فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=32&t=3211
صفحه 10 از 15

نویسنده:  asadof [ جمعه 31 اردیبهشت1395 - 5:48pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

بقول اقای مهندس حمید مشکل اینجاست یکی خیلی کم میدونه و یکی اونقدر زیاد که ادم نمیتونه از اطلاعاتش بهره ببره!!!

نویسنده:  kamangir [ جمعه 31 اردیبهشت1395 - 6:42pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

درود ورقه های فیبر کربن تو بازار موجوده بصورت رول که بیشتر توی frp(مقاوم سازی سازه ها)استفاده داره و قابل تهیه هست... فکنم بشه بصورت چند لایه با رزین ازش پنل سبک و محکم ساخت ....چون در مقاوم سازی frpبرای تقویت ستون و پود های بتونی با رزین مخصوص به بتون میچسبه و دور ستون کشیده میشه....من یه مدت تعمیر هواپیما کار کردم تخصص طراحی ندارم کسی سوالی داشت در مورد بدنه در خدمتم.. در حد تجربیات خودم راهنمایی کنم...

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 6:12pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

kamangir نوشته است:
درود ورقه های فیبر کربن تو بازار موجوده بصورت رول که بیشتر توی frp(مقاوم سازی سازه ها)استفاده داره و قابل تهیه هست... فکنم بشه بصورت چند لایه با رزین ازش پنل سبک و محکم ساخت ....چون در مقاوم سازی frpبرای تقویت ستون و پود های بتونی با رزین مخصوص به بتون میچسبه و دور ستون کشیده میشه....من یه مدت تعمیر هواپیما کار کردم تخصص طراحی ندارم کسی سوالی داشت در مورد بدنه در خدمتم.. در حد تجربیات خودم راهنمایی کنم...

اقا ممنون از شما من منتظر اقا پوریا بودم گفتم شاید نظرش چیز دیگه ای باشه فعلا که خبری ازش نیست
در هر حال اقا کمانگیر من چند تا سوال از شما دارم تا جایی که اطلاع دارید. هواپیماهایی که شما تعمیر کردید. تک نفره بود یا مسافر بری بودند؟ اگه تک نفره یا دونفره بودند. لطفا پاسخ بدید. ممنون از شما
1- دور خود ملخ هواپیما ها چند دور در دقیقه بودند؟ توجه کنید دور خود ملخ رو عرض میکنم نه دور خود موتور!
2-موتورش چند اسب بخار و دور در دقیقه بودند
3-وزن کل هواپیما بدون خلبان چقدر بود.
4-سقف پروازی تو چه ارتفاعی بود.
5-ملخ مقدار تراستی که تولید میکرد چند کیلو بود. و گام ملخ چند درجه و قطرش چقدر بود.
دوست عزیز از هر کدوم اطلاعی دارید جواب بدید اونایی هم که ندارید هیچی دیگه :ymhug:

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 9:55pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

فعلا دارم رو موتور ژیان خرج میکنم من کل موتور رو ریختم بیرون میلنگ و شاتون خلاصه یه چک کامل انجام دادم رینگ و پیستون رو عوض میکنم سوپاپ ها رو دادم سوپاپ تراشی تا الان حدود 400 هزار رو موتور خرج کردم اگه این دو روزه بارندگی اجازه بده دیگه موتور رو جمع میکنم شروع میکنم به طراحی اسکلت بدنه . اگه کسی در مورد طرح بدنه نظری داره بده طرح خوشکل و زیبا باشه. نه مثل خر پرنده باشه :)) اقا بهرام ;)

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 9:59pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

نظرم اینه میخوام رو این طرح کار کنم خوشکل هم هستش فقط این مدل بدنه اش از چوب هستش من میخوام از فلز استفاده کنم با ورق الومینیوم نظامی
در مورد این پروژه هم خیال شما راحت باشه حتی اگه تو این راه کشته هم بشم تکمیل میکنم البته من دارم اصولی جلو میرم و اطلاعات کاملی دارم هیچ مشکلی پیش نمیاد.

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:07pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

درود بر شما من روی هواپیماهای شکاری جت کار کردم f5و میگ 29....

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:10pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

kamangir نوشته است:
درود بر شما من روی هواپیماهای شکاری جت کار کردم f5و میگ 29....

ممنون من فقط دارم روی تک نفره کار میکنم البته بعدش سراغ دونفره با طراحی جدید هم خواهم رفت یه ایده هایی برای دونفره بعدها دارم

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:11pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:16pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

asadof نوشته است:
فعلا دارم رو موتور ژیان خرج میکنم من کل موتور رو ریختم بیرون میلنگ و شاتون خلاصه یه چک کامل انجام دادم رینگ و پیستون رو عوض میکنم سوپاپ ها رو دادم سوپاپ تراشی تا الان حدود 400 هزار رو موتور خرج کردم اگه این دو روزه بارندگی اجازه بده دیگه موتور رو جمع میکنم شروع میکنم به طراحی اسکلت بدنه . اگه کسی در مورد طرح بدنه نظری داره بده طرح خوشکل و زیبا باشه. نه مثل خر پرنده باشه :)) اقا بهرام ;)

چند بار هم بونانزا از نزدیک دیدم موتورش فکنم 8 سیلندر داشت که بصورت دایره دور میل لنگ و روتور قرار گرفته بود البته شایدم موتورش از نوع پیستون متحرک یا وانکل بوده....روی موتور وانکل هم تحقیق کن....درضمن میتونی روی موتور های الکتریکی هم کار کنی مثلا دو موتور الکتریکی روی بالها جا گذاری کنی و با استفاده از باطری های پلیمری یا مولد برق بنزینی براحتی بکارشون بندازی ....هر ایده ای خواستی من کمک میکنم ایده پردازیم خوبه

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:21pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه

صفحه 10 از 15 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.