فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=32&t=3211
صفحه 11 از 15

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:22pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

kamangir نوشته است:
به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...

بله میشه از فرامین هیدرولیکی برای شپهرها و فلپ ها منظور شما همون الوران و رادر و الیواتور هستش استفاده کرد. وبرای ترمز چرخها هم از ترمز دیسکی روغنی استفاده کرد. ولی این گزینه ها باعث افزایش وزن وسیله پروازی میشه. برای ترمز میخوام از دیسک دوچرخه استفاده کنم.
اگه در مورد لوازم پنل جلو اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید که قیمت اینها حداقل چنده ؟ نمی خوام زیاد هم حرفه ای باشه فقط تا حدود راهنمایی کنه
1-سرعت سنج
2-ارتفاع سنج
3-افق نما=افق سنج
فعلا این سه مورد تو ارتفاع 10 هزار پا مهم هستش

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:28pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

asadof نوشته است:
kamangir نوشته است:
به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...

بله میشه از فرامین هیدرولیکی برای شپهرها و فلپ ها منظور شما همون الوران و رادر و الیواتور هستش استفاده کرد. وبرای ترمز چرخها هم از ترمز دیسکی روغنی استفاده کرد. ولی این گزینه ها باعث افزایش وزن وسیله پروازی میشه. برای ترمز میخوام از دیسک دوچرخه استفاده کنم.
اگه در مورد لوازم پنل جلو اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید که قیمت اینها حداقل چنده ؟ نمی خوام زیاد هم حرفه ای باشه فقط تا حدود راهنمایی کنه
1-سرعت سنج
2-ارتفاع سنج
3-افق نما=افق سنج
فعلا این سه مورد تو ارتفاع 10 هزار پا مهم هستش

ترمز شکاری ها معمولا پنوماتیکی و هیدرولیکیه و دقیق سیستمش مثل کلاج موتور سیکلته ولی بزرگتر و تعداد صفه های بیشتر بهتری کار برای شما بجز ترمز استفاده از چتر سرعت گیره....که با یه کپسول هوای فشرده به بیرون قابل پرتابه ....و طراحی و ساختش اسونه ....از قیمت اونا اطلاع ندارم......ولی سرعت سنجی که من دیدم یه لوله روی بدنه بود که باد از داخلش رد میشد و سنسورهایی که داخل لوله بود سرعت رو محاسبه میکرد

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:33pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

kamangir نوشته است:
در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه


بله درسته این مورد قسمت مهم بال هستش اگه شما طرح بهتری دارید.برا به صورت حداکثری باشه با نقاشی ارایه کنید.نظرم بصورت تصویر زیر هستش

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:38pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

در مورد ترمز هوایی هنگام فرود میشه فلاپ هم روی بال اصلی عقب بقل الوران نصب کرد.که خیلی به درد مناطق کوهستانی میخوره. من چند مورد هواپیما دیدم که فلاپها دقیق جلوی بال اصلی نصب شده بود که متوجه نشدم دلیلش چی بوده حالا نمی دونم شاید دلیلش برای این بوده که هنگام استال کامل استفاده بشه اگه در این مورد اطلاعی دارید راهنمایی کنید. فلاپ قسمت جلوی اصلی بال چه کاربردی داره که بعضیها روش نصب میکنند؟

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:40pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

asadof نوشته است:
kamangir نوشته است:
در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه


بله درسته این مورد قسمت مهم بال هستش اگه شما طرح بهتری دارید.برا به صورت حداکثری باشه با نقاشی ارایه کنید.نظرم بصورت تصویر زیر هستش

این هم طرح خوبیه ولی حتما طرز اتصال بال به بدنه خیلی خیلی مهمه چون وزن کل هواپیما روی باله ....و نکته دیگه حتما زیر بال صاف و سطح بالایی بال قوسی باشه.....برای کاهش سرعت روی هوا موقع نشستن میتونی 2تا ترمز هوایی هم طراحی کنی که معمولا 2تا پنل زیر بدنه هست که با زاویه 45 درجه باز میشن

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:43pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

asadof نوشته است:
در مورد ترمز هوایی هنگام فرود میشه فلاپ هم روی بال اصلی عقب بقل الوران نصب کرد.که خیلی به درد مناطق کوهستانی میخوره. من چند مورد هواپیما دیدم که فلاپها دقیق جلوی بال اصلی نصب شده بود که متوجه نشدم دلیلش چی بوده حالا نمی دونم شاید دلیلش برای این بوده که هنگام استال کامل استفاده بشه اگه در این مورد اطلاعی دارید راهنمایی کنید. فلاپ قسمت جلوی اصلی بال چه کاربردی داره که بعضیها روش نصب میکنند؟

فلپ جلو بال هم جهت کاستن سرعت و هم کم کردن نیروی برا توی هواپیماهای ما فوق صوت کار برد داره و برا ملخی ها فلپ جلو استفاده نمیشه چو باعث واماندگی و از بین رفتن نیروی برا میشه

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 10:47pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

کلا فلپ جلو نیازی نیست استفاده کنی ....البته فلپ جلو فقط بسمت پایین حرکت داره و ممکنه گاهی برا افزایش برا هم استفاده بشه البته توی ما فوق صوت ها

نویسنده:  asadof [ شنبه 1 خرداد1395 - 11:05pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

بالها رو دارم طوری طراحی میکنم که قابل جدا شدن از هواپیما باشه با پیچ باز و بسته بشه و به راحتی وسیله پروازی رو بشه با یک نیسان جابه جا کرد. البته طول دماغه تا دم کمی زیاده احتمال زیاد برای حمل باید جریمه هم پرداخت کنیم :D

نویسنده:  kamangir [ شنبه 1 خرداد1395 - 11:35pm ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

وزن موتور رنو چند کیلو گرمه؟
و چند اسبه؟
حتما باید از توربو شارژر استفاده کنی میتونی طراحیش رو با استفاده از یه ملخ هرز گرد کوچک انجام بدی که با سرعت گرفتن هواپیما هوای فشرده بیشتری برا موتور فراهم کنه

نویسنده:  asadof [ یکشنبه 1 خرداد1395 - 12:02am ]
عنوان پست:  Re: طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین

kamangir نوشته است:
وزن موتور رنو چند کیلو گرمه؟
و چند اسبه؟
حتما باید از توربو شارژر استفاده کنی میتونی طراحیش رو با استفاده از یه ملخ هرز گرد کوچک انجام بدی که با سرعت گرفتن هواپیما هوای فشرده بیشتری برا موتور فراهم کنه

در مورد موتور رنو اطلاعی ندارم فکر کنم باید حدود 50 اسب باشه ولی وزن رو خبر ندارم اگه دوستان وزن این نوع موتور بدون گیربکس رو میدونند اطلاع بدند.
بهترین گزینه هم موتور جت اسکی دوزمانه حدود 60 اسب با وزن 37 کیلو هستش

صفحه 11 از 15 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.