فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=32&t=3211
صفحه 9 از 15

نویسنده:  asadof [ شنبه 4 اردیبهشت1395 - 5:55pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

عکس قسمتی از موتور

نویسنده:  asadof [ شنبه 4 اردیبهشت1395 - 6:01pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

با محاسباتی که انجام دادم اگه این موتور رو Conversion کنم باید حدود 110 کیلو تراست بده که با توجه به وزن خودم و هواپیما بسیار عالی هستش که تو ارتفاع 5هزارپا هم راحت جواب میده البته باید موتور و ملخ مناسبش رو اماده کنم شروع کنم تست بگیرم ببینم چقدر تراست میده سعی میکنم فیلم ازمایش تست رو هم بذارم

نویسنده:  asadof [ شنبه 4 اردیبهشت1395 - 6:03pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

مقدار گام و قطر ملخ در گرفتن نتیجه بهتر خیلی مهمه

نویسنده:  پوریا [ دوشنبه 5 اردیبهشت1395 - 12:28am ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد.

نویسنده:  asadof [ دوشنبه 6 اردیبهشت1395 - 3:48am ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

پوریا نوشته است:
مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد.

سلام
ممنون میشم اگه اطلاعتی در این مورد دارید راهنمایی بفرمایید.اتفاقا برای همین تایپیک زدم.تا از نظر شما دوستان استفاده کنم.من فکر کنم نظر شما در مورد کامپوزیت باشه ولی باز منتظرم ببین ایده شماچی هستش. @};-

نویسنده:  asadof [ چهارشنبه 28 اردیبهشت1395 - 1:53am ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

پوریا نوشته است:
مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد.

اقا چی شد؟ منتظر این خبر خیلی مهم هستم!!! چون با این روش شما رو رو هوا میزنند.یعنی کافیه خبر به گوش اوباما برسه درخواست پناهندگی شما سه سوته اماده هستش البته اگه دوست داشتید. برید امریکا ;) :D

نویسنده:  حمید [ جمعه 30 اردیبهشت1395 - 1:59am ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار آلومینیوم وزن داره و از همون میزان فولاد هم محکم تر هست! لذا امروزه استفاده از فیبرکربن در ساخت هواپیما و اتوموبیلهای مدرن رو به افزایش هست. بنده حتی یک دوچرخه پیشرفته دیده بودم که از فیبر کربن ساخته شده بود و از یک کیلوگرم هم سبک تر بود! البته فیبر کربن ماده گرانقیمتی هست. اما اگر سبکی در کنار محکم بودن مساله حیاتی باشه ؛ چیزی بهتر از فیبر کربن وجود نداره.

نویسنده:  asadof [ جمعه 31 اردیبهشت1395 - 2:16pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

حمید نوشته است:
تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار آلومینیوم وزن داره و از همون میزان فولاد هم محکم تر هست! لذا امروزه استفاده از فیبرکربن در ساخت هواپیما و اتوموبیلهای مدرن رو به افزایش هست. بنده حتی یک دوچرخه پیشرفته دیده بودم که از فیبر کربن ساخته شده بود و از یک کیلوگرم هم سبک تر بود! البته فیبر کربن ماده گرانقیمتی هست. اما اگر سبکی در کنار محکم بودن مساله حیاتی باشه ؛ چیزی بهتر از فیبر کربن وجود نداره.

ممنون از شما مقدار گران قیمتی بودن چقدر با الومینیوم فرق داره و اینکه ایا تو ایران اصلا گیر میاد؟مهم اینه در دسترس باشه وقتی نباشه یعنی فعلا چیزی وجود نداره

نویسنده:  haji [ جمعه 31 اردیبهشت1395 - 4:12pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

قبلا تو شبکه سه خانم و آقایی که هواپیما ساخته بودن رو نشون میداد که اتاقشو با یه چیزی شبیه پشم شیشه ایی که با چسب قاطی و بعد مثل خمیری سفت پهنش میکردن و بعد از خشک شدن بدنه هواپیما رو باهاش ساختن رو نشون داده بود یادمه میگفت که خیلی خیلی سبک شده با تغییر روی موادی که قبل از اونا کسای دیگه درستش کرده بودن اینو ابداع کرده بودن

نویسنده:  asadof [ جمعه 31 اردیبهشت1395 - 5:44pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

haji نوشته است:
asadof نوشته است:
حمید نوشته است:
تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار





قبلا تو شبکه سه خانم و آقایی که هواپیما ساخته بودن رو نشون میداد که اتاقشو با یه چیزی شبیه پشم شیشه ایی که با چسب قاطی و بعد مثل خمیری سفت پهنش میکردن و بعد از خشک شدن بدنه هواپیما رو باهاش ساختن رو نشون داده بود یادمه میگفت که خیلی خیلی سبک شده با تغییر روی موادی که قبل از اونا کسای دیگه درستش کرده بودن اینو ابداع کرده بودن

ایشون همون اقای انارکی و خانمش ازیتا هستند. بدنه و بال رو از کامپوزیت ساختند. به نظرم نسبت به الومینیوم سبک نشده بلکه سنگین تر هم شده باشه :D وگرنه خیلی از خارجیها می رفتند سراغ کامپوزیت!!! در کل بیشتر هواپیمای تک نفره و دونفره رو از الومینیوم نظامی 2024 میسازند که بصورت لوله تو ایران وجود نداره اگه باشه استاندارد نیست و باید بصورت تنی بخرید.کلی پولش میشه.هواپیمایی که اقای انارکی داره میسازه کانارد دم جلو هستش.که چند سال قبل ساخته شده والا هم در اصل دارن منتاژ میکنند .

صفحه 9 از 15 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.