انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 22 اردیبهشت1403 - 10:31am



پاسخ به موضوع  [ 87 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9  بعدی
 شرح حالی در مورد ردیاب 35 
نویسنده پیغام
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 20 خرداد1392 - 8:13pm
پست: 1463
پاسخ با نقل قول
حمید عزیز از توضیح کامل شما تشکر می کنم.بنده تو این مدت به صداقت و درستی حرف های شما پی بردم پس فکر نکنم نیازی به تست با دستگاههای دقیق باشه.بنده یه جا رو زدم که دستگاه زمین شناسی هم اونو تایید کرد،تو حفاری اولیه الان دوستان گزارش دادن که تو یک متری اولیه حفاری به دیواری که از خشت و سفال و استخوان بوده رسیدن که بسیار اومیدوار کننده هستش.متاسفانه بارندگی شروع شده و بعد از پوشاندن محل حفاری رو تعطیل کردن.اگه خدا بخواد و هدف درست باشه مطمئن میشم که راه درست اوپراتوری رو برای بار واقعی پیدا کردم و برای دوستان توضیح خواهم داد.موفق باشید.



با شاد بودن..زيبا بودن...رنگي بودن...خنديدن...رقصيدن و اواز خواندن هم مي توان به بهشت رفت..........كافيست خوب باشيم


سه شنبه 1 اردیبهشت1393 - 12:37am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12753
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم بردیا و حمزه عزیز.
حمزه جان با وجود احترامی که نسبت به شما قائلم و البته تشکری که بابت زحمات گسترده در زمینه اپراتوری ردیاب باید از شما داشته باشم ؛ اما انتقاد بزرگی هم از شما دارم! شما بارها فرکانسهایی رو برای ردیابی اعلام کردین که بعضا بطور مشخص توسط آزمون و خطا با ردیاب 35 بدست نیامده بود و از اونجا که بخصوص بارها به منشا علمی و فرمولی در خصوص این فرکانسها اشاره کردین ؛ من مطمئن هستم شما برای بدست اوردن این فرکانسها به منابعی دسترسی داشتین! با این حال وقتی من از شما درخواست کردم که منابع خودتون رو به من معرفی کنین اشاره ای نکردین! خب کار به این صورت نمیشه. در عین حال بحث اون فرکانس محرمانه ای که ظاهرا فروخته شد رو بنده با اینکه به روی خودم نیاوردم اما فراموش هم نکردم!!! اگر فرکانس محرمانه و قطعی وجود داشت که اتفاقا با همین ردیاب 35 هم حاصل شد خب چرا نباید هیچوقت مطرح بشه تا کار بقیه هم به اصطلاح راه بیفته؟! آیا این هم اشکال از دستگاه بود یا اپراتوری که موفق به کار باهاش شده بود نخواست اطلاعات حساس رو در اختیار سایر اپراتورها قرار بده؟! این نمیشه که هر نتیجه خوبی که بدست اومد و بیشتر کاوشهای موفقی که با ردیاب 35 حاصل شد به درستی منتشر نشه و هر چه از خطاها و حفاریهای بیمورد پیش اومده با آب و تاب شرح داده بشن! این کمکی به مسیر ردیابی نمیکنه.
فراموش نکنین سیر تکاملی ردیاب انجمن از 22 تا 35 فقط با گرفتن نظرات کاربران و اپراتور های با وسواس و زحمتکشی نظیر جاوید عزیز بدست اومد. اما متاسفانه یا خوشبختانه الان که 7 ماه از ارائه اولیه ردیاب 35 گذشته ؛ بنده هیچ نکته کمک کننده ای که احیانا بتونه از نظر دستگاه ردیاب مفید واقع بشه نشنیدم! به همین لحاظ بارها اشاره کردم طرح دیگری برای ردیاب وجود نخواهد داشت! وگرنه اگر از تکنیک فروشندگی سایرین میخواستیم تقلید کنیم ؛ صرفا با یک رنگ و لعاب جدید و همون توانایی ردیاب قبلی میشد چیز جدیدی ارائه داد و مثل بقیه کاسبی کرد! نخیر سیستم کار بنده این نیست و نخواهد بود. به نتیجه ای برسم که مطمئن باشم واقعا موفقیت جدیدی هست ؛ اعلام میکنم و در موردش توضیح خواهم داد. همونطور که در مسیر تکاملی ردیاب های انجمن دیدین. در غیر این صورت در زمینه دستگاه چیز جدیدی وجود نخواهد داشت.
در ضمن توجه داشته باشین بنده دیگه بلحاظ چند ماه کار کردن روی تکنیک ساخت دقیق فرکانس صرفا به کمک یک میکرو کنترلر که عملا کاری معادل دو DDS رو حتی دقیق تر انجام میده ؛ اساس کار دستم هست و اگر لازم باشه تغییری در فرکانس یا موج و یا حتی اضافه کردن امواج صورت بگیره ؛ در زمان بسیار کمی میتونم انجامش بدم! چون اساس کار تولید ترکیبی فرکانسهای متغیر با دقت بسیار زیاد برای من عملا انجام شدست. پس دوستان اگر واقعا فکر میکنن نظر صائبی در این خصوص دارن لطف کنن خیلی بیشتر با بنده تعامل داشته باشن شاید بشه در زمینه دستگاه ردیاب به جایگاه بهتری رسید.
با این همه اعتقاد من همون هست که در صفحات قبلی هم اشاره کردم. بجای اینکه وقت خودمون رو بیش از حد صرف ردیاب و ردیابی کنیم بهتره این وقت روی دستگاههای مکمل گذاشته بشه. چرا که سیستمهای مختلف اصولا در خیلی خطاها اشتراک ندارن و لذا تایید هدف با یک سیستم غیر ردیاب در صورت امکان بسیار راه مطمئن تر و ساده تریه.


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 3:33am
استاد
استاد

تاریخ عضویت: دوشنبه 21 اسفند1391 - 5:24am
پست: 1400
پاسخ با نقل قول
درود بر شما
ما اینجا جمع هستیم که انچه از ردیابی و ساخت اون اطلاع داریم بیان کنیم تا دیگه ردیاب در همین سایت به اخر برسه حمید جان به این خیال نباش که ما ول کن شما باشیم شما انچه میدانستی در این سیستم 35 پیاده کردید حالا یکی نتونه ردیابی کنه 35 چه تقصیری داره.اکثر بچه ها ردیاب های را می پسندند که پراپ به زمین میخورند و دور اون یک چرخش میکنند و مسیر را به راحتی پیدا می کنند و این کار خیلی برای اونها راحت هست تا اینکه ردیاب را از گردن اویزون کنند بعد ردیابی. در ضمن ردیابهای که زنراتور دارند قدرت سیگنال و نفوذ اون بیشتر تا 35 هست هر جند که قدرت زیاد هم باعث میشه ذرات بیشتری ردیاب بزنه.یکی از کسانی که از این نوع ردیابها داره گفت برای تفکیک دو سر میله برنجی راعمود بر سطح زمین نگه میداره و اگه فلز مورد نظر باشه انتنها با قدرت میایند بالا و در افق قیچی میکنه .با این حساب این ردیاب باید خیلی قوی باشه که همچنین بلایی میتونه سر انتن ها در بیاره این ردیاب با ولتاز حدود 30 ولت کار میکنه انتنها وقتی به هم برخورد میکنند تولید جرقه میکنند البته قسمت گیرنده که جدا از فرستنده هست و فرستنده 12 ولت ولتاز مصرفی اون هست و فقط موج و فرکانس طلا به زمین میده .انتنها هم از میله تلسکوپی انتن رادیو و تلویزیون ساخته شده و خیلی روان حرکت می کند و گویا به گفته خودش دو اهن ربای کوچک دو طرف هر شافت انتن که درون دسته قرار میگرفت گذاشته بودند و دسته ها مسی بودند و کاملا با دست در تماس بودند. این شخص که گویا اطلاعاتی از الکنرونیک داشت گفت سیستم گیرندگی این نوع ردیاب بر مبنای مغناطیس هست نه الکترو مغناطیس. یا شاید این ردیاب ترکیبی از این دو باشد.
اگه دوستان توی این زمینه ساخت ردیاب اطلاعاتی دارند اینجا بیان کنند تا ما بدونیم که این مقوله ردیابی و ساخت ردیاب به کجا میخواهد برسد تا کی ما باید هر روز که میگذره این ردیاب روی اعصابمون راه برود.ممکنه چند نفری از دوستان که وارد به ردیابی هستند بتونن با 35 به باری برسند ولی این جوابگوی جمع نمبباشد.هر چند که با 35 میشه ذرات را تا اندازه ای رد داد ولی واقعا در تفکیک زیر خاک کم میاره وچون واقعا دستگاه نقطه زن خوب با عمق بالا وجود نداره باید روی ردیاب کار کرد و راهی برای تفکیک پیدا کرد خدمت اون دوستانی که واقعا وارد کار ساختن مدار ردیاب هستند و توی سایت فعالیت میکنند به رگ غیرتشون بخوره وقتی می بینند این همه دوستان دارند زحمت میکشند تا این موضوع را تفکیک را راهی براش پیدا کنند.بیایند و همکاری کنند و نظر بدهند شاید با کمک هم راهی برای این پیدا شد و تلافی این همه مدت که توی سایتها وقتمون را تلف کردیم به یه نتیجه دلخواه رسیدیم و هر کسی برود دنبال کار خودش و دیگه اینجا نیایم و با هم کلنجار برویم که این درسته و اون نادرسته


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 6:33am
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان
راستش همه میدونیم این ردیاب شاهکاره و شاید توی زمینه ردیاب از همرده های خودش هم سرتره.
چه بسا همه خیلی از افراد رو دیده ایم که سالهاست عمر و سرمایه خود رو با دست گرفتن ردیابهایی که شاید یک صدم این ردیاب کارایی هم ندارن از دست دادن و بازم دست بردار نیستن.
ولی به این نکته ظریف توجه داشته باشیم که هنوز چندماه بیشتر نیست که این ردیاب دست کاربرا هستش و این طبیعیه که مجهولات زیادی براش متصور بشیم.
این ردیاب چندین پارامتر کنترلی داره که کمتر ردیابی داشته و بازهم طبیعیه که برای بدست آوردن روابط دقیق و صحیح این تنظیمات خیلی وقت گذاشت.
من شخصا بازم از اقا حمید و آقا مجتبی در مورد طراحی و ساخت این دستگاه تشکر ویژه میکنم و از همه دوستان چه مدیر و چه کار بر فقط خواهش میکنم که صبور باشن و نذارن احساسات و تبلیغات منفی سودجویان و توطئه بعضی عوامل .... باعث بشه از هدف اصلی خودمون دور بشیم.
بهرحال دوستانی هم که نظر و ایده ای دارن لطفا شفاف و دقیق اینجا مطرح کنن تا همه اساتید بخصوص آقا حمید اونو بررسی بکنه تا ان شاا... به نتیجه دلخواه برسیم.


گر صبر کنیم ز غوره حلوا سازیم

یاحق
@};- @};- @};-



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 9:12am
استادیار
استادیار
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 خرداد1392 - 7:30pm
پست: 1167
پاسخ با نقل قول

بسیار عالی
ممنون از انعطاف پذیری همه
مهندس حمید عزیز بنده به خوبی واقفم که چه فشاری رو در این انجمن متحمل میشید اما این خواهش رو از شما دارم که به هر طریقی هست با استراحت یا با صبر و تحمل بیشتر یا با سیاست دیگری سعی در سرپا نگه داشتن این محیط بسیار عالی کنید.
و بنده امیدوار هستم که این مشکلات رو به نحو احسن برطرف کنیم.

میخوام بهتون بگم که میشه ردیابی ساخت که هم هاله مغناطیسی رو رد داد. هم تفکیک صد در صد داشت و هم نقطه بسیار دقیق رو با ردیاب زد.
ردیاب 35 در نوع خودش بی نظیره و من از داشتن آن بسیار خرسندم. نقاط حساسی رو ردیابی کرده ام که به امید خدا نتایج حفاری رو هم در اختیار میزارم.
اما بازم میگم که میشه ردیاب بسیار بهتری داشته باشیم که خوشبختانه ایده و طرح آن موجوده ولی برای پیاده سازی آن به دانش و تخصص مهندس حمید احتیاج داریم. من این خواهش رو از مهندس حمید دارم که رو این مسئله تمرکز کنیم دنیا رو تکون میدیم.

اما از بچه ها میخوام منطقی با قضیه برخورد کنید و باز ما و ردیاب رو آماج انتقادات بیشمار قرار ندید. دوستان با ردیاب 35 میتونیم بار بزنیم اصلا نگران نباشید.
بحث من رو اینه که ردیاب بهتری داشته باشیم نه اینکه بگم 35 بدرد نمیخوره.
منتظر نظرات انتقادی و سازنده و البته محترمانه همه تون هستم.
تشکر از همه عزیزان کاوشگر
موفق باشید.
@};-


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 9:33am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت1392 - 3:21pm
پست: 962
پاسخ با نقل قول
منم باحرفه استادجاویدموافق باکارکردن رویه ردیاب وواکاویش میشه روعمقایه زیادم کارکرد....هرکسی داره فعالیت میکنه اینجادلش داره میسوزه ومیخایم که ازاین بهترباشیم وگرنه قصدی جزاین نیس ...من ایده ایی روچندوقت پیش بایه نابغه یه الکترونیک که نامبر1ورودستش ندیده بودم ولی ارتباطم قطع شدورفت خارج روردیاب داشت که نشدوگرنه ...اون میگفت ردیابه میتونه تکمیل ترباشه میشه یه سنسوروبرنامه نویسی کردواسش که توتفکیک وفلززدن کمک کنه وحساس باشه به فلزهمزمان به ردیاب وسیستمه ردیاب تلفیقش دادولی درحین ه برنامه نویسی ه همین سنسورومدارش ناگهان ارتباطم قطع شد...هرکاری شدنیس دوستان


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 10:52am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 8 اردیبهشت1392 - 10:29pm
پست: 203
پاسخ با نقل قول
سلام بر همگی من به شخصه یه تایپک برای طراحی این ردیاب با فرکانس طلایی باز کردم ولی ظاهرا دوستان علاقه ای نشون ندادند به نظر من 35 ردیاب خوبیه ولی میتونه کامل تر باشه اولین ضعف 35 در اینه که به قول جاوید جان از گردن أویزون میشه به نظر من باید امواج به وسیله پراب ها با قدرت سیگنال بالایی به زمین انتقال داده بشه دلیلش هم واضحه اگر قراره زیر زمین رد یابی بشه پس چه بهتر که امواج به زمین وصل باشند و اگر میخواهیم شعاع مناسبی را باردار کنیم قدرت سیگنال فعلی برای جنس زیر خاک خیلی کمه یک نمونه ردیاب دیدم که خروجی مدارش به یک تقویت کننده میخورد که خیلی هم سنگین بود ولی قدرت فوق العاده ای داشت این در مورد فرستنده تا بماند بخش گیرنده


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 11:45am
استادیار
استادیار
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 خرداد1392 - 7:30pm
پست: 1167
پاسخ با نقل قول

این نکته رو هم خدمت دوستان عرض کنم که یه مدت دیگه با فرکانسها و روشهایی که میگم کار خواهیم کرد که درصد موفقیت رو بسیار بالا و خطاهارو در حد بسیار قابل قبولی کاهش خواهد داد.
فقط باید کمی دیگه صبر کنید تا دقیق مورد آزمایش قرار گیرد و انشالله کمترین خطارو داشته باشیم. شاید یه ماه دیگه.
اصلا نگران نباشید.
@};-


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 2:14pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت1392 - 3:21pm
پست: 962
پاسخ با نقل قول
منم تااندک مدته دیگه 35رودقیق ه دقیق موردبررسی ه درست حسابی قرارمیدم ونتایجشومیذارم ....


سه شنبه 2 اردیبهشت1393 - 10:39pm
استاد آثار شناسی
استاد آثار شناسی
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 25 تیر1392 - 6:36pm
پست: 639
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان
بنده درعالم ردیابی تازه کارم ودربرابراساتید حرفی برای گفتن ندارم.
ولی بعضی وقتا آدم باید!واقعیتی راکه میبینه بگه.
الحق والانصاف من با هیچ یک ازاعضای این انجمن تا مدیر ومهندس این ردیاب رابطه ی دوستانه مبنی بررویارویی ومنفعت شخصی نداشته وندارم.
ولی نکاتی که حاصل تلاش هرروزه خودم وراهنمایی دوستان بوده را خدمتتان عرض خواهم کرد.
خیلی ازدوستان روی محل ومکان ردیابی مشگل دارند.چرا؟
چون توقع دارند ردیاب آنهاراازفاصله ی خیلی دور،ببره روی بار؟درست.ولی سنس وحرکات دستگاه ازفاصله های مختلف برای اجسام مختلف متفاوته.چون هرچه شعاع ردیابی بیشتر میشه ،عوامل دخیل هم بیشترند.آیا مابا حرکت وسنس تمام عوامل دراین وسعت آشناییم؟
مثال:ما دونشانه در جایی داریم وانتظارمان اینه که ازفاصله 500متری یاکمتر ،ماراببره روی باراون نشانه .
درصورتی که یک شعاع 1000متری یابیشتر مقابل دید دستگاست با عوامل ناشناخته واگرهای متعدد.
اگربارنشانه قبلا تخلیه شده باشد.....اگرآنها فقط نشانه ی راه باشند...اگر چند بارمختلتف دردید دستگاه باشد....اگررگه های ذرات .......و.....
پس شناخت ما ازمکان نیز یکی ازارکان کاره.
درسته که ما انتظارمان اینه که تمام عوامل خطا رد داده شود.ولی می توانیم با کم کردن شعاع ،بار اضافی روی دستگاه را کم کنیم.
برای من ثابت شده است که اگر این ردیاب در شعاع سی الی پنجاه متری یک بارقرارداشته باشد ،خیلی راحت ومسلط کارخودشو انجام خواهد دادونقطه خواهدکرد.
حالا برای چند باردریک مکان دیگه بستگی به توانایی اپراتورداره که من نتوانسته ام.
اگه تمرینمان برروی اجسام مختلف زیاد باشد،طوری که حرکت وسنس اجسام مختلف رابابدنمان تطبیق بدهیم وحس کنیم،دیگه مشگلی نداریم.مثال:ما با دیدن یخ سرما را در دستمان حس میکنیم وبا دیدن رفتن آنتن به سمت سفال باید اینقدر تمرین بشه تااونو توی دستمان حس کنیم.بشناسیم که این حرکت سفاله.
((((مکان-مکان-مکان)))))
((((.دوستی میگفت :بار روی زمین وهر جا نریخته که ما بریم جمع کنیم))))

یادتون باشه

ببخشید اگه نتونستم رسا وشیوا توضیح دهم



***به اندازه ی شناختمان ازدنیا ،بهره مندیم***


سه شنبه 16 اردیبهشت1393 - 11:38pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 87 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 27 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure