انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 9 اردیبهشت1403 - 10:57am



پاسخ به موضوع  [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 ... 15  بعدی
 طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
hoshyar191 نوشته است:
اسد جان الان رویکرد به سمت کوادکوپترهای نفربر هست ، ساخت هواپیما برای شوق پرواز دیگه قدیمی شده. شما هم به این سمت حرکت کنید.
اخیرا هم در گوشه کنار دنیا کوادکوپترهای سرنشین دار الکتریکی ساخته میشه و در حدود 20 تا 30 دقیقه میشه باهاش پرواز کرد.

ممنون هوشیار جان بله کوادکوپتر ساخته میشه.مشکلش باطری هستش که نمیشه تا مثلا دو ساعت باهاش پرواز کرد حتی سی دقیقه هم چون موتورها جریان زیادی میکشه جواب تک سرنشین رو نمی ده بیشتر برای فیلم برداری و کارهای تفریحی هستش. در ضمن هواپیما قدیمی نشده تازه دارند روش کار میکنند :D مثلا یه جا خوندم هواپیمای مسافربری رو ساختند که در صورت حوادث کابین مسافرا از هواپیما جدا میشه و با چتر نجات راحت فرود میاد



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 4:53pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
Amir.s.m نوشته است:
دوست عزیز امیدوارم در اجرای این کار موفق بشید

ممکنه محاسبات استاتیک پروازتون رو اینجا قرار بدید من ببینم چطور به این نتیجه رسیدید یک موتور 200 سی سی 4 زمانه میتونه هواپیما رو به پرواز دربیاره ؟؟؟
* اولین باره حجم و سیکل کاری موتور رو بعنوان اطلاعات پایه پیش نیاز کار میبینم .


احتمالا در جریان هستید پیش نیاز موتورهای هواپیمایی با موتورسیکلت چقدر فرق میکنه ؟
مثلا بنده به ضرص قاطع میتونم به شما اثبات کنم اگر بر فرض اون موتور 20 -30 اسبی مد نظرتون ( مجددا نیاز به محاسبات استاتیک پرواز اولیه داریم ) توان کافی برای ایجاد تراست مد نظر داشت وزن مجموعه انتقال قدرتش برای استفاده در هواپیما حداقل دو برابر خود موتور میشه

دوست عزیز ممنون از نظر شما خیلی خوشحال شدم پیگیری میکنید @};-
شما میگید 20 یا 30 اسب جواب نمیده در حالی که نقشه تاکید میکنه 30 اسب بخار شما لطف کنید نقشه ای که گذاشتم رو دانلود کنید. تو صفحه اول نقشه سمت راست ذکر شده ;) من با 15 اسب بخار همین جا به شما قول میدم هواپیما رو با یه خلبان بلند کنم. حالا شما این فیلم رو مشاهده بفرمایید ببنید که کار نشد نداره ریاضیات همه جا نمی تونه کمک کننده باشه خصوصا ایرودنیامیک هواپیما که بیشتر تجربی هستش :D در ضمن هواپیما رو هوا سر میخوره فکر کنم منظور شما هلی کوپتر باشه که باید موتور کل وزن رو بصورت عمود بلند کنه. البته رشته من هوا وفضا نیستش ولی تا حدودی مطالعه داشتم کتاب اقای صدرایی هم دارم ولی زیاد بهش توجهی نمیکنم :D بیشتر عملی کار میکنم البته تا حدودی محاسبه
http://www.uplooder.net/files/d30f154d6e94799042565d96de123ffd/a51a7e00e0616edc23f820e0d9f8e7182041461__72141.rar.html
در ضمن فیلم پرواز این هواپیما تو ارتفاع بیشتر هم موجود هستش. این فیلم بیشتر برای تست بوده که موتورش از هوندا 200 سی سی چهار زمانه استفاده شده که فکر کنم 13 اسب بخار باشه مال بچه های بوشهر هستش اقای موسوی. پس شدنی هستش :D



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 5:06pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
در مورد پالس جت هم همان طور که خودتون در جریان هستید. ساختش بسیار راحته فقط یه لوله خمیده و دو تا سوراخ روش بزن البته اصولی رو عرض میکنم. حالا من از شما سوال دارم چرا تو کشورهای اروپایی هیچ کس از این نوع موتور روی هواپیما تک سرنشین استفاده نمیکنه بیشتر برای مدللر هستش؟!!!
فکر کنم علتش همون داغ شدن لوله بیش ازحد هستش. تراست خوبی داره ولی اگه رو هواپیما ببندید. تو پرواز بلند مدت هواپیما رو اتیش میزنه ولی پالس جت هم خیلی جالبه اگه فیلمی از ساخت خودتون دارید بذارید مرسی



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 5:12pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
در ضمن برای محاسبه استاتیکال تراست یک هواپیما باید قدرت موتور و گام ملخ هم در نظر گرفته بشه .مثلا اگه برای یک موتور 25 اسب بخار اگه ملخ 30 اسبی روش ببندیم موتور تراست کمتری تولید میکنه در حالی اگه گام ملخ مناسب همون موتور باشه تراست بیشتری تولد میکنه منظور از تراست همون نیروی رانش یا پیشران هستش @};-



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 5:21pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
دوستان برای پرواز تو کوهستان هواپیما باید حداقل این موردها رو داشته باشه وگرنه سقوط :D اولین خطا اخرین خطا :YMPRAY:
1- افق نما یا افق سنج
2-فشارسنج
3-شیب سنج
4-سرعت سنج
5-ارتفاع سنج
جی چی اس هم باشه که چه بهتر



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 5:27pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
Amir.s.m نوشته است:
دوست عزیز امیدوارم در اجرای این کار موفق بشید

ممکنه محاسبات استاتیک پروازتون رو اینجا قرار بدید من ببینم چطور به این نتیجه رسیدید یک موتور 200 سی سی 4 زمانه میتونه هواپیما رو به پرواز دربیاره ؟؟؟
* اولین باره حجم و سیکل کاری موتور رو بعنوان اطلاعات پایه پیش نیاز کار میبینم .


احتمالا در جریان هستید پیش نیاز موتورهای هواپیمایی با موتورسیکلت چقدر فرق میکنه ؟
مثلا بنده به ضرص قاطع میتونم به شما اثبات کنم اگر بر فرض اون موتور 20 -30 اسبی مد نظرتون ( مجددا نیاز به محاسبات استاتیک پرواز اولیه داریم ) توان کافی برای ایجاد تراست مد نظر داشت وزن مجموعه انتقال قدرتش برای استفاده در هواپیما حداقل دو برابر خود موتور میشه

دوست عزیز ممنون از نظر شما خیلی خوشحال شدم پیگیری میکنید @};-
شما میگید 20 یا 30 اسب جواب نمیده در حالی که نقشه تاکید میکنه 30 اسب بخار شما لطف کنید نقشه ای که گذاشتم رو دانلود کنید. تو صفحه اول نقشه سمت راست ذکر شده ;) من با 15 اسب بخار همین جا به شما قول میدم هواپیما رو با یه خلبان بلند کنم. حالا شما این فیلم رو مشاهده بفرمایید ببنید که کار نشد نداره ریاضیات همه جا نمی تونه کمک کننده باشه خصوصا ایرودنیامیک هواپیما که بیشتر تجربی هستش :D در ضمن هواپیما رو هوا سر میخوره فکر کنم منظور شما هلی کوپتر باشه که باید موتور کل وزن رو بصورت عمود بلند کنه. البته رشته من هوا وفضا نیستش ولی تا حدودی مطالعه داشتم کتاب اقای صدرایی هم دارم ولی زیاد بهش توجهی نمیکنم :D بیشتر عملی کار میکنم البته تا حدودی محاسبه
http://www.uplooder.net/files/d30f154d6e94799042565d96de123ffd/a51a7e00e0616edc23f820e0d9f8e7182041461__72141.rar.html
در ضمن فیلم پرواز این هواپیما تو ارتفاع بیشتر هم موجود هستش. این فیلم بیشتر برای تست بوده که موتورش از هوندا 200 سی سی چهار زمانه استفاده شده که فکر کنم 13 اسب بخار باشه مال بچه های بوشهر هستش اقای موسوی. پس شدنی هستش :D


دوست عزیز من از اساس متوجه نمیشم شما داری در مورد چی صحبت میکنی !

من نه صحبت از توان کردم که چند اسب باشه نه هنوز وارد بخش محاسبات پایه اش شدم .
فعلا برای ورود به این بخش که توان چقدر باید باشه خیلی زوده ....

از شما چند تا پارامتر استاتیک ساده خواستم شما بجای اعداد و ارقام از هر دری یه سخن گفتی بغیر از اونی که باید میگفتی.

کل دنیای فیزیکی که دور و برتون میبینید و میشناسید مطابق ریاضیات کار میکنه در مورد مقوله پرواز که سوای ریاضیات دقت محاسبات در حد چند رقم اعشار هم نیازه .

اگر قصد و پروژه شما اینه که با آزمون و خطا و دو تا فیلم و تخیلات در مورد آیرودینامیک یه چیزی سرهم کنید بلکه از زمین بلند بشه بنظر من وقت و هزینه و سلامتی اتون رو دارید بیهوده هدر میدید.

یه هواپیمای تجاری که چندین تیم مهندسی پشت پروژه طراحی تا ساختش بودن در شرایطی که هزاران ساعت تست و آزمون عملی استاندارد انجام داده و مجوز پرواز گرفته....
در جاییکه چند ده جلد راهنمای استفاده داره وقتی سیستم برای وزن کل حداکثر حدود 100 تنی طراحی شده با 200 -300 کیلو اضافه بار ( یعنی دو سه دهم درصد ) یا نمیتونه تیک آف کنه یا بعد از تیک آف اشتل میکنه.

من نمیدونم شما بدون داشتن اعداد و ارقام اولیه مثل وزن کل ... ضریب پسا ... نسبت لیفت به پسا ... نوع و مشخصات پراپلر و خیلی پارامترهای اولیه دیگه چطور دارید به بنده اطمینان میدین با یه موتور 15 اسب همه چیز حله! ( شما بغیر از میزان نیرو موارد خیلی مهمتری از پارامترهای موتور رو لازم داری تا فقط به یک جواب ساده برسی که این موتور میتونه هواپیما رو به مرز سرعت اولیه تیک آف برسونه یا نه )

یک سوال خیلی ساده
نمیدونم اون 230 کیلو رو از کجا بدست آوردید ...

ولی فرض میکنیم وزن کل اتون درست حساب شده .

میتونید بفرمایید چقدر تراست و در چه سرعت آستانه ای ( این سرعت آستانه هم طبق محاسبات ایرودینامیک که شما میفرمایید کارهاش رو انجام دادم باید در اومده باشه ) لازمه که این هواپیما از زمین بلند بشه ؟


جهت اطلاعتون از حدود اعداد و ارقام 230 کیلو میشه هم وزن این هواپیما

http://aviationtrivia.org/Starr-Bumble-Bee-II.php

* این کوچکترین هواپیمای بال دو ردیفه دنیاست و میزان لیفت و درگ و مابقی پارامترهای محاسبات و اجرایی ایرودینامیکش مطمئن باشید از سیستمهای شخصی بدون محاسبات خیلی دقیقتر انجام شده .

وارد مقوله گشتاور مورد نیاز موتورش نمیشم با همین تک پارامتر مد نظر شما یعنی توان .... موتورش 85 اسبه .
85 اسب میشه نزدیک به 6 برابر توان درخواستی شما.

وقتی شما اینطور بدون اعداد و ارقام و محاسبات و البته عدم آشنایی با نمونه های هم وزن مطمئن میگی من با 15 اسب پروازش میدم بنده نوعی فقط یک نتیجه میتونم بگیرم !

دوست عزیز قوانین فیزیک کاری به بهانه و توجیهات ما نداره .
اون کار خودش رو انجام میده ...

اینه که بهتره پارامترهای استاتیک اولیه اتون رو بدست بیارید .
وقتی بدست آوردید اگر 15 اسب کفاف فقط تلفات اصطکاکی سیستم انتقال قدرت رو به تنهایی داد میتونید بگید راندمان انتقال قدرتمون خوب بوده


یکشنبه 4 بهمن1394 - 5:42pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
شما جواب منو بدید شما فرمودید با 30 یا 20 اسب بخار نمیشه یک هواپیما رو بلند کرد. من هم در جواب شما یه فیلم گذاشتم که با موتور 200 سی سی بلند میشه 13 اسب مگه غیر از اینه!!! در ضمن من که نمی خوام هواپیمای مسافربری بسازم قصدم ساخت هواپیمای فوق سبک تک سرنشین هستش. حالا میشه جواب منو بدید الان چرا این هواپیما با 13 اسب بلند شده ولی شما گفتید با بیست هم یا سی هم نمیشه. در ضمن اگه نقشه رو مطالعه کردید وزن هواپیما و سایر اطلاعات توش هستش
http://www.uplooder.net/files/7839f33436a745213cc75dc531e14bd0/Flying_the_Valley_Engineering_Back_Yard_Flyer_UL.rar.html

در ضمن اون عکسی که گذاشتید هواپیما اویزون موتور هستش اگه موتور از دست بره کارش تمومه مگه اینکه چتر نجات داشته باشه نمی تونه راحت گلاید کنه
دوست عزیز جواب منو بده چرا هواپیما با خلبان که 240 کیلو بوده با موتور 13 اسبی بلند شد شما که گفتید با 20 یا 30 هم با وزن 100 کیلو از زمین کنده نمیشه لطفا طفره نرو جواب منو بده ؟ :-w اینجا هم وزن زیاد شده و هم قدرت اسب پایین اومده :D



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


آخرین بار توسط asadof در یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:24pm ویرایش شده است، در کل 4 بار ویرایش شده است.



یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:01pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
وزن هواپیمای توی فیلم هم 150 کیلو با خلبان 240 کیلو بود



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:03pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
شما جواب منو بدید شما فرمودید با 30 یا 20 اسب بخار نمیشه یک هواپیما رو بلند کرد. من هم در جواب شما یه فیلم گذاشتم که با موتور 200 سی سی بلند میشه 13 اسب مگه غیر از اینه!!! در ضمن من که نمی خوام هواپیمای مسافربری بسازم قصدم ساخت هواپیمای فوق سبک تک سرنشین هستش. حالا میشه جواب منو بدید الان چرا این هواپیما با 13 اسب بلند شده ولی شما گفتید با بیست هم یا سی هم نمیشه. در ضمن اگه نقشه رو مطالعه کردید وزن هواپیما و سایر اطلاعات توش هستش
http://www.uplooder.net/files/7839f33436a745213cc75dc531e14bd0/Flying_the_Valley_Engineering_Back_Yard_Flyer_UL.rar.html



دوست عزیز شما میخوای هواپیمات پرواز کنه یا میخوای بشینی پارامترهای پروازی پرنده مردم رو در بیاری ؟؟

من نه اون فیلم رو نگاه کردم نه برام اهمیتی داره که اون پرنده با چه مشخصاتی به پرواز در اومده .

اینجا بحث بر سر پرنده شماست که مطابق عکسهای اول تاپیک و وزن اعلامی اتون غیر ممکنه چنین چیزی با موتور 20 اسبی و پراپلر روی زمین حتی به سرعت 100 مایل برسه .

تستش کار سختی نیست .
شما یه موتور سیکلت 200 سی سی چهار زمانه بردار ببین روی زمین میتونی به 160 کیلومتر سرعت برسونی اش ؟

* سیستم شما از نظر ایرودینامیک و ضربب پسا هر چقدر خوب طراحی شده باشه به یک سوم ضریب درگ موتورسیکلت بدون بال نمیرسه .
پراپلرت اگر حتی ساخت همیلتون استاندارد باشه راندمان انتقالش بهتر از سیستم چرخ و زنجیر موتورسیکلت نیست.
وزن پرنده 230 کیلویی اتون هم از وزن اون موتور با سرنشین بیشتره .

این سرعت 100 مایل حدود حداقل سرعت بلند شدن خیلی هواپیماهای معمولیه .
حالا با تنظیم فلپها و لبه حمله و یکسری ابزار جانبی دیگه میشه حدود 10-15 مایل هم پایین تر آوردش ولی همه این موارد تاثیر روی ضربب درگ و سرعت قابل دسترس موتور میگذاره.

ضمنا جهت یادآوری فرمولهای اولیه ایرودینامیک میگه نیروی درخواستی برای افزایش سرعت تصاعدی بالا میره.
مثلا شما با یک وسیله نمونه ثابت با 10 اسب ممکنه بتونی به سرعت 100 کیلومتر برسی .
برای رسوندن همون وسیله به 200 کیلومتر 4 برابر یعنی 40 اسب و برای 300 کیلومتر 90 اسب توان لازمه ...
اینه که در وسایل روزمره مثلا اتوموبیل میبینید اکثر ماشینهای زیر 100 اسبی به سرعتهای حدود 160 تا 180 کیلومتر به سادگی میرسن برای رسیدن به سرعتهای حدود 220 کیلومتر یکدفعه توان مورد نیاز میشه دو برابر و خودروهایی که بتونن به 300 کیلومتر برسن توان موتورهاشون 500 اسب یا بیشتره.

من نوعی نمیدونم پارامترهای پرنده شما چیه ولی مطمئنم با یک موتور 4 زمانه ضعیف تک سیلندر یا دو سیلندر اونم دور بالا و گشتاور پایین موتور سیکلت غیر ممکنه چین پرنده ای حتی روی باند به سرعت 60 مایل برسه.
( دوست عزیز هواپیماهای ملخی بلاستثنا موتورهای گشتاور بالای دور پایین لازم دارن . وقتی قرار بشه موتور دوربالا و گشتاور پایین موتورسیکلتها رو روی هواپیما ببندن ب بسم الله یه گیربکس لازمه دو برابر وزن خود موتور ! )

خیلی موارد دیگه هست که بشه اثبات کرد این پرنده از زمین بلند نمیشه .
برای پرواز یک پرنده یه سری محاسبات استاتیک اولیه و دیفرانسیل ثانویه داریم اگر در محاسبات اون حدود پاس بشن پرنده روی کاغذ میتونه پرواز کنه .
اینکه در عمل چقدر به اون ارقام و حدود روی کاغذ بشه نزدیک شد خودش یه مقوله جداست ...
اگر روی کاغذ نتونه بلند بشه در عمل غیر ممکنه بلند بشه حالا پرنده مد نظر میخواد یه مگس باشه یا یه شاتل فضایی .
محاسبات اولیه برای همه اشون ثابت و معتبره .


یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:28pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 30 آذر1394 - 6:50am
پست: 204
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
وزن هواپیمای توی فیلم هم 150 کیلو با خلبان 240 کیلو بود



دوست عزیز مجددا مجبورم خدمتت یادآوری کنم غیر ممکنه یه پرنده 240 کیلویی از هر نوعی میخواد باشه با 13 اسب و 20 اسب از زمین بلند بشه .

یه بار فرمولها و پارامترهای پرواز رو برای آموزش عمومی خودت مرور کنی متوجه میشی چرا غیر ممکنه


یکشنبه 4 بهمن1394 - 6:31pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 ... 15  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 10 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure