سیم اون پایین یکی از سیمهاش از ته سوکت بیرون رفته بود و درست اتصال نداشت که با فشار انگشت وجا زدنش مشکلم حل شد!حالا اگه میزاشتم به پای کار این جماعت هنوز هم داشتم دنبالش میدویدم وسه چهارمیلیون دیگه هم خرج ECUوانژکتور و......گذاشته بودن رو دستم :|
ضمنا اینجور که من از صحبتهای شما متوجه شدم نوسان عقربه دور موتور متناسب با دور واقعی موتور نیست!؟یعنی ممکنه عقربه تا روی 3000هم بره در حالی که دور واقعی موتور باتوجه به صدای اون 1000باشه؟اگه اینجوره حتما نصبت به تست وبازبینی سنسور دور موتور اقدام کنید که خراب یا کثیف وبراده گرفته نباشه!البته من چون نوع ومدل خودرو شمارو نمیدونم اینارو گفتم والا در خودرو های مولتی پلکس مثل مدلهای جدید 206 ورانا وسمند و.....وجود ایراد در BSI وسوکتهای اون هم گاها همچین مشکلاتی رو ایجاد میکنه!



آن کس که بداند وبداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند.
آن کس که بداند ونداند که بداند*باید برود خویش به گوری بچپاند.
آن کس که نداند وبداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند.
آن کس که نداند ونداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.


چهارشنبه 22 اسفند97 - 12:53pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی93 - 12:39pm
پست: 1293
پاسخ با نقل قول
ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﻋﻘﺮﺑﻪ ﺗﺎ ﺭﻭﯼ 3000 ﻫﻢ ﺑﺮﻩ ﺩﺭ
ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺭ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ
ﺻﺪﺍﯼ ﺍﻭﻥ 1000ﺑﺎﺷﻪ؟
بله داداش دقیقا همین موردی که گفتین همینه
من خودم ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم مشگل ماشین خانومم هست پراید مدل ۹۲ هستش که این مشگل رو داره



خدايا مددی کن


چهارشنبه 22 اسفند97 - 1:25pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: شنبه 19 آبان97 - 11:43pm
پست: 102
پاسخ با نقل قول
سلام و خسته نباشید
جا داره تشکر کنم بدلیل استارت این بحث
ماشین منم همین مشکل رو داره ماشین من پیکان وانت سال 86 زمانی که استارت می خوره بیشتر موقعه دور موتور میره روی 2 هزار می ایسته و بعضی موقعه ها روی 2 هزار دور کم و زیاد میشه 200 پایین 200 بالا انگار پات رو گازه داری هی آروم آروم گاز میدی و بعضی موقعه هام حالت عادی خودش استارت می خوره میره روی دور 2000 و بعد برمیگرده روی 1000 و زمانیم که روی دور 2000 میندازم رو دنده گلاجو ول می کنم عقربه برمیگرده روی هزار و دوباره که بعد از چند دقیقه گاز میدم میره روی 2000 هر کاری کردم شستم قشنگ ولی باز مشکل برقراره استپر یکی از اقوام رو هم گرفتم سالم بود روی ماشین خودش عادی کار می کنه ولی روی ماشین من همون حالت دور بالاست ولی روی ماشین خودش درست کار می کنه نمی دونم چی کار کنم
حالا مهندسا نظر شما چیه؟


چهارشنبه 22 اسفند97 - 3:22pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی93 - 12:39pm
پست: 1293
پاسخ با نقل قول
دوستان سلام آقا یه سنسور دور موتور جنس خوب گرفتم انداختم رو ماشین کمی در شتاب ماشین تاثیر گذاشته اما عقربه دور موتور همچنان روی شماره ۲ و ۳ نوسان شلاق زنی داره اینو دیگه کجای دلم بزارم در ضمن یکی از دوستان گفتن هم اینو گفتن
ﺳﻼﻡ
ﻣﻦ ﺗﻮ ﺍﺳﻔﻨﺪ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺎﺷﯿﻨﻢ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ
ﺑﺪ ﻧﺪﯾﺪﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .
ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭ ﺩﺭﯾﭽﻪ
ﺳﻮﻟﮑﺲ ﮔﺎﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﻪ ‏( ﺧﺎﺻﯿﺖ
ﺁﺏ ﺑﻨﺪﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ
ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﺪ ﻫﻮﺍ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﺍﺧﻞ ﺑﮑﺸﻪ ﺑﻪ
ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺳﺮﺩ ﺑﻮﺩ
ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺘﯽ ﮐﻪ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﮔﺮﻡ ﻣﯿﺸﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﻫﻢ
ﻣﻨﺒﺴﻂ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺍﻭﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭ ﺩﺭﺯ
ﺭﻭ ﭘﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺎﺩﯼ
ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ‏)
ﻗﺎﺑﻞ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﺳﻮﻟﮑﺲ ﺩﻭ ﺗﺎ
ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﺎﻝ ﻣﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺳﻤﺖ
ﺳﯿﻢ ﮔﺎﺯ ﻫﺴﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻭﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺭﯾﺰ ﺩﯾﮕﻪ ﺯﯾﺮ
ﺍﻭﺭﯾﻨﮓ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻞ ﺷﺪﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻭﻥ
ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺑﯿﻦ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﮔﺎﺯ ﻭ ﺩﻫﻨﻪ
ﻭﺭﻭﺩﯼ ﻫﻮﺍ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ‏( ﻣﺪﺧﻞ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﺍﯼ
ﭘﻼﺳﺘﯿﮑﯽ ﻣﺸﮑﯽ ﺳﻤﺖ ﺳﯿﻢ ﮔﺎﺯ ‏) ﺑﺮﻃﺮﻑ
ﺑﺸﻪ
ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ
ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭ ﺣﺘﻤﺎ ﭼﮏ ﮐﻨﻨﺪ
ﮐﻪ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ 8 ﻣﺎﻩ ﻋﻼﻑ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ‏( ﻣﻦ ﻫﺮ
ﻗﻄﻌﻪ ﯼ ﺭﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺴﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺖ
ﺑﻪ ﺫﻫﻨﻢ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺏ ﺑﻨﺪﯼ
ﺳﺮ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ
ﺍﺯ ﺗﺴﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ 100 ﺗﻮﻣﻨﯽ ﺭﻭ ﭼﮏ
ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺑﻮﺩ ‏)
ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﯾﺎﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﺑﺎ
ﺗﻌﻮﯾﺾ ﺍﺳﺘﭙﺮ ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻞ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﺮﺩ ﭘﯿﺶ ﻣﯿﺎﺩ ﻭ ﺩﺭ
ﺣﺎﻟﺖ ﮔﺮﻡ ﺭﻓﻊ ﻣﯿﺸﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﻮﺗﻮﺭ
ﺩﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎﯾﯽ ﻫﻮﺍ ﻣﯿﮑﺸﻪ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﭙﺮ
ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻪ ﺩﻗﯿﻖ ﺩﻭﺭ ﺭﻭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻪ ﻭ ﻋﻤﻼ ﺑﺎ
ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﯿﺰﺍﻥ
ﺳﻮﺧﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﯿﺨﻮﺩﯼ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺩﯾﮕﻪ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﻭ ﺗﻌﻮﯾﺾ ﯾﺎ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﻧﮑﻨﯿﺪ
حالا سوال اینه که این واشر یا اورینگ کجاست من که وارد نیستم ؟



خدايا مددی کن


چهارشنبه 22 اسفند97 - 6:36pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت93 - 1:44am
پست: 524
محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
پاسخ با نقل قول
غضنفر نوشته است:
دوستان سلام آقا یه سنسور دور موتور جنس خوب گرفتم انداختم رو ماشین کمی در شتاب ماشین تاثیر گذاشته اما عقربه دور موتور همچنان روی شماره ۲ و ۳ نوسان شلاق زنی داره اینو دیگه کجای دلم بزارم در ضمن یکی از دوستان گفتن هم اینو گفتن
ﺳﻼﻡ
ﻣﻦ ﺗﻮ ﺍﺳﻔﻨﺪ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺎﺷﯿﻨﻢ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ
ﺑﺪ ﻧﺪﯾﺪﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .
ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭ ﺩﺭﯾﭽﻪ
ﺳﻮﻟﮑﺲ ﮔﺎﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﻪ ‏( ﺧﺎﺻﯿﺖ
ﺁﺏ ﺑﻨﺪﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ
ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﺪ ﻫﻮﺍ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﺍﺧﻞ ﺑﮑﺸﻪ ﺑﻪ
ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺳﺮﺩ ﺑﻮﺩ
ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺘﯽ ﮐﻪ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﮔﺮﻡ ﻣﯿﺸﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﻫﻢ
ﻣﻨﺒﺴﻂ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺍﻭﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭ ﺩﺭﺯ
ﺭﻭ ﭘﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺎﺩﯼ
ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ‏)
ﻗﺎﺑﻞ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﺳﻮﻟﮑﺲ ﺩﻭ ﺗﺎ
ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﺎﻝ ﻣﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺳﻤﺖ
ﺳﯿﻢ ﮔﺎﺯ ﻫﺴﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻭﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ ﺭﯾﺰ ﺩﯾﮕﻪ ﺯﯾﺮ
ﺍﻭﺭﯾﻨﮓ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻞ ﺷﺪﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻭﻥ
ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺑﯿﻦ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﮔﺎﺯ ﻭ ﺩﻫﻨﻪ
ﻭﺭﻭﺩﯼ ﻫﻮﺍ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ‏( ﻣﺪﺧﻞ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﺍﯼ
ﭘﻼﺳﺘﯿﮑﯽ ﻣﺸﮑﯽ ﺳﻤﺖ ﺳﯿﻢ ﮔﺎﺯ ‏) ﺑﺮﻃﺮﻑ
ﺑﺸﻪ
ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ
ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭ ﺣﺘﻤﺎ ﭼﮏ ﮐﻨﻨﺪ
ﮐﻪ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ 8 ﻣﺎﻩ ﻋﻼﻑ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ‏( ﻣﻦ ﻫﺮ
ﻗﻄﻌﻪ ﯼ ﺭﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺴﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺖ
ﺑﻪ ﺫﻫﻨﻢ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺏ ﺑﻨﺪﯼ
ﺳﺮ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ
ﺍﺯ ﺗﺴﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻭﺭﯾﻨﮕﯽ 100 ﺗﻮﻣﻨﯽ ﺭﻭ ﭼﮏ
ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺑﻮﺩ ‏)
ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﯾﺎﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﺑﺎ
ﺗﻌﻮﯾﺾ ﺍﺳﺘﭙﺮ ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻞ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﺮﺩ ﭘﯿﺶ ﻣﯿﺎﺩ ﻭ ﺩﺭ
ﺣﺎﻟﺖ ﮔﺮﻡ ﺭﻓﻊ ﻣﯿﺸﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﻮﺗﻮﺭ
ﺩﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﺎﯾﯽ ﻫﻮﺍ ﻣﯿﮑﺸﻪ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﭙﺮ
ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻪ ﺩﻗﯿﻖ ﺩﻭﺭ ﺭﻭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻪ ﻭ ﻋﻤﻼ ﺑﺎ
ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﯿﺰﺍﻥ
ﺳﻮﺧﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﯿﺨﻮﺩﯼ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺩﯾﮕﻪ
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﻭ ﺗﻌﻮﯾﺾ ﯾﺎ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﻧﮑﻨﯿﺪ
حالا سوال اینه که این واشر یا اورینگ کجاست من که وارد نیستم ؟

درود @};-
غضنفر جان چیزای رو که قراره تست کنید فورا خرید نکنید اون هم تو این اوضاع اقتصادی!!یا با خودروی مشابه کسی از دوستان موقتا تعویض وتست کنید یا برید پیش تنضیم موتوریها خودشون باید واسه تست قطعه داشته باشن!
موردی هم که نقل قول کردین یعنی همون نقص ونشتی در وکیوم رو راحت به روش زیر میشه تست کرد!
کاپوت رو بالا بزنید ولوله پلاستیکی ورودی هوا رو از ررو دهانه ورودی دردریچه گاز باز کنید وبعد توهمون حالت خودرد رو روشن کنید وبعد از چند لحظه کوتاه که موتور روشن شد به وسیله یه چیزی مثل کتاب یا کیف پول یا ......دهانه ورودی دریچه گاز رو که داره هوارو میمکه کمامل ویک دفه مسدود کنید چوری که از دهانه ورودی به هیچ وچه هوایی وارد نشه!!!!!!بلا فاصله باید موتور خاموش بشه!حالا اگه موتور همچنان به کار خودش ادامه داد یا با تاخیر به پت پت اوفتاد وخاموش شد پس موتور داره ازجایی غیر از ورودی دریچه گاز نفس میکشه!که واسه پیداکردن محل اون هم با گوش دادن وگشتن دنبال صدای فیسسسسس از دورو ور دریچه گاز ومینی فول میشه محل اونو پیدا کرد یا در حالتی که فن خودرو هنوز خاموشه مثلا با دود سیگار میشه فهمید غیر از دهانه ورودی دریچه گاز دیگه موتور داره از کجا قاچاقی نفس میکشه!
اما باز تاکید میکنم که چنانچه عقربه الکی وبیربط به دور موتور واسه خودش بالا پایین میره مشکل از هیچکدوم اینا نیست وبا توجه به اینکه سنس دوموتور از طریق پالسهای حاصل از عبور دندانه های موجود بر روی فلاویل از مقابل سنسور دور موتور توسط ECUپردازش وبه عقربه نمایشگر که نوعی سرو موتور هست ارسال میشه!پس در اون صورت دنبال مشکل رو فقط باید در نرم افزار،سیمکشی اون مسیر،ECU،خود پشت آمپر وموارد مرتبط این تیپی گشت اما اگه عقربه کارش درسته وواقعا دور موتور همونجوری که عقربه میگه بالا پایین میپره که باید دنبال موارد گفته شده ابتدای مبحث بود!
اونهم باید خود تنظیم موتوری قطعه تست داشته باشه وبعد پیداشدن ایراد به شما بگه فلان قطعه رو بگیر نه از جیب شما آزمون وخطاکنه وحل هم نشد که نشد!!!



آن کس که بداند وبداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند.
آن کس که بداند ونداند که بداند*باید برود خویش به گوری بچپاند.
آن کس که نداند وبداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند.
آن کس که نداند ونداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.


پنج شنبه 23 اسفند97 - 2:23pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 16 پست ]  برو به صفحه 1 , 2  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 4 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

cron
انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure