نویسنده |
پیغام |
A.D.H1360
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 اردیبهشت1393 - 1:44am پست: 552 محل اقامت: سرزمین لاله های واژگون،لرستان
|
جهان بین نوشته است: اين مقاومت ها تو ثبات تاثيير زيادى دارن بنده تست كردم لورنزى هست براى خودش اين طرح دوست عزیز خیلیا ازجمله خود بنده به دلیل مطالب ارزشمند انجمن حتی یک پست از اون رو از دست نمیدن شما اگه میخوای آمارت بالا بره پستی بزار که به درد کسی بخوره والا که این اسپم گذاشتنها در حقیقت زیر پاگذاشتن حق سایر اعضاع انجمن هست که باید وقت بزارن واین جور پستهای بی محتوای شما رومرور کنن از مدیران محترم خواهش میکنم در صورت تکرار این حرکات از طرف هرکدوم از اعضا حتما برخورد کنن
آن کس که بداند و بداند که بداند*باید برود غاز به کنجی پچراند. آن کس که بداند و نداند که بداند*به که برود خویش به گوری بچپاند. آن کس که نداند و بداند که نداند*لنگان خرک خویش به منزل برساند. آن کس که نداند و نداند که نداند*بر پست ریاست ابدودهر بماند.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 5:30pm |
|
|
amin.rahjoo
کاربر فعال
تاریخ عضویت: پنج شنبه 3 تیر1394 - 12:50am پست: 79
|
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 9:38pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
هنرجو نوشته است: مهندس حمید راهی هست که ادابتور رو میزی ۱۹.۵ ولت رو به ۲۱ ولت تغییر داد؟ممنون بستگی به ساختار مدار داخلی ادابتور داره ولی در هر صورت برای شما کار ساده ای نیست. میتونین یک ماجول مبدل افزاینده ولتاژ DC-DC از بازار تهیه کنین و خروجیش رو روی 21 ولت تنظیم کنین.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 11:14pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
Mardo نوشته است: سلام مهندس جان خسته نباشید و همچنین همه دوستان فعال بنده مدار رو ساختم آیسی رو هم پروگرام کردم باطری رو هم ساختم فقط 1.میخوام قبل راه اندازی ولتاژگیری ولی نمیدونم که از کجاهای مدار باید ولتاژگیری بکنم ومقادیر استاندارد چقدر هستند 2.لوپ نساختم و نمیدونم که آیا دستگاه بدون لوپ راه اندازی میشه یا خیر لطفا کمک کنید چون بنده رشته م قدرت بوده وبیشتر مدار فرمان کار کردم میترسم فرمون اشتباهی بدم آیسی lf رو چپ کنم که 40 تومن آب خورده ممنون. خسته نباشین. 1- ولتاژ گیری برای ولتاژ های 5 و 12 و 9.5 ولت مشخصا در راهنما توضیح داده شده. هر چند این فقط یک تست ساده و اولیه هست و برخی مشکلات خاص رو مشخص نمیکنه. 2- بله بخش دیجیتال بالا میاد و میتونین نوشته های ال سی دی و تنظیمات منو رو ملاحظه کنین. در این حالت پیغام Coil Error مشخص میکنه که لوپ متصل نیست.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 11:19pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
jafar.m نوشته است: سلام خدمت مهندس حمید عزیز.مهندس من مدار فلزجو رو مونتاژ کردم ولی ولتاژ سر مشترک مقاومت های 13و14به جای این که9.5 باشه8.66 بود.خازن 12 روهم عوض کردم هیچ تغیری نکرد بعد اومدم به جای 18 کیلو یه مقاومت10 کیلو وبه جای 4.7کیلو یه مقاومت2.2کیلو گذاشتم الانم ولتاژش حدود9.4هستش به نظر شما مقاومت هارو تغیر دادم مشکلی واسه lf357پیش نمیاد.ممنون میشم راهنمایی کنید خسته نباشین. اون دو مقاومت اصلا نباید تغییر داده بشن! ابتدا از صحت عملکرد ولتمتر خودتون مطمئن بشین و سپس ولتاژ 12 رو چک کنین و اگر درست بود ولتاژ 9.5 رو بررسی کنین. با همون مقاومتهای اصلی باید ولتاژ درست رو داشته باشین. وگرنه یا خازن 12 یا مقدار مقاومتهای 13 و 14 و یا اتصالات اون قسمت از مدار ایراد داره.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 11:25pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
hamedtaran نوشته است: در این مدار ولتاژ تحمل مقاومت اصلا مطرح نیست، فقط دقت اون مهمه که با دما کم و زیاد نشه. مقاومت high voltage مبحثش جداست و ربطی به این مدار نداره، از این مقاومت ها در خطوط انتقال و دستگاههای صنعتی قدرت برای جلوگیری از آرک در دوسر اون استفاده میشه و حجم بزرگی داره. بهترین مقاومت بنظر من مقاومت heatsink mounted resistor هستش به معنی مقاومت هیت سینک دار، شکل ظاهری اونها شبیه یک ماسفت معمولی هستش با دو پایه و با پیچ به هیتسینک متصل میشه و نسبت به تغییر دما زیاد حساس نیستن و به راحتی مقاومتشون تغییر نمیکنه، ولی چون این قطعه در بازار ایران موجود نیست باید از مقاومت متال فیلم که کیفیت خوبی داره استفاده کرد. متاسفانه الان مقاومت معمولی رو بجای متال فیلم جا میزنن و میفروشن، فقط با آزمون و خطا میشه مقاومت با کیفیت پیدا کرد. کسانی که فکر میکنن با خرید برد جدید که تغییرات توش اعمال شده و فلان و بهمان به نتایج بهتری میرسن باید بگم که سخت در اشتباهند، مهمترین عامل قدرت این مدار که مهندس حمید زحمتشو کشیدن و بی منت در اختیارتون گذاشتن، ساخت لوپ با کیفیت با توجه به راهنما و همچنین استفاده از قطعات مرغوب هستش، همونطور که میبینید دوستان زیادی از این مدار نتایج خیلی خوبی در حد لورنز گرفتن، با همون برد مدار قبلی، پس نتیجه میگیریم مهمترین علتی که بعضیا نتیجه ضعیف میگیرن فقط و فقط استفاده از قطعات نامرغوب و بدلی و عدم توجه به راهنما و عدم دقت کافی در ساخت لوپ هستش همگی موفق باشید خیلی ممنون از شما. فرمایش شما متین هست ولی باید عرض کنم مساله تحمل ولتاژ برای مقاومتهای 11 و 12 بخصوص 11 تحت شرایطی اهمیت داره! طبق تستهایی که انجام داده بودم ؛ نوعی مقاومت به اصطلاح متال فیلم آبی 2 وات وجود داشت که اگر برای مقاومت 11 استفاده میشد و در عین حال ماسفت 11NK100 روی مدار بود و عرض پالس هم از حدود 250 بیشتر میشد این مقاومت بدون اینکه زیاد گرم بشه میسوخت و این اتفاق چند بار هم رخ داد! در نهایت نتیجه گیری من این بود که روی عرض پالس بالا و با این ماسفت خاص که برک داون 1000 ولتی داره برخی مقاومتها بجهت عدم تحمل این میزان ولتاژ میسوزن. البته من چنین مشکلی رو در مورد مقاومتهای با زمینه زرد یا طوسی ندیدم.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 11:37pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
خیلی ممنون. لطف دارین. استفاده از رگولاتورهای کوچک مثل 78L05 رو کلا توصیه نمیکنم چون ثبات ولتاژ خوبی ندارن و در عین حال احتمال معیوب شدنشون هم بیشتره. برای 7812 هم که بدلیل جریانکشی قابل ملاحظه اصلا استفاده از 78L12 ممکن نیست.
|
چهارشنبه 20 دی1396 - 11:42pm |
|
|
hamedtaran
کاربر فعال
تاریخ عضویت: دوشنبه 24 آبان1394 - 12:11am پست: 57
|
حمید نوشته است: hamedtaran نوشته است: در این مدار ولتاژ تحمل مقاومت اصلا مطرح نیست، فقط دقت اون مهمه که با دما کم و زیاد نشه. مقاومت high voltage مبحثش جداست و ربطی به این مدار نداره، از این مقاومت ها در خطوط انتقال و دستگاههای صنعتی قدرت برای جلوگیری از آرک در دوسر اون استفاده میشه و حجم بزرگی داره. بهترین مقاومت بنظر من مقاومت heatsink mounted resistor هستش به معنی مقاومت هیت سینک دار، شکل ظاهری اونها شبیه یک ماسفت معمولی هستش با دو پایه و با پیچ به هیتسینک متصل میشه و نسبت به تغییر دما زیاد حساس نیستن و به راحتی مقاومتشون تغییر نمیکنه، ولی چون این قطعه در بازار ایران موجود نیست باید از مقاومت متال فیلم که کیفیت خوبی داره استفاده کرد. متاسفانه الان مقاومت معمولی رو بجای متال فیلم جا میزنن و میفروشن، فقط با آزمون و خطا میشه مقاومت با کیفیت پیدا کرد. کسانی که فکر میکنن با خرید برد جدید که تغییرات توش اعمال شده و فلان و بهمان به نتایج بهتری میرسن باید بگم که سخت در اشتباهند، مهمترین عامل قدرت این مدار که مهندس حمید زحمتشو کشیدن و بی منت در اختیارتون گذاشتن، ساخت لوپ با کیفیت با توجه به راهنما و همچنین استفاده از قطعات مرغوب هستش، همونطور که میبینید دوستان زیادی از این مدار نتایج خیلی خوبی در حد لورنز گرفتن، با همون برد مدار قبلی، پس نتیجه میگیریم مهمترین علتی که بعضیا نتیجه ضعیف میگیرن فقط و فقط استفاده از قطعات نامرغوب و بدلی و عدم توجه به راهنما و عدم دقت کافی در ساخت لوپ هستش همگی موفق باشید خیلی ممنون از شما. فرمایش شما متین هست ولی باید عرض کنم مساله تحمل ولتاژ برای مقاومتهای 11 و 12 بخصوص 11 تحت شرایطی اهمیت داره! طبق تستهایی که انجام داده بودم ؛ نوعی مقاومت به اصطلاح متال فیلم آبی 2 وات وجود داشت که اگر برای مقاومت 11 استفاده میشد و در عین حال ماسفت 11NK100 روی مدار بود و عرض پالس هم از حدود 250 بیشتر میشد این مقاومت بدون اینکه زیاد گرم بشه میسوخت و این اتفاق چند بار هم رخ داد! در نهایت نتیجه گیری من این بود که روی عرض پالس بالا و با این ماسفت خاص که برک داون 1000 ولتی داره برخی مقاومتها بجهت عدم تحمل این میزان ولتاژ میسوزن. البته من چنین مشکلی رو در مورد مقاومتهای با زمینه زرد یا طوسی ندیدم. ممنونم مهندس، فرمایش شما متینه، منتهی جریان لحظه ای میتونه مقاومت های به ظاهر وات بالا را از داخل به طوری بسوزونه که که هیچ گرمایی در پوسته یا بسته بندی مقاومت احساس نشه، چون به قدری زود میسوزه که فرصت گرم شدن پوسته مقاومت رو نمیده. ولی ولتاژ 1000 ولت هیچ مشکلی برای مقاومت های حتی کوچکتر از این بوجود نمیاره، همونطور که در مدارهای درایور هالوژن و دستگاههای صنعتی و رکتیفایر ها میبینیم حتی در ثانویه ترانس ولتاژ هم از مقاومت های 1/4 وات استفاده میشه که سایز کوچیکی دارن و مشکلی بوجود نمیاد. مهمترین عامل سوختن مقاومت ها جریان هستش، چون ساختار داخلی مقاومت به گونه ای نیست که با ولتاژ آسیب ببینه، اون مقاومت های ولتاژ بالا هم به دلیل حجم بزرگشون و فاصله زیاد بین پین ها میتونن ولتاژ خیلی زیادی رو در دوسرشون تحمل کنن و مانع از آسیب دیدن به دستگاه یا افراد میشن. اگه مقاومت شما با ولتاژ آسیب دیده بود، نیازی به بالا رفتن پهنای پالس نبود، با کمترین پهنای پالس آسیب میدید، این بالا بردن پهنای پالس دقیقا روشن میکنه که مقاومت شما به ظاهر وات بالا بوده و از محصولات چشم بادومی بوده و با کمترین بالا بردن زمان عبور جریان سوخته. مهندس واقعا از طرحتون لذت میبرم، یکی از دوستان کسی رو بهم معرفی کرد که از یکی از شرکتهای داخلی یه دستگاه گرفته 8 تومن، موقعی که با طرح شما مقایسه میکنیم ضعیفتر هستش و فلزجو بهتر و باثبات تر هستش و همچنین با یک کویل همسان که روی هردو تست کردیم فلزجو نتایج خیلی بهتری گرفت. ازتون ممنونم و امیدوارم موفق باشید.
انسان ها 10 دسته اند، دسته ای که باینری میدانند و دسته ای که باینری نمیدانند!
|
پنج شنبه 20 دی1396 - 12:24am |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12784
|
توجه کنین اولا بالا بردن عرض پالس فقط با یک ماسفت ولتاژ بالا که اتفاقا Rds زیادی هم داره این مشکل رو ایجاد کرد! پس مشخصا مشکل نمیتونه جریان باشه. در ثانی با ماسفتی مثل 11NK100 نیاز به عرض پالس بیشتری هست تا ولتاژ نهایی به 1000 ولت و حتی اندکی بیشتر برسه! اگر از عرض پالس کم استفاده بشه ولتاژ تا حد برک داون صعود نمیکنه. ثالثا همون مقاومت روی عرض پالس کم که منجر به جریان و ولتاژ کمی میشد توام با فرکانس بالا که صرفا وات مصرفی رو بالا میبرد با اینکه داغ میکرد ولی بخوبی جواب میداد! پس اینجا هم نتیجه میگیریم مشکل وات یا جریان نداشته. رابعا تاجاییکه من دیدم در دیتاشیت اکثر مقاومتها مساله ولتاژ نهایی ذکر میشه. بهرحال من در مورد کیفیت قطعات با شما موافق هستم.
|
پنج شنبه 20 دی1396 - 12:40am |
|
|
saeed.jo
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 آذر1393 - 12:17am پست: 361
|
سلام خدمت مهندس حمید عزیز مهندس با عرض پوزش خواستم نظرتون رو راجب برد دستگاهم بدونم مهندس با لوپ 60 سانت و حساسیت 17 یه سینی استیل به قطر 26 دایره ای رو تو 135 سانت سنس دارم بنظرتون بردم کم نیست؟؟؟
|
پنج شنبه 21 دی1396 - 2:32pm |
|
|
|