فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=32&t=2327
صفحه 1 از 2

نویسنده:  mnbvcxzaqwsx [ پنج شنبه 15 بهمن1393 - 12:22am ]
عنوان پست:  فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

http://manshorspascecraft.blogfa.com/1392/09

نویسنده:  mnbvcxzaqwsx [ شنبه 9 خرداد1394 - 4:36pm ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

فضاپيماي منشور manshor spascecraft

فضاپيماي منشور سفينه فضايي سرنشين دار ایرانی است و شاید تا سال 2020 آماده پرتاب به فضا شود و ميتواند 2 تا 3 سرنشين را به مدار زمين برده و طي يك ماموريت 1 هفته اي دوباره به جو زمين باز گردد .



معمولا فضاپيماهاي روسي چيني و آمريكايي استوانه اي شكل و مخروطي شكل هستند فضاپيماهاي استوانه اي شكل روسي و چيني هنگام ورود به جو زمين خطرناك هستند چون با مشكل اصتحكاك و سوزش ديواره هاي كناري مواجه مي شوند و از طرف ديگر فضاپيماهاي مخروطي آمريكايي براي ورود به جو با اين مشكل مواجه نمي شوند اما چون زاويه مخروط آنها زياد است پس بنابر اين مجبورند قطر آنها را بزرگتر كنند و وقتي هم كه قطر بزرگتر شود نياز به موشك پرتابگر بزرگي دارد كه خود مشكل بزرگي است كه نيازمند صرف هزينه هاي سرسام آوري است اما فضاپيماي اختراعي بنده به نام منشور طوري طراحي شده كه تمامي نقص هاي فضاپيماهي استوانه اي و مخروطي را بر طرف كرده است.

شرح وضعيت دانش پيشين و مزایای فضاپیمای منشور

اولين فضاپيماي سرنشين دار ساخت بشر واستوك 1 بود كه در سال 1961 يوري گاگارين را به فضا برد و پس از آن واسخود 2 توليد شد كه نخستين راه پيمايي فضايي توسط آن انجام گرفت و به ترتيب با اختراع فضاپيماهاي جديد ساختمان اي سفاين دچار تحول اساسي شده و به تكامل رسيد و فضاپيماي سايوز توليد شد و همچنين نمونه هاي آمريكايي كه شامل مركوري جيميني آپولو شاتل و اوريون به ترتيب اختراع و ارتقا داده شد و همچنين فضاپيماي چيني شنژو كه از نوع سايوزهاي قديمي روسي كمي تغيير جزئي است پيشرفته ترين نوع اين سفينه ها بوران روسي و شاتل آمريكايي است كه ساختمان هواپيما شكل دارن و قابليت استفاده مجدد اما چون براي ساخت و مراحل بعد از ساخت و نگهداري هاي بعدي با هزينه هاي هنگفت و سرسام آوري مواجه بودند بنابر اين فعلا استفاده نمي شود اما فضاپيماهايي كه از 3 پودمان تشكيل شده اند بهترين و موفقترين نوع اند كه با كمترين هزينه توليد شده از پس مشكلترين ماموريت ها بر مي آيند و موفقترين آنها سايوز روسي و شنژو چيني است كه از 3 ماژول يا پودمان تشكيل شده اند پودمان سرويس، پودمان بازگشتي ، و پودمان مداري.

اولين و مهمترين ويژگي مفيدي كه فضاپيماي منشور دارد شكل هندسي مفيد ساختمان ماژول برگشتي و ماژول مداري است كه نواقص فضاپيماي سايوز و شنژو را ندارد از لحاظ ساختمان ماژول برگشتي بايد گفت طبق شكل زير بهترين ساختار را براي باز گشت به جو زمين دارد



در اين شكل هنگام ورود به جو زمين جريان هاي شوك حرارتي بدون تماس با ديواره جانبي آن در اطراف پراكنده مي شود همان طور كه مي دانيم قانون علم آيروديناميك اجسام بازگشتي به جو زمين به ما مي گويد كه هر چه پسا بيشتر باشد موج حرارت وارد ه در اثر اصتحكاك با مولوكولهاي هوا كمتر مي شود به همين دليل اجسامي كه كف آنها نوك تيز نبوده و به صورت محدب است بهترين شكل براي ورود به جو زمين هستند و به همين دليل كف زيرين كپسولهاي بازگشتي آپولو سايوز و شنزو به صورت محدب است و هنگام ورود به جو زمين جريان هوا به صورت امواج حرارتي شوكي شكل از اطراف كپسول عبور داده شده و در اطراف پراكنده مي شود در اين حالت اجسام مخروطي كف محدب مثل كپسول بازگشتي آپولو از اجسام استوانه اي كف محدب مثل كپسول بازگشتي سايوز بهتر عمل مي كند زيرا امواج شوكي حرارتي به ديواره جانبي بالاي سپر حرارتي برخورد نمي كند اما در كپسول سايوز ديواره جانبي آن دچار سوزش مي شود بنابراين كپسول آپولو ساختمان بهتر است اما چون زاويه مخروط شديد است بنابراين براي جاگذاري فضانوردان قطر آن بزرگتر است و قطر بزرگ موشك پرتاب كننده بزرگتري مي طلبد كه مستلزم هزينه بيشتر است



ولي كپسول بازگشتي منشور بهترين حالت را دارد چون به صورت مخروط زاويه ملايمي است و ديواره جانبي بالاي سپر حرارتي از خطر سوزش هنگام ورود به جو در امان است ويژگي مفيد ديگر آن ساختمان ماژول مداري است كه پنجره هاي آن بهترين ديد را براي فضانوردان دارد و به راحتي مي توان به ايستگاه فضايي متصل شد . قسمت ماژول سرويس طوري طراحي شده است كه انحناي آن مخالف انحناي ماژول برگشتي است و بهترين ساختمان را براي جمع شدن صفحات خورشيدي به دور خود دارد و باعث مي شود كه قطر ساختمان كلي فضاپيما زياد نشود و براي جاسازي در راكت پرتاب كننده فضاي زيادي اشغال نكند و اين كمبود حجم كه در اثر انحنا ايجاد شده به قسمت عقبتر منتقل شده است . صفحات خورشيدي به بازويي متصل است كه اين بازو قبل چرخش و تنظيم است و صفحات را در بهترين موقعيت براي جذب نور قرار مي دهد . قسمت ماژول مداري مجهز به آنتني شده است كه به صورت چتري و تاشونده و داراي بازويي كه به همه جهات جهت گيري كرده و امواج را از دور ترين نقاط درياف مي كند . موتورهاي كنترل مانوري يا همان تراستر ها طبق استاندارد فضاپيماهاي 3 ماژولي در بهترين موقعيت خود براي بهترين مانور نصب شده است. دريچه هاي ورود خروج ، پنجره ها ،انتن ها، سنسورهاي مادون قرمز و حرارتي و سازه هاي اتصالي وصل كننده ماژول ها به يكديگر هم طبق استاندارد فضايي در جاي مناسب خود قرار دارند.



اين فضاپیما نسبت فضاپيماهاي ديگر ويژگي هاي منحصر به فردي دارد از جمله ساختمان ماژول مداري بهترين شكل هندسي را براي ورود به جو زمين دارد ، ساختمان ماژول مداري ديد كاملي را براي انجام ماموريت هاي اتصال دارد ، صفحات خورشيدي آن قابليت تنظيم دارد ، قسمت ماژول سرويس طوري طراحي شده است كه هنگام جمع بودن صفحات خورشيدي كل سازه افزايش قطر پيدا نمي كند.

روش ساخت این فضاپیما بر عهده سازمان هوافضا و زير مجموعه هاي قطعه سازان آن است كه از عهده تامين هزينه ، روش ها و چگونگي ساخت آن بر مي آيد كه به عنوان مثال مي توان براي اسكلت كلي ماژول ها از آلياژ تيتانيوم يا آلياژهاي مخصوص آلومينيوم استفاده كرد كه اين آلياژها در اختيار اين زير مجموعه قطعه سازان است و همچنين براي لايه گذاري بدنه و پوشش اسكلت كلي طبق فلش( شماره 24 نقشه ) به ترتيب از بيرون براي عايق كاري و جلوگيري از انتقال حرارت به درون ماژول ها از الياف آزبست ،كولار،كامپوزيت، فيبر شيشه و غيره.. استفاده كرد كه انتخاب هريك از اين مواد و روش به كارگيري آنها بر عهده متخصصين مواد سازمان هوا فضا است.فضاپيماي منشور يك فضاپيمايي با ساختار بسيار مناسب ماموريت هاي فضايي است به طوري كه هر قسمت آن طوري طراحي شده است كه وظايف و ماموريت مربوط به خود را با موفقيت انجام مي دهد فضاپيماي منشور حالت يك مخروط با زاويه ملايم دارد كه چند درجه زاويه مخروط آن باعث مي شود هنگام ورود به جو زمين جريان شوك گرمايي با ديواره آن هيچ تماسي نداشته باشد و بدنه ان در امنيت كامل فرود آيد . از ويژگي ديگر آن ماژول مداري است كه با زاويه خود بهترين ديد را براي فضانورد مهيا مي كند تا بتواند كانال خروجي را از پنجره هاي ماژول مداري در پوشش كامل خود داشته و هنگام انجام ماموريت اتصال به فضاپيماهاي ديگر يا ايستگاه فضايي به راحتي متصل شود درست است كه اتصال به ايستگاه فضايي يا ديگر فضاپيماها مي تواند از طريق سيستم خودكار و دوربين و آنتن هاي بيروني انجام شود اما اگر در مواقعي اين سيستم ها از كار افتد فضانورد به صورت دستي اين عمل را انجام مي دهد . قسمت سرويس فضاپيما طوري طراحي شده است كه بهترين جاگذاري را براي صفحات خورشيدي فراهم مي كند و هنگام جمع شدن قطر را افزايش نمي دهد . صفحات خورشيدي داراي بازوي قابل چرخشي به جهات مختلف است كه مي تواند موقعيت را براي جذب نور بيشتر تنظيم كند در قسمت ماژول مداري آنتن چتري شكل جمع شونده اي قرار دارد كه بازوي قابل تنظيم به جهات مختلف دارد.

علت گذاشتن نام منشور بر روی این فضاپیما

اين كه چرا اسم اين فضاپيما منشور انتخاب شده است به اين دليل است كه ماژول سرويس و ماژول برگشتي شبيه منشور حقوق بشر كوروش است و مي تواند نامي مناسب باشد و نشانگر تمدن بزرگ ايران از گذشته تا كنون باشد در كل بر روي اين چنين اختراعاتي كه نشانگر پيشرفت علم يك كشور هستند گذاردن نام باستاني غرور ملي يك كشور را بر مي انگيزد . فضاپيماي آپولو نام خود را از باستان دارد يا سايوز به معناي اتحاد است یا به عنوان مثال در کشور چین پرسرعت ترین قطار به نام شمشیر باستانی چین است که شکل و ظاهر اصلی این قطار از آن شمشیر باستانی الهام گرفته که باعث معرفی تمدن بزرگ چین به جهان می شود سازه اصلی فضاپیما شبیه منشور حقوق بشر کوروش است پس بنابراين نام منشور به دلیل اهمیت تاریخی تمدنی مي تواند مناسب باشد. بايد توجه شود كه براي ساخت يك كپسول زيستی كه يك ايراني را به فضا ببرد نبايد از پايه شروع كرد و به اين اقتدا كنيم كه يك كپسول ساده زيستي مانند واستوك 1 كه يوري گاگارين را به فضا برد ساخت بلكه بايد فضاپيمايي ساخت كه كليه ماموريت هاي فضايي موجود را به بهترين نحو ممكن با موفقيت انجام دهد كه فضاپيماي منشور گزينه مناسب براي اين امر است. به همین دلیل نام منشور گرفته است و نشان دهنده این است که سرزمین ایران دارای تاریخ و تمدن بزرگ و باستانی است تمدنی که پیشرفت علم و تکنولوژی دنیا از این تمدن الهام گرفته و ایران مهد تمدن و علوم دنیا از گذشته تا کنون است و مردمان این سرزمین از دوران کهن این اراده که روزی فضا را به تسخیر نبوغ خود در می آورند را در خون خود داشته اند
تاریخ طراحی و ثبت اختراع:1387

نویسنده:  delta force [ یکشنبه 9 خرداد1394 - 1:24am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

فکر کنم بیشتر از پراید جان هموطنان رو بگیره

نویسنده:  مجید 123 [ یکشنبه 10 خرداد1394 - 12:11pm ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

اما فضاپيماي اختراعي بنده به نام منشور طوري طراحي شده كه تمامي نقص هاي فضاپيماهي استوانه اي و مخروطي را بر طرف كرده است.


8-} 8-} 8-}
میدونم این خودتی یعنی اره چی @-) @-)

نویسنده:  ROCK 8221 [ شنبه 29 خرداد1394 - 12:45am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

delta force نوشته است:
فکر کنم بیشتر از پراید جان هموطنان رو بگیره


سلام دوست عزیر خیلی با حال بود ممنون :)) =)) =)) =)) =))

نویسنده:  mnbvcxzaqwsx [ شنبه 29 خرداد1394 - 1:57am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

ROCK 8221 نوشته است:
delta force نوشته است:
فکر کنم بیشتر از پراید جان هموطنان رو بگیره


سلام دوست عزیر خیلی با حال بود ممنون :)) =)) =)) =)) =))

کاملا اشتباه فکر می کنید دوست عزیز این اختراع بنده چندین سال روش کار کردم و با نرم افزار های مخصوص در انواع شرایط تستش کردم ضریب ایمنی بالایی داره و رقیب سرسخت نمونه های خارجیه خیالت تخت :YMPEACE:

نویسنده:  mnbvcxzaqwsx [ شنبه 29 خرداد1394 - 2:03am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

از لحاظ سخت افزاری کامله فقط مونده نرم افزارهای ناوبری هدایت و کنترل مانوری براش تعریف و برنامه نویسی بشه که اونم از عهده هیچکس برنمیاد جز دانشمند حمید :YMPEACE: ~O)

نویسنده:  delta force [ شنبه 29 خرداد1394 - 2:15am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

داداش شرمنده خدایش من تا الان فکر میکردم اینم ساخته سازندگان امید هستش
اگه طراح شمایید براتون ارزوی موفقیت میکنم

نویسنده:  mnbvcxzaqwsx [ شنبه 29 خرداد1394 - 2:32am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

دوستان اینم یه کپی ناشیانه و ناقص از اختراع بنده خودتون قضاوت کنید آخه بنده 3 سال پیش از طرف سازمان ثبت اختراعات نقشه های اختراع خودم رو برای تایید تحویل سازمان هوافضا و زیر مجموعه های آن دادم که احتمالا اومدن از طرح بنده به صورت ناقص کپی برداری کردن :-Q
http://www.jamnews.ir/detail/News/457943

نویسنده:  ROCK 8221 [ پنج شنبه 10 تیر1394 - 12:31am ]
عنوان پست:  Re: فضاپیمای سرنشیندار ایرانی کاملا بومی

mnbvcxzaqwsx نوشته است:
ROCK 8221 نوشته است:
delta force نوشته است:
فکر کنم بیشتر از پراید جان هموطنان رو بگیره


سلام دوست عزیر خیلی با حال بود ممنون :)) =)) =)) =)) =))

کاملا اشتباه فکر می کنید دوست عزیز این اختراع بنده چندین سال روش کار کردم و با نرم افزار های مخصوص در انواع شرایط تستش کردم ضریب ایمنی بالایی داره و رقیب سرسخت نمونه های خارجیه خیالت تخت :YMPEACE:


دوست عزیز خدایش اصلان قصد خنده به کار و هدف شمارو نداشتم فقط به شوخی دوستمون خنده ام گرفت اتفاقا از ایده وکارتون خیلی خوشم آمد انشالله به موفقیت برسی خسته نباشی

صفحه 1 از 2 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.