انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 8 اردیبهشت1403 - 9:18am



پاسخ به موضوع  [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 ... 15  بعدی
 طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
Amir.s.m نوشته است:
asadof نوشته است:
شما جواب منو بدید شما فرمودید با 30 یا 20 اسب بخار نمیشه یک هواپیما رو بلند کرد. من هم در جواب شما یه فیلم گذاشتم که با موتور 200 سی سی بلند میشه 13 اسب مگه غیر از اینه!!! در ضمن من که نمی خوام هواپیمای مسافربری بسازم قصدم ساخت هواپیمای فوق سبک تک سرنشین هستش. حالا میشه جواب منو بدید الان چرا این هواپیما با 13 اسب بلند شده ولی شما گفتید با بیست هم یا سی هم نمیشه. در ضمن اگه نقشه رو مطالعه کردید وزن هواپیما و سایر اطلاعات توش هستش
http://www.uplooder.net/files/7839f33436a745213cc75dc531e14bd0/Flying_the_Valley_Engineering_Back_Yard_Flyer_UL.rar.html



دوست عزیز شما میخوای هواپیمات پرواز کنه یا میخوای بشینی پارامترهای پروازی پرنده مردم رو در بیاری ؟؟

من نه اون فیلم رو نگاه کردم نه برام اهمیتی داره که اون پرنده با چه مشخصاتی به پرواز در اومده .

اینجا بحث بر سر پرنده شماست که مطابق عکسهای اول تاپیک و وزن اعلامی اتون غیر ممکنه چنین چیزی با موتور 20 اسبی و پراپلر روی زمین حتی به سرعت 100 مایل برسه .

تستش کار سختی نیست .
شما یه موتور سیکلت 200 سی سی چهار زمانه بردار ببین روی زمین میتونی به 160 کیلومتر سرعت برسونی اش ؟

* سیستم شما از نظر ایرودینامیک و ضربب پسا هر چقدر خوب طراحی شده باشه به یک سوم ضریب درگ موتورسیکلت بدون بال نمیرسه .
پراپلرت اگر حتی ساخت همیلتون استاندارد باشه راندمان انتقالش بهتر از سیستم چرخ و زنجیر موتورسیکلت نیست.
وزن پرنده 230 کیلویی اتون هم از وزن اون موتور با سرنشین بیشتره .

این سرعت 100 مایل حدود حداقل سرعت بلند شدن خیلی هواپیماهای معمولیه .
حالا با تنظیم فلپها و لبه حمله و یکسری ابزار جانبی دیگه میشه حدود 10-15 مایل هم پایین تر آوردش ولی همه این موارد تاثیر روی ضربب درگ و سرعت قابل دسترس موتور میگذاره.

ضمنا جهت یادآوری فرمولهای اولیه ایرودینامیک میگه نیروی درخواستی برای افزایش سرعت تصاعدی بالا میره.
مثلا شما با یک وسیله نمونه ثابت با 10 اسب ممکنه بتونی به سرعت 100 کیلومتر برسی .
برای رسوندن همون وسیله به 200 کیلومتر 4 برابر یعنی 40 اسب و برای 300 کیلومتر 90 اسب توان لازمه ...
اینه که در وسایل روزمره مثلا اتوموبیل میبینید اکثر ماشینهای زیر 100 اسبی به سرعتهای حدود 160 تا 180 کیلومتر به سادگی میرسن برای رسیدن به سرعتهای حدود 220 کیلومتر یکدفعه توان مورد نیاز میشه دو برابر و خودروهایی که بتونن به 300 کیلومتر برسن توان موتورهاشون 500 اسب یا بیشتره.

من نوعی نمیدونم پارامترهای پرنده شما چیه ولی مطمئنم با یک موتور 4 زمانه ضعیف تک سیلندر یا دو سیلندر اونم دور بالا و گشتاور پایین موتور سیکلت غیر ممکنه چین پرنده ای حتی روی باند به سرعت 60 مایل برسه.
( دوست عزیز هواپیماهای ملخی بلاستثنا موتورهای گشتاور بالای دور پایین لازم دارن . وقتی قرار بشه موتور دوربالا و گشتاور پایین موتورسیکلتها رو روی هواپیما ببندن ب بسم الله یه گیربکس لازمه دو برابر وزن خود موتور ! )

خیلی موارد دیگه هست که بشه اثبات کرد این پرنده از زمین بلند نمیشه .
برای پرواز یک پرنده یه سری محاسبات استاتیک اولیه و دیفرانسیل ثانویه داریم اگر در محاسبات اون حدود پاس بشن پرنده روی کاغذ میتونه پرواز کنه .
اینکه در عمل چقدر به اون ارقام و حدود روی کاغذ بشه نزدیک شد خودش یه مقوله جداست ...
اگر روی کاغذ نتونه بلند بشه در عمل غیر ممکنه بلند بشه حالا پرنده مد نظر میخواد یه مگس باشه یا یه شاتل فضایی .
محاسبات اولیه برای همه اشون ثابت و معتبره .

داداش گلم من فکر میکنم مثل فیلمها به پستها هم توجه نکردید. لطفا با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید بعد جواب بده وزن پرنده من 254 پوند که میشه 115 کیلو !!! من تو کدوم پست نوشتم 230 کیلو!!! در ضمن شما الان رفتید سراغ سرعت که از بحث خارج شدید.کاری به هواپیمای مردم ندارم فقط در جواب شما و محاسبات ریاضی شما بود که چطور حساب و کتاب کردید. که یه هواپیما حتی با وزن 100 کیلو یه موتور 30 اسبی نمی تونه بلندش کنه :-o که من در جواب با مدرک یه فیلم گذاشتم اقا حتی با موتور 13 اسب میشه یه هواپیما با وزن 240 کیلو رو بلند کرد. چیزی فراتر ...... در مورد سرعت هم بله به 160 نمی رسه و در جایی هم از سرعت چیزی نگفتم احتمالا محاسبات شما برای بلند کردن وزن به صورت عمود بوده که شاید چنین چیزی باشه که بیشتر برای هلی کوپتر هستش.
در ضمن اگه اطلاعات خوبی در مورد پالس جت دارید خوشحال میشم یه تایپیک در موردش بزنید .استفاده کنیم



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:44pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
دوست عزیز صحبت های قبلی شما موجوده .
عدد اعلامی 230 کیلو که حالا تبدیلش به پوند کردید هم موجوده.

ضمنا اگر شما اینقدر مطمئنی که پرنده ات با 13 اسب و 20 اسب میتونه پرواز کنه برای چی تاپیک کمک و راهنمایی میزنی .
موتور یه هوندا 125 حدود 11 اسبه .
نهایتش دو تا موتور 125 سی سی هوندا یا یه موتور استوک 250 سی سی دو تا چهار سیلندرقیمتش در بازار ایران زیر 1 میلیونه .

یعنی هرینه اش اصلا قابل بحث نیست .

شما که اینقدر به اعداد و ارقامت اعتماد داری چرا هنوز موفق به پرواز نشدی ؟

در مورد پالس جت و محاسبات و طراحی اش هم اطلاعات دارم منتهی نه اون پالس جتی که طبق تعریف شما یه لوله است و دو تا سوراخ !

اون مدل پالس جت و کلا اگر پالس جت یه لوله و دو تا سوراخه رو شما با هزینه زیر 100 هزار تومن میتونی چند تاش رو بسازی ....

لطف کن وقتی ساختی و اگر احیانا به این نتیجه رسیدی قضیه خیلی فراتر از یه لوله و دو تا سوراخه اعلام کن در خدمتت برای طراحی هستم .


یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:55pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
تو صفحه 5 قبل از اینکه شما پستی بذارید وزن رو اعلام کردم 115 کیلو حالا اگه من اشتباه کردم اعلام کنید تا مدیر اصلاح کنه @};-
دوست عزیز کلا اصلا موضوع قبلی رو بی خیال حالا من از شما کمک می خوام. و شما اگه زحمتی نیست منو راهنمایی کنید
یک هواپیمای فوق سبک بدون خلبان وزنش 115 کیلو هستش. طول بال هر دو طرف 9متر هر طرف 4.5 متر میشه طول دماغه تا دم هم 5 متر و وزن خلبان هم شما 90 کیلو در نظر بگیرید. میدونم شما باید ایرفویل بال و سقف پروازی هم محاسبه کنید. ولی شما حداقلی بگید به موتور با چه توان اسب بخار نیاز دارم؟ ممنون



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 7:12pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
تو صفحه 5 قبل از اینکه شما پستی بذارید وزن رو اعلام کردم 115 کیلو حالا اگه من اشتباه کردم اعلام کنید تا مدیر اصلاح کنه @};-
دوست عزیز کلا اصلا موضوع قبلی رو بی خیال حالا من از شما کمک می خوام. و شما اگه زحمتی نیست منو راهنمایی کنید
یک هواپیمای فوق سبک بدون خلبان وزنش 115 کیلو هستش. طول بال هر دو طرف 9متر هر طرف 4.5 متر میشه طول دماغه تا دم هم 5 متر و وزن خلبان هم شما 90 کیلو در نظر بگیرید. میدونم شما باید ایرفویل بال و سقف پروازی هم محاسبه کنید. ولی شما حداقلی بگید به موتور با چه توان اسب بخار نیاز دارم؟ ممنون



خوب عزیز من بنده هم به قصد راهنمایی دارم اینجا مطلب میگذارم و برای شروع دو روزه میگم مشخصات اولیه رو بدید تا بشه محاسبه کرد .

محاسباتش فرمول داره فرمولهاشم پارامتر داره تا برای پارامترها اعداد ندین که من نمیتونم حساب کنم .

در مورد وزن که پارامتر اوله شما داری اشتباه میکنی .
115 کیلو با یه خلبان 90 کیلویی یعنی مثلا شما باضافه یک موتور 20 کیلویی بدون گیربکس ... یک ملخ حدود 10 کیلویی ... 10 لیتر سوخت بدون بدنه و ابزار پرواز و ابزار اویونیک و هیچی ( حتی بدون چتر نجات و گلایدر ) جمع این سه چهار قلم بالا میشه 130 کیلو !

شما تا جاییکه من یادمه وزن رو بر مقیاس کیلو و حول وحوش 230 تا 250 اعلام کردی .

چون کمتر از این همونطور که برات توضیح دادم به اسم هواپیما غیر ممکنه .
پاراگلایدر با چتر و موتور هم کسی بخواد بسازه حدود 150 کیلو با خلبان وزنشه


یکشنبه 4 بهمن1394 - 7:54pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
مهندس جان اون بالا توضیح دادم که بدون خلبان 115 کیلو!!! حالا شما وزن خلبان رو 90 کیلو حساب کنید.

دوست عزیز من چتر نجات نمی خوام شما همون با کل تشکیلات خلبان و کابین و سوخت و همه رو 250 کیلو در نظر بگیرید یعنی خواستم پرواز کنم هواپیما 250 کیلو وزن داره برای این وزن موتور با چه اسب بخاری نیاز دارم؟ ممنون از پاسخ شما



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 10:30pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
در ضمن سرعت کروز 130 کیلومتر باشه استال هم 45



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 11:11pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
مهندس جان اون بالا توضیح دادم که بدون خلبان 115 کیلو!!! حالا شما وزن خلبان رو 90 کیلو حساب کنید.

دوست عزیز من چتر نجات نمی خوام شما همون با کل تشکیلات خلبان و کابین و سوخت و همه رو 250 کیلو در نظر بگیرید یعنی خواستم پرواز کنم هواپیما 250 کیلو وزن داره برای این وزن موتور با چه اسب بخاری نیاز دارم؟ ممنون از پاسخ شما



دوست گرامی

دقت کردی برای توجیه یه مساله ای که فکر کنم تاحالا وارد محاسباتش نشدی چند تا کامنت اضافی سوال و جواب نوشتی آخرش هم بر میگردی سر خونه اول .

تاپیک که راجع به هواپیمای رادیو کنترل بدون سرنشین نیست .
سرتیتر موضوع رو یکبار بخونید نوشته : هواپیما یک نفره .

بعد از کلی بحث و توضیح و توجیه که من نوعی میگم هواپیمای شما وزن کلش 230 تا 245 کیلو حداقل خواهد بود ( اون لینک هواپیمایی که خدمتتون دادم و معتقدی هواپیما از موتور آویزونه وزن کلش با سوخت و سرنشین و همه چیز 550 پوند یا حدود280 کیلوگرمه ) و رد و انکار که من کجا گفتم 230 کیلو گفتم 230 پوند الان رسیدیم به همون عدد 230 کیلو باضافه 20 کیلو هم بیشتر !

برادر من کسی مگه داخل محاسبات کار داره به اینکه وزن خالی هواپیما چقدره ؟

از اینکه بگذریم شما ظاهرا توجیه نشدی که تا پارامترهای استاتیک اولیه رو نداشته باشیم محاسبه توان موتور بی معنیه .
مثل اینه که کسی بگه میخوام بدون در نظر گرفتن ولتاژ و جریان و مقدار مقاومت بفهمم حداقل باید چند وات باشه که نسوزه !
یا کسی بدون در نظر گرفتن وزن مصالح و تعداد طبقات و مواد درون ساختمان دنبال محاسبه قطر شناژ فندانسیون باشه !
این محاسبات بخش آخر کاره ....علی ایحال ماهم اجبارا معکوس کار میکنیم

اولین پارامتر برای محاسبه نسبت لیفت به درگه یا cl/cd که علی الظاهر شما هیچ توضیح و برآوردی ازش نداری ( چند بار درخواست مقدارش رو ازتون داشتم که ....
این پارامتر اولیه تمام وسایل پرنده است یعنی چتر بازها و کایت سوارها هم بدون دونستن این نسبت یا بقول خودشون ضریب لیز خوردن سوار وسیله اشون نمیشن )

چون عددی در بین نیست از فرمولهای تقریب تجربی برای ایرفویلهای استاندارد همراه با ابزار کنترل پروازی کامل ( فلپ و اسپویلر و شهپر و زاویه حمله اولیه صحیح خود بال و بدنه و .... ) استفاده میکنم که روی کاغذ قابل محاسبه باشن .
در عمل بسته به نوع طرح و اجرا بین چند تا چند ده درصد ممکنه اعداد جابجا بشن .
از اون نظر میگم که پس فردا یه موتور با همین توان ها استفاده کردین و وسیله اتون حتی به سرعت تیک آف نرسید مشکل رو از محاسبات اولیه ندونید


توان لازم برای نگه داشتن یک پرنده در ارتفاع ثابت بدون وارد شدن هر گونه نیروی جنبی در ارتفاعات زیر 6000 پا حدود 25 وات برای هر کیلوگرمه.
توان لازم برای تیک آف همین وسیله با نرخ صعود زیر 150 فوت بر دقیقه حدود 85 وات بر کیلوگرمه.

یعنی برای یک پرنده 250 کیلویی حداقل توان کروز حدود 9 اسب بخاره
برای تیک آف حداقل حدود 30 اسب بخار لازمه ....
منوط به عدم هیچ مشکل ایرودینامیک و اصطکاک لاستیک و چرخ و عدم وجود باد مخالف و شیب مسیر و بقیه موارد.

این توانها توان موثر خروجی پراپلره .یعنی توان کششی مرکز پراپ نه توان اعمالی به پراپ.
یعنی فرض شده پراپلر شما راندمانش 100 درصده و هیچ اغتشاش جریان هوا و سرو صدا و جریان چرخشی ایجاد نمیکنه ... جنس بدنه اش مقاومت اصطکاکی اش با هوا صفره .... فرم ایرودینامیک بدنه بصورتیه که هیچ بخشی از موتور و بدنه در معرض جریان خروجی پراپ نیست ...
زاویه حمله پراپ کاملا منطبق با سرعت حرکت وسیله است سرعت زاویه ای پراپ با سرعت حرکت خطی برابره و خیلی فرض ایده آل دیگه که در عالم واقع وجود خارجی ندارن

سیستم انتقال قدرتی هم بین پراپ و موتور وجود نداره یعنی تلفات انتقال صفره ....

در عمل کلیه دور ریز های فوق باید به توان مکانیکی ورودی شفت پراپ ( کاری به توان موتور و توان سیستم انتقال قدرت احتمالی ندارم ) اضافه بشه که در نمونه های دست ساز بدون تست و شبیه سازی بعضا تا 3 - 4 برابر توان پراپ ایده آل هم ممکنه پیش بره.

ضمنا این پرنده با این نرخ صعود و وزن اولیه در حالت توان کامل در ارتفاع سطح دریا حدود 2 کیلومتر مسافت برای تیک آف از سرعت صفر لازم داره.

مصرف سوخت برای یک موتور درونسوز پیستونی با راندمان متعارف در حالت توان کامل 12 کیلوگرم در ساعته و در حالت کروز به حدود 4 کیلوگرم بر ساعت مطابق توانهای خالص شفت با مقادیر پیشفرض میرسه
* مجددا مطابق فرض ایده آل که موتور درونسوز در دور پیک راندمان حجمی و گشتاور ترمزی کار میکرده ...
افت راندمان در دورهای پایین تر و بالاتر از دور پیک گشتاور در نظر گرفته نشدن
نوع سوخت بنزین یا گازوییل با ارزش حرارتی 44 مگاژول بر کیلوگرم در نظر گرفته شدن

سرعت در نمام موارد زیر 100 مایل بر ساعت ( مطابق عددی که خودتون دادید ) در نظر گرفته شده و فرض بر این بوده سرعت تیک آف همون سرعت کروز و کلمبه.
در صورت افزایش سرعت به هر مقداری با توجه به فرمولهای درگ آیرودینامیک توان و میزان مصرف سوخت رو بصورت تصاعدی اضافه کنید .


مجددا یادآوری میکنم بدون داشتن مقادیر دقیق پارامترهای مربوطه این محاسبات ارزش اجرایی ندارن و فقط حداقل قابل تصور برای یک سیستم آرمانی رو روی کاغذ نشون میدن

ضمنا استاد گرامی جهت یادآوری خدمتت عرض کنم هیچ وسیله پرنده بال ثابتی سرعت کروز 135 و اشتل 45 کیلومتری نداره !

شاید در سیستمهای بال ثابت بادبادک یا موشک کاغذی و کایت و امثالهم در صورت وجود باددموافق در این سرعتها بتونن کروز و اشتل کنن.

هواپیما غیر ممکنه !


دوشنبه 4 بهمن1394 - 1:14am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
من متوجه نشدم مفهوم اشتل 45چی هستش.ایا منظور شما همون استال یا واماندگی هواپیما هستش



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


دوشنبه 5 بهمن1394 - 2:15pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
اگه سرعت کروز 135 و استال 45 نداره ! پس چرا تو نقشه هواپیما قید شده تو صفحه 3 فایل pdf رو نگاه کنید. در ضمن نقشه خارجی هستش و هزاران نفر همین نقشه رو ساختند و پرواز دادند و فیلمش هم تو یوتیوب هستش با همون موتور 30اسبی که شما میگید هواپیما رو بلند نمیکنه!!!! با این حساب به نظر من از نظر شما اون نقشه هم حساب شده نیست درسته؟ چون اونجا ذکر کرده سرعت کروز 135 و استال 45!!! در ضمن من وزن این هواپیما رو 115 کیلو اعلام کردم یعنی همراه با ملخ و سوخت و باک پلاستیکی و سیستم ناوبری! که شما باید خودت حساب خلبان رو هم میکردید ! بلاخره هواپیما بدون خلبان که خودش پرواز نمیکنه وزنش هم حدود80 در نظر میگرفتید. دیگه فکر نکنم با 10 یا 15 کیلو وزن کمتر یا بیشتر خیلی رو هواپیما تاثیر بذاره اگر هم تاثیر بذاره خودت ظاهرا وارد هستی باید اونم در نظر بگیرید نه اینکه وزن خلبان رو از من سوال کنید. چون احتمال داره بعد از ساخت هواپیما 15 کیلو وزن کم کنم :D یعنی دوباره باید موتور رو عوض کنم :-o



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


دوشنبه 5 بهمن1394 - 4:01pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
دوست عزیز

اعداد و ارقامی که داری اعلام میکنی اونقدر خارج از رنج و بعضا خنده داره که حالا کاری ندارم با الفبا و اصول و اصطلاحات سیستم آشنا نیستی ....
دیگه هر آدمی هر چقدر هم کم اطلاع یه تصوری از سرعت 45 کیلومتر و 135 کیلومتر و امثالهم داره .

برو یکی دو تا فوروم هواپیمایی بگو یه پرنده بال ثابتی هست سرعت واماندگیش 45 کیلومتر اعلام شده ! ببین اونایی که تجربه پرواز دارن یا اونایی که الفبای ایرفویل و ایرودینامیک پرواز رو میشناسن بهت چی میگن.

این نسبت نیرو به وزن 13 اسب و 30 اسب برای 250 کیلو هم بهشون بگو ببین چند نفر بهت پیشنهاد میدن یک سواری شهری معمولی نسبت نیرو به وزنش بالاتر از عدد شماست .

با زیر 5 میلیون اگر چنین نسبتهایی جواب میداد خلق الله سالها بود هواپیمای شخصی 4 نفره میساختن!
البته برای کسی که از دستگاههای ریاضیات پشت سیستمهای فیزیکی اطلاع نداره برای توجیه هر چیزی 100 مدل تناقض این فرمی در میاد که اول و آخرش در اثبات همه اش گیر میکنه مجبور میشه بجای اعداد و ارقام و فرمول رفرنس به فلان نقل قول و فلان کلیپ و در فلان پاراگراف فلان صفحه گفته شده بده .

منتهی مراتب زمین کاری به این داستان ها نداره .
اون با شتاب گرانشی 9.8 متر بر مجذور ثانیه هر کیلوگرم جرم رو به سمت خودش میکشه .
کاری نداره فلانی پسر خوبیه اگر تصمیم گرفت پرواز کنه این یه دفعه رو استثنا با شتاب گرانش 0.5 جی بهش حال میدیم بتونه از زمین بلند بشه.

بنظر من شما کلا داستان محاسبات فنی ( طراحی و ساخت که اصلا فکرش رو نکن ) رو فراموش کن یه مدت وقت بگذار اصول اولیه سیستم و اصطلاحات پرواز رو یاد بگیر حداقل فرق بین طرحهای تخیلی با سیستمهای واقعی رو بتونی تجزیه تحلیل کنی.

من نوعی که بغیر از لینک چند تا کلیپ هیچ عملکرد تئوری و عملی دیگه ای از شما ندیدم

بازم وقت و سرمایه و عمر خودته هر طور دوست داری و هر جا صلاح میدونی هزینه اش کن

موفق باشی


دوشنبه 5 بهمن1394 - 5:01pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 ... 15  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 19 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure