انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 9 فروردین1403 - 1:03pm



پاسخ به موضوع  [ 7 پست ] 
 یک مشت ... بی غیرت 
نویسنده پیغام

تاریخ عضویت: پنج شنبه 16 آبان1392 - 12:52pm
پست: 26
پاسخ با نقل قول
واقعا واسه خودم که یک ادم بی عرضه ام و بقیه هموطنام متاسفم.ببینید دارن با ما چیکار میکنن.این قضیه رو نمیخوام سیاسیش کنم ولی اخه این بیناموسا یه ذره غیرتندارن که جلوی همچین اتفاقایی رو بگیرن!!!!!!!
تیم اماراتی با نام مجعول «الخلیج» در اصفهان به میدان می‌رود!

گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، این هفته نامه خبر داده تیمی به نام الخلیج به اصفهان رفته و قرار است در رقابتهای فوتسال آسیا در اصفهان حضور داشته باشد.

این هفته نامه روی جلدش آورده است: تیم اماراتی با نام مجعول الخلیج در در اصفهان میدان می رود! بر خلاف ادعاهایی که در رسانه ها مطرح می شود به نظر می رسد مدیران فدراسیون فوتبال ایران درباره استفاده نام های جعلی به جای خلیج فارس حساسیتی ندارند، این در حالی است که صدا و سیمای اصفهان اعلام کرده حاضر به پخش بازیهای این تیم نیست!

گزارش را به نقل از تماشاگران امروز بخوانید:

«جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از ۹ مرداد ماه با حضور ۱۲ تیم در اصفهان آغاز می‌شود. یکی از این ۱۲ تیم، نماینده کشور امارات است که «الخلیج» نام دارد و با تیم تاسیسات دریایی، نماینده فوتسال ایران همگروه است. آیا فدراسیون فوتبال ایران که پیش از این مدعی شده به استفاده از «خلیج» و «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» واکنش مناسب نشان می‌دهد، اجازه خواهد داد که نماینده امارات بدون مشکل در مسابقات شرکت کند؟ سوال مهمتر این است: آیا فدراسیون فوتبال ایران اجازه دارد به استفاده تیم اماراتی از این نام اعتراض کند؟



برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها باید به دو سال پیش برگردیم. روزی که امارات تصمیم گرفت نام لیگش را خلیج عربی بگذارد. رسانه‌های ایرانی به این تصمیم واکنش نشان دادند و به دنبال این واکنش‌ها فدراسیون فوتبال هم مدعی شد که در نامه‌ای رسمی از فیفا خواهد خواست جلوی این کار را بگیرد.



کار بالا گرفت و قرار شد دیگر هیچ فوتبالیستی از ایران به لیگ امارات نرود. در همان روزها بود که جواد نکونام، کاپیتان وقت تیم ملی گفت که پیشنهادی وسوسه‌انگیزی از تیم شارجه امارات دارد. فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت نکونام را از قبول این پیشنهاد منصرف کند. گفته شد فدراسیون بخشی از مطالبات نکونام از استقلال را پرداخت می‌کند تا او دوباره در این تیم بماند. محمدرضا خلعتبری هم که در تیم عجمان امارات بازی می‌کرد با ولخرجی تاریخی باشگاه پرسپولیس به ایران برگشت.



برخی از مدیران فدراسیون مدعی بودند که با اعتراض به فیفا، می‌توانند جلوی نامگذاری لیگ امارات را بگیرند. نماینده‌ای از وزارت امور خارجه هم به کمک فدراسیون آمد تا این نامه با دقت بیشتری نوشته شود. نامه نوشته شد، اما آیا به فیفا فرستاده شد؟



مدیران فدراسیون مصاحبه کردند و گفتند که نامه را فرستاده‌اند، اما بعدها هیچ‌گاه در مورد تاثیرات آن نامه و پاسخ فیفا حرفی نزدند.



دو سال پس از آن ماجرا، امروز در حالی که لیگ امارات همچنان با نام خلیج عربی فعالیت می‌کند، یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال اعتراف می کند که نامه‌ای که نوشته شد هیچ‌گاه به فیفا نرسید. به گفته این مقام، برخی مدیران فدراسیون نگران بودند روابط‌‌شان با روسای عربی فوتبال آسیا به هم بخورد به همین دلیل جلوی فرستادن نامه را گرفتند.



بعد از آن ماجرا، چند بار دیگر استفاده از نام خلیج فارس، اعتراض رقبای عربی فوتبال ایران را به دنبال داشت. یک بار به خاطر بنری که در وزشگاه فولادشهر اصفهان نشان داده شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن را جریمه کرد. موارد مشابهی هم برای دیگر نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا پیش آمد.



کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این اختلاف‌ها، تصمیم گرفت همه کشورهای عضو را از استفاده از نام «خلیج فارس»، «خلیج» و «خلیج عربی» منع کند. این ممنوعیت البته تنها مسابقات بین‌المللی را شامل می‌شود.



با وجود این ممنوعیت حالا یک تیم اماراتی با نام «الخلیج» قرار است در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. این مسابقات پیش از این در اصفهان قرعه‌کشی شده و به نظر نمی‌رسد مدیران فدراسیون فوتبال ایران حساسیتی در مورد این اسم نشان داده باشند.»



اما آیا این تیم ارتباطی به ماجرای نام جعلی خلیج عربی دارد؟ با جستجو در اینترنت متوجه می شویم که این باشگاه که تیم فوتبالش این باشگاه در دسته دوم باشگاههای امارات با نام الخلیج بازی می کند و متعلق به شهر خورفکان است اما تیم فوتسال قدرتمندی دارد که توانسته در سطح اول مسابقات فوتسال باشگاههای امارات و آسیا حاضر باشد.

اما این شهر ساحلی دریای عمان است که البته اماراتی ها و کلا کشورهای عربی منطقه آن را خلیج عمان می نامند و در تصویر هم می بینید که نام خلیج عمان گذاشته شده است. تیم فوتبال این باشگاه سال گذشته در گروه اول لیگ دسته دوم امارات بوده و در رده نهم قرار گرفته و تیم قدرتمندی هم نیست. تیم فوتسال الخلیج سال گذشته در لیگ برترفوتسال چهارم شده اما در رقابتهای سال ۲۰۱۴ قهرمان باشگاههای فوتسال امارات شده است.

البته نام الخلیج برای ما ایرانی ها حساسیت برانگیز است و همه به یاد نام جعلی خلیج عربی می افتیم اما نکته اینجاست که قرار بوده در رقابتهای بین المللی از نام خلیج استفاده نشود که استفاده شده و فدراسیون فوتبال هم کاری در این باره نکرده است.

در هر صورت فدراسیون فوتبال زورش نرسیده و نتوانسته نه در این زمینه کاری انجام دهد و نه حتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت نام لیگ برتر امارات اعتراض کند. شاید بهترین کار پخش نشدن بازی از تلویزیون باشد که خوشبختانه این اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه جلد هفته نامه تماشاگران، موقعیت جغرافیایی باشگاه فوتسال الخلیج و سایت سازمان لیگ فوتسال امارات ولوگوی تیم الخلیج را می بینید:


پنج شنبه 1 مرداد1394 - 6:01pm

تاریخ عضویت: پنج شنبه 16 آبان1392 - 12:52pm
پست: 26
پاسخ با نقل قول
یعنی اون فوتبالی که از نام تاریخی یک قسمت از کشورمون مهمتر باشه..اینجوری دارن ذهن مردمو اماده میکنن واسه اتفاقات بعدی یهو میبینی کل خلیج پارسو فروختن به عربا مثل دریای کاسپین و که فروختن به روسا


پنج شنبه 1 مرداد1394 - 6:04pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اسفند1392 - 9:08am
پست: 65
پاسخ با نقل قول
بابا ول کنید این جور حرف ها رو ما محتاج نان شب مون هستم ما رو چه به الخلیج


پنج شنبه 1 مرداد1394 - 11:08pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 اردیبهشت1394 - 8:06pm
پست: 75
پاسخ با نقل قول
اره داداش ما (-| :-\ :-w \:d/ ~X( محتاج نون شب شدیم که نمی دونیم چی دورو برمون میگزره



((خاص فقط خداسسسسسسسسسسست))


دوشنبه 9 شهریور1394 - 10:58pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 6 تیر1392 - 9:30pm
پست: 228
پاسخ با نقل قول
خلیج فارس مال ماست, من میگم دریای عمانم اسمشا عوض کنیم بزاریم دریای چهار بهار



سکه یابی
https://telegram.me/sekeyabi


چهارشنبه 11 شهریور1394 - 12:19pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: یکشنبه 21 تیر1394 - 10:16am
پست: 121
پاسخ با نقل قول
واقعا جای تاسف داره


شنبه 21 شهریور1394 - 9:31pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: شنبه 4 مرداد1393 - 7:14am
پست: 95
پاسخ با نقل قول
jegvar نوشته است:
خلیج فارس مال ماست, من میگم دریای عمانم اسمشا عوض کنیم بزاریم دریای چهار بهار

جگوار عزيز لازم به تذكر است كه نام درياي عمان تا قبل از اواسط قرن هفدهم يا شايد هم هجدهم در تمامي منابع جغرافيايي دنيا با نام درياي پارس معروف بود
اصلا عمان نه تاثير و نه تمدن ان چناني نداشته كه بخواد بر نام يك دريا تاثير بگذارد و اين نام گذاري درياي عمان از يك تاريخ مشخص به بعد و با نيتي سياسي توسط اروپائيان بوده است
با عرض پوزش بدبختي ما ملت اينه كه تاريخ داريم و تاريخ نميدانيم


شنبه 3 مهر1394 - 2:27am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 7 پست ] 

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 12 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure