انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 1 اردیبهشت1403 - 5:48am



پاسخ به موضوع  [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15  بعدی
 طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
kamangir نوشته است:
به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...

بله میشه از فرامین هیدرولیکی برای شپهرها و فلپ ها منظور شما همون الوران و رادر و الیواتور هستش استفاده کرد. وبرای ترمز چرخها هم از ترمز دیسکی روغنی استفاده کرد. ولی این گزینه ها باعث افزایش وزن وسیله پروازی میشه. برای ترمز میخوام از دیسک دوچرخه استفاده کنم.
اگه در مورد لوازم پنل جلو اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید که قیمت اینها حداقل چنده ؟ نمی خوام زیاد هم حرفه ای باشه فقط تا حدود راهنمایی کنه
1-سرعت سنج
2-ارتفاع سنج
3-افق نما=افق سنج
فعلا این سه مورد تو ارتفاع 10 هزار پا مهم هستش



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 10:22pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
kamangir نوشته است:
به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...

بله میشه از فرامین هیدرولیکی برای شپهرها و فلپ ها منظور شما همون الوران و رادر و الیواتور هستش استفاده کرد. وبرای ترمز چرخها هم از ترمز دیسکی روغنی استفاده کرد. ولی این گزینه ها باعث افزایش وزن وسیله پروازی میشه. برای ترمز میخوام از دیسک دوچرخه استفاده کنم.
اگه در مورد لوازم پنل جلو اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید که قیمت اینها حداقل چنده ؟ نمی خوام زیاد هم حرفه ای باشه فقط تا حدود راهنمایی کنه
1-سرعت سنج
2-ارتفاع سنج
3-افق نما=افق سنج
فعلا این سه مورد تو ارتفاع 10 هزار پا مهم هستش

ترمز شکاری ها معمولا پنوماتیکی و هیدرولیکیه و دقیق سیستمش مثل کلاج موتور سیکلته ولی بزرگتر و تعداد صفه های بیشتر بهتری کار برای شما بجز ترمز استفاده از چتر سرعت گیره....که با یه کپسول هوای فشرده به بیرون قابل پرتابه ....و طراحی و ساختش اسونه ....از قیمت اونا اطلاع ندارم......ولی سرعت سنجی که من دیدم یه لوله روی بدنه بود که باد از داخلش رد میشد و سنسورهایی که داخل لوله بود سرعت رو محاسبه میکرد


شنبه 1 خرداد1395 - 10:28pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
kamangir نوشته است:
در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه


بله درسته این مورد قسمت مهم بال هستش اگه شما طرح بهتری دارید.برا به صورت حداکثری باشه با نقاشی ارایه کنید.نظرم بصورت تصویر زیر هستش


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 10:33pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
در مورد ترمز هوایی هنگام فرود میشه فلاپ هم روی بال اصلی عقب بقل الوران نصب کرد.که خیلی به درد مناطق کوهستانی میخوره. من چند مورد هواپیما دیدم که فلاپها دقیق جلوی بال اصلی نصب شده بود که متوجه نشدم دلیلش چی بوده حالا نمی دونم شاید دلیلش برای این بوده که هنگام استال کامل استفاده بشه اگه در این مورد اطلاعی دارید راهنمایی کنید. فلاپ قسمت جلوی اصلی بال چه کاربردی داره که بعضیها روش نصب میکنند؟



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 10:38pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
kamangir نوشته است:
در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه


بله درسته این مورد قسمت مهم بال هستش اگه شما طرح بهتری دارید.برا به صورت حداکثری باشه با نقاشی ارایه کنید.نظرم بصورت تصویر زیر هستش

این هم طرح خوبیه ولی حتما طرز اتصال بال به بدنه خیلی خیلی مهمه چون وزن کل هواپیما روی باله ....و نکته دیگه حتما زیر بال صاف و سطح بالایی بال قوسی باشه.....برای کاهش سرعت روی هوا موقع نشستن میتونی 2تا ترمز هوایی هم طراحی کنی که معمولا 2تا پنل زیر بدنه هست که با زاویه 45 درجه باز میشن


شنبه 1 خرداد1395 - 10:40pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
در مورد ترمز هوایی هنگام فرود میشه فلاپ هم روی بال اصلی عقب بقل الوران نصب کرد.که خیلی به درد مناطق کوهستانی میخوره. من چند مورد هواپیما دیدم که فلاپها دقیق جلوی بال اصلی نصب شده بود که متوجه نشدم دلیلش چی بوده حالا نمی دونم شاید دلیلش برای این بوده که هنگام استال کامل استفاده بشه اگه در این مورد اطلاعی دارید راهنمایی کنید. فلاپ قسمت جلوی اصلی بال چه کاربردی داره که بعضیها روش نصب میکنند؟

فلپ جلو بال هم جهت کاستن سرعت و هم کم کردن نیروی برا توی هواپیماهای ما فوق صوت کار برد داره و برا ملخی ها فلپ جلو استفاده نمیشه چو باعث واماندگی و از بین رفتن نیروی برا میشه


شنبه 1 خرداد1395 - 10:43pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
کلا فلپ جلو نیازی نیست استفاده کنی ....البته فلپ جلو فقط بسمت پایین حرکت داره و ممکنه گاهی برا افزایش برا هم استفاده بشه البته توی ما فوق صوت ها


شنبه 1 خرداد1395 - 10:47pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
بالها رو دارم طوری طراحی میکنم که قابل جدا شدن از هواپیما باشه با پیچ باز و بسته بشه و به راحتی وسیله پروازی رو بشه با یک نیسان جابه جا کرد. البته طول دماغه تا دم کمی زیاده احتمال زیاد برای حمل باید جریمه هم پرداخت کنیم :D



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 11:05pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
وزن موتور رنو چند کیلو گرمه؟
و چند اسبه؟
حتما باید از توربو شارژر استفاده کنی میتونی طراحیش رو با استفاده از یه ملخ هرز گرد کوچک انجام بدی که با سرعت گرفتن هواپیما هوای فشرده بیشتری برا موتور فراهم کنه


شنبه 1 خرداد1395 - 11:35pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3077
پاسخ با نقل قول
kamangir نوشته است:
وزن موتور رنو چند کیلو گرمه؟
و چند اسبه؟
حتما باید از توربو شارژر استفاده کنی میتونی طراحیش رو با استفاده از یه ملخ هرز گرد کوچک انجام بدی که با سرعت گرفتن هواپیما هوای فشرده بیشتری برا موتور فراهم کنه

در مورد موتور رنو اطلاعی ندارم فکر کنم باید حدود 50 اسب باشه ولی وزن رو خبر ندارم اگه دوستان وزن این نوع موتور بدون گیربکس رو میدونند اطلاع بدند.
بهترین گزینه هم موتور جت اسکی دوزمانه حدود 60 اسب با وزن 37 کیلو هستش



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


یکشنبه 1 خرداد1395 - 12:02am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 26 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure