انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 8 اردیبهشت1403 - 6:39am



پاسخ به موضوع  [ 162 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17  بعدی
 کی دعا نویس خوب سراغ داره ؟ 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 فروردین1394 - 1:21pm
پست: 53
پاسخ با نقل قول
آقای سنه دژ عزیز
لطفا در مورد ابن سینا اگه مطلبی دارین که فرمودید:
""داستان روی آوردنشو به علوم غریبه ، اگر دوستان خواستند براشون بازگو میکنم""
ممنون میشم که بیان کنید خیلی به این چیز ها علاقمند هستم


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 10:04am
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
قبل از اینکه چگونگی ورود بوعلی به علوم غریبه را نقل کنم ، مقدمه ای بر درک بالای او داشته باشیم تا میزان هوش ایشان بهتر برایمان مشخص شود :
میزان تفاوت ذهنی و درک بالای ابن سینا از همان کودکی نمایان بود
در سن 10 سالگی کل قرآن را حفظ داشت و در 18 سالگی تقریبا همه ی علوم معمول زمان خود را فراگرفته بود .
هوش و ذکاوت متفکر جوان ، تا حدی بود که بسیاری از استادان آن زمان بعد از گذشت مدتی از آموزش به او سر باز میزدند و میگفتند که ما دیگر چیزی نداریم که به تو آموزش بدهیم و تو یاد نگرفته باشی
تفاوت هوشی ابن سینا ، چیزی فراتر از آن بوده که در مطالب معمول میخوانید ، طوری که گاهگاهی از حد تعقل انسان معمولی ، فراتر رفته و سر به ماورا میزند . برای مثال داستانی را خدمت شما نقل میکنم که این تفاوت را بیشتر درک کنید :
ابن سینا در سن نوجوانی در خدمت استادی ، مشغول فراگرفتن علم بود . همراه او نیز بچه های دیگری درس میخواندند . بعد از گذشت مدتی، استاد به میزان غیر عادی هوش ابن سینا مشکوک شد و دریافت که ذهن و درکی فراتر از حد معمول دارد . بنابراین او را در آزمایشی مخفیانه قرار داد . ( آزمایشی که ربطی به درس و حفظ کردن نداشت ، چون چیزی نبود که ابن سینا فورا یاد نگیرد یا نتواند حفظ کند )
فردای آن روز وقتی دانش آموزان به مکتب خانه آمدند ، هر کدام بر روی پوست و نمد یا زیرانداز ، در جای همیشگی خود نشستند. استاد به نقل و آموزش درس مشغول شد و زیر چشمی ابن سینا را در نظر داشت . بر خلاف روزهای دیگر که ابن سینا تمام توجهش به کتاب و آموزش بود ، این روز ابن سینا گاهگاهی سر از آموزش برمیداشت و نگاهی به سقف مکتب خانه می انداخت و دوباره مشغول خواندن میشد . این نگاه کردن ها تکرار میشد و تمامی نداشت . با هر نگاهی که به سقف می انداخت ، باور استاد با او بیشتر و بیشتر میشد . توجه و نگاه کردن های ابن سینا بحدی رسید که استاد ، عمدا لب به اعتراض گشود و به ابن سینا گفت : تو را چه شده ؟ امروز توجهی به درس نداری و مدام به سقف مکتبخانه نگاه میکنی ؟ ابن سینا مکثی کرد و جواب داد : استاد نمی دانم امروز مرا چه شده که احساس میکنم ، تغیری کرده ام و مقداری به سقف نزدیکتر شده ام ! استاد پرسید: یعنی چه ؟ تو که در جای همیشگی خودت هستی ، مثلا فکر میکنی که چقدر به سقف نزدیکتر شده ای که ما نمیبینیم ؟ ابن سینا جواب داد : مقدار کمی نزدیک شده ام ، شاید در حد یک ورق ، اما مطمئن هستم که نزدیک شده ام .
استاد لبخندی زد و گفت : از جایت برخیز و زیراندازت را بردار ، ابن سینا برخاست و زیراندازش را بلند کرد . ورقی پهن آنجا بود @-)
آنروز استاد ، در زیر جای نشستن همیشگی ابن سینا ، ورقه ای پهن و بدون چروک گذاشته بود که به هیچ وجه توسط اندام معمول انسان (مانند لامسه ی دست ) ، قابل تشخیص نباشد و برای اطمینان در روز آزمایش ، قبل از همه ی دانش آموزان به کلاس آمده بود تا مطمئن شود که کسی به چیزی دست نزده



لا اله الا هو


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 12:12pm

تاریخ عضویت: شنبه 29 آذر1393 - 9:31pm
پست: 34
پاسخ با نقل قول
Dark نوشته است:
مهرافرین نوشته است:

بله اقتصاد هم مال خره :))
بعضی از دوستان چنان سعی در زیر سوال بردن عقل خودشون دارن که آدم انگشت به دهن میمونه! :-J
خب عزیز دل برادر مگه مجبوری؟؟ :-?

خب به درک که مال خر است بگذارید تا این خرها بروند ما گاو های خوبی می پرورانیم :D

لازم نیست گاوها به درک عجب بوزینه های های متفکری پرورانده ایم ازبمب هسته ای بالاتر



روزگار غریبی است


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 12:35pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 فروردین1394 - 1:21pm
پست: 53
پاسخ با نقل قول
سنه دژ نوشته است:
قبل از اینکه چگونگی ورود بوعلی به علوم غریبه را نقل کنم ، مقدمه ای بر درک بالای او داشته باشیم تا میزان هوش ایشان بهتر برایمان مشخص شود :
میزان تفاوت ذهنی و درک بالای ابن سینا از همان کودکی نمایان بود
در سن 10 سالگی کل قرآن را حفظ داشت و در 18 سالگی تقریبا همه ی علوم معمول زمان خود را فراگرفته بود .
هوش و ذکاوت متفکر جوان ، تا حدی بود که بسیاری از استادان آن زمان بعد از گذشت مدتی از آموزش به او سر باز میزدند و میگفتند که ما دیگر چیزی نداریم که به تو آموزش بدهیم و تو یاد نگرفته باشی
تفاوت هوشی ابن سینا ، چیزی فراتر از آن بوده که در مطالب معمول میخوانید ، طوری که گاهگاهی از حد تعقل انسان معمولی ، فراتر رفته و سر به ماورا میزند . برای مثال داستانی را خدمت شما نقل میکنم که این تفاوت را بیشتر درک کنید :
ابن سینا در سن نوجوانی در خدمت استادی ، مشغول فراگرفتن علم بود . همراه او نیز بچه های دیگری درس میخواندند . بعد از گذشت مدتی، استاد به میزان غیر عادی هوش ابن سینا مشکوک شد و دریافت که ذهن و درکی فراتر از حد معمول دارد . بنابراین او را در آزمایشی مخفیانه قرار داد . ( آزمایشی که ربطی به درس و حفظ کردن نداشت ، چون چیزی نبود که ابن سینا فورا یاد نگیرد یا نتواند حفظ کند )
فردای آن روز وقتی دانش آموزان به مکتب خانه آمدند ، هر کدام بر روی پوست و نمد یا زیرانداز ، در جای همیشگی خود نشستند. استاد به نقل و آموزش درس مشغول شد و زیر چشمی ابن سینا را در نظر داشت . بر خلاف روزهای دیگر که ابن سینا تمام توجهش به کتاب و آموزش بود ، این روز ابن سینا گاهگاهی سر از آموزش برمیداشت و نگاهی به سقف مکتب خانه می انداخت و دوباره مشغول خواندن میشد . این نگاه کردن ها تکرار میشد و تمامی نداشت . با هر نگاهی که به سقف می انداخت ، باور استاد با او بیشتر و بیشتر میشد . توجه و نگاه کردن های ابن سینا بحدی رسید که استاد ، عمدا لب به اعتراض گشود و به ابن سینا گفت : تو را چه شده ؟ امروز توجهی به درس نداری و مدام به سقف مکتبخانه نگاه میکنی ؟ ابن سینا مکثی کرد و جواب داد : استاد نمی دانم امروز مرا چه شده که احساس میکنم ، تغیری کرده ام و مقداری به سقف نزدیکتر شده ام ! استاد پرسید: یعنی چه ؟ تو که در جای همیشگی خودت هستی ، مثلا فکر میکنی که چقدر به سقف نزدیکتر شده ای که ما نمیبینیم ؟ ابن سینا جواب داد : مقدار کمی نزدیک شده ام ، شاید در حد یک ورق ، اما مطمئن هستم که نزدیک شده ام .
استاد لبخندی زد و گفت : از جایت برخیز و زیراندازت را بردار ، ابن سینا برخاست و زیراندازش را بلند کرد . ورقی پهن آنجا بود @-)
آنروز استاد ، در زیر جای نشستن همیشگی ابن سینا ، ورقه ای پهن و بدون چروک گذاشته بود که به هیچ وجه توسط اندام معمول انسان (مانند لامسه ی دست ) ، قابل تشخیص نباشد و برای اطمینان در روز آزمایش ، قبل از همه ی دانش آموزان به کلاس آمده بود تا مطمئن شود که کسی به چیزی دست نزده

سنه دژعزیز ممنون واقعا استعداد ابن سینا اعجاب آور هست
یک کتاب در مورد علوم غریبه ابن سینا نوشته درباره آداب دعا نوشتن فکر کنم به نام کنوزالمعزمین باشه
به نظر شما این کتاب اصل هست و معتبره


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 1:53pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
چگونگی گرایش ابن سینا به علوم غریبه و غیر معمول :
ابن سینا قبل از اینکه به علوم عرفانی و غریبه روی آورد ، بعنوان طبیب و دانشمندی بزرگ ، تمام علوم زمان خود را فراگرفته بود و مشغول گسترش و موشکافی آنان بود .
با اینکه از همه ی علوم آگاه بود و فیزیک و شیمی و چگونگی ترکیبات مواد و خواص عناصر را میشناخت ، اما در این همه سال ، یک چیز همیشه ذهنش را آزار میداد و با علم او همخوانی نداشت :-? و آن چیزی نبود بجز " علوم عجیبه و غریبه " و انجام کارهایی که با قوانین موجود فیزیک و شیمی و هیچ علم معمول دیگری قابل اثبات نبود و همخوانی نداشت .
اما از آنجا که فردی متفکر و دانا بود ، بجای سعی در انکار وجود این افعال عجیبه ، با جدیت تمام ، پیگیر قضیه شد ( کاری که منکران افعال عجیبه ، امروزه نمیکنند ) و از هر کسی که چنین افعال عجیبی را دیده یا شنیده ، میپرسید تا بتواند شخص یا عاملی مشخص ، پیدا کند که توانایی انجام کارهای عجیبه و غریبه را داشته باشد که با ذهنیت خود مغایرت داشت .
از آنجا که میزان تزکیه و عبادت افراد روحانی در آن زمان ، بیشتر از امروز بود ( تقریبا بیشتر افراد روحانی توانائی های غیر معمولی داشتد ) اولین و بیشترین موارد عجیبه را در مورد افراد روحانی و مشایخ آن زمان و قدیمتر ، می شنید
پس موثق ترین و قوی ترین شخصی را که بتواند افعال عجیب و غیر معمول انجام دهد ، پیدا کرد و به قصد عین الیقین ( دیدن با چشم ) راهی سفر بسوی آن شخص شد . و آن شخص کسی نبود جز ،
سلطان طریقت وقت ،اعجوبه ی ربانی ، شیخ ابوالحسن خرقانی @};-
ابن سینا بسمت خرقان و به قصد دیدن شیخ راهی شد تا بلکه با چشم خود چیزی غیر معمول ببیند تا عقل فیزیکی از این تناقض ، بیرون آید
وقتی که بوعلی به خرقان رسید ، شیخ در خانه نبود . از عیال شیخ سراغش را گرفت ( زن شیخ میانه ی خوبی با شیخ نداشت و با اینکه افعال مهمی را با چشم خود دیده بود ، بازهم ایمانش سست بود ( نمونه ای از آیات سوره ی یس ) )
بوعلی پرسید که شیخ کجاست ؟ زنش گفت : آن زندیق کذاب را چه میکنی و برای چه میخواهی ؟ او به هیزم رفته است ، خود برو پیدایش کن . همچنین بسیاری ناسزا به شیخ گفت . بوعلی فکر کرد که : شیخی که زنش منکرش بود ، چگونه باشد ؟ و نباید کاری از او بربیاید .
پس بسمت صحرا رفت تا بلکه شیخ را ببینید و توانستن یا نتوانستن برایش روشن شود .
وقتی در صحرا شد ، دید که شیخ از هیزم بازمی آمد و مقداری درمنه بر شیری نهاده و میراند .
بوعلی با دیدن شیر و فرمانبرداریش ، از دست برفت و متحیر گشت
سلام کرد و گفت که شیخا این چه حال است ؟ ( بوعلی در فکر انکار زن و دیدن این وضع بود ) شیخ بدون اینکه بوعلی از زنش چیزی بگوید ، به بوعلی گفت : آری ، تا ما بار چنان گرگی ( زنش ) را به دوش نکشیم ، چنین شیری بار ما نمیکشد . ( کنایه از ریاضت و سختی این راه دارد تا به ثمر برسد )
پس به پس منزل باز آمدند ، بوعلی بنشست و سخن آغاز کرد و بسی گفت، شیخ پاره ای گل در آب کرده بود تا دیواری عمارت کند، دلش بگرفت ، برخاست و گفت مرا معذور دار که این دیوار را عمارت می باید کرد، و بر سر دیوار شد و مشغول بنائی بود . ناگاه تبر از دستش بیفتاد، بوعلی به احترام برخاست تا آن تبر بدستش باز دهد، پیش از آنکه بوعلی به آنجا برسد ، شیخ دستش را بسوی تبر کرد و آن تبر برخاست و بدست شیخ بازآمد
با دیدن این حال ، بوعلی به یکبارگی از دست برفت و تصدیقی عظیم بدین حدیثش پدید آمد و همه چیز بر او عیان شد .
او به دیار خود بازگشت اما با شور و آتشی در قلب که هرگز تجربه اش نکرده بود .
پس علوم قبلی را جمع و جور کرد و با شور و علاقه ، رو به علوم غریبه آورد .
او با یقین کامل سعی بیشتری در عبادت کرد و همچنین ریاضت و سختی های راه را متحمل شد . دیری نگذشت که تلاشش به ثمر رسید و هر روز افعال عجیب دیگری را میدید و از خود او نیز سرمیزد . از آن پس به درجه شیخ نیز رسید .
ترکیب علم قدیمش با علم جدید ، دنیایی متفاوت بر او ظاهر کرد که بر کمتر دانشمندی این دو راه ، جمع آمدند
شیخ الرئیس ابو علی سینا ، در توانائی علوم غریبه ، کتابها و نسخه های بیشماری نوشت که هم اکنون نیز برای افراد عادی غیر قابل درک است
از آنجا که او قبلا طبیب واردی بود ، طبابتش را ترک نکرد ، بلکه ، از شاخه ی طبابت و علاج امراض سخت و چگونگی رمز و راز آنها ، در علوم غریبه ، تحقیق و تلاش بیشتری کرد و نسخه های عجیبی برای درمان بیماریها ، نوشت که با نسخه های قبلی کاملا متفاوت بود . و همچنین نسخه های قبلی ( گیاهی ) را با موشکافی بیشتری بررسی کرد و رمز و رموز بیشتری را از آنها استخراج کرد .
او همچنین از علم آسمان شناسی و ستاره ها و تاثیر آنها بر اعمال زمینی و وجود موجودات و عناصر ماورائی، آگاه شد و کتابهایی نیز در آن شاخه نوشت . همچنین ترکیب پیچیده تری از اعمال آسمانی و کارهای روحانی و نسخه های درمانی ، ایجاد کرد و در طبابت بکار برد و بهم ربط داد و از همه فایده گرفت .
اگر کتابهایش را در این مورد مطالعه کنید ، به نسخه هایی برخورد خواهید کرد که اگر با شرایطش انجام شوند ، شفای کامل هستند . اما هنوز علم امروزی چرا و اگر ، تاثیر آن عناصر را در غلبه بر بیماری نمیداند و در آزمایشات چگونگی کار آن عناصر ، نتیجه ای حاصل نمیشود . یعنی عناصر با ان شرایط شفا می دهند اما دلیلش هنوز مشخص نشده است که چگونه ؟
همچنین برای آگاهی شما : نسخه هایی دارد که چنان ترکیبات پیچیده و مراحل مختلفی را بر سر عناصری اعمال میکند ، که انجام این مراحل متعدد هنوز نیز با علم و آزمایشگاه و وسایل امروزی ، ممکن نیست که حتی بصورت اتفاقی حاصل شوند و جواب درست بدهند .
یعنی برای یک دارو یا نسخه ، اینقدر تعداد عناصر و تعدا مراحل ترکیبی و غیره ، زیاد است که ممکن نیست انسان بوسیله ی آزمایشگاه و ترکیب کردن و حتی آزمایش وخطا ، به آن دارو برسد . چون مراحلش از حد خارج است . ( همانا که میبینید بیشتر داروهای امروزی یک یا فقط چند ترکیب دارند و نهایتش فقط یک یا چند فعل بر روی اون عناصر ترکیبی انجام شده تا نتیجه بدهند )
از این رو برای هر خواننده عاقل یا دانشمند داروسازی ، کاملا عیان است که این نسخه ها از جاهایی ماورائی سرچشمه گرفته اند و بوسیله ی یک عامل غیر معمول ، بدست ما رسیده اند .
ابن سینا بیش از 130 جلد کتاب دارد ( بیشتر از تعداد کتابهایی که شاید ما بدرستی خوانده باشیم )
و اگر تعداد رساله ها و تالیفات و نسخه های ایشان را در نظر بگیریم به 250 عدد هم میرسد
تعدادی از کتابهای او نیز به سرقت رفته و گمنام مانده اند .



لا اله الا هو


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 2:06pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 فروردین1394 - 1:21pm
پست: 53
پاسخ با نقل قول
ممنون عالی بود


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 3:19pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
نقل قول:
سنه دژعزیز ممنون واقعا استعداد ابن سینا اعجاب آور هست
یک کتاب در مورد علوم غریبه ابن سینا نوشته درباره آداب دعا نوشتن فکر کنم به نام کنوزالمعزمین باشه
به نظر شما این کتاب اصل هست و معتبره

-------------------------------------------------------------------------------------
متاسفانه و گاهی خوشبختانه ، بسیاری از کتابهای ایرانی ، مورد توجه قرار گرفته اند و کسانی سعی کرده اند که این کتاب ها را به نام خود ، بازنویسی بکنند
این باز نوشته ها ، بطور کلی به 3 دسته تقسیم میشوند :
- در این میان عده ای کتاب را دلسوزانه ، موشکافی کرده اند و مورد نقد و بررسی قرار داده اند و فهم کتاب را برای علاقه مندان امروزی آسان تر کرده اند
- عده ای نیز ، از این راه ، قصد داشته اند که نام و نشانی برای خود کسب کنند و بدون داشتن علم کافی ، نوشته های کتاب را بشدت و ناشیانه ، تغیر داده اند و تاثیر منفی این تغیرات ، برایشان مهم نبوده است .
- و عده ی دیگر ، به قصد غرض یا عقاید شخصی مختلفی که دارند ، عمدا نوشته ها و کلمات را تغیر اساسی داده اند ، که باعث میشود منظور یا نسخه ی نویسنده ، بدرستی بدست خواننده نرسد و عقاید نویسنده زیر سوال برود . و نهایتا عقاید شخصی تغیر دهنده ، به خواننده اعمال میشود .
پس هرکسی براحتی نمیتواند ، بازنویسی کسی را مورد حمله قرار بدهد ، مگر اینکه نسخه ی اصلی کتاب را در دسترس داشته باشد و طبق مقایسه ی نسخه ی قدیم با جدید ، مطلبی را یافته باشد که بازنویس ، عمدا یا سهوا تغیر داده باشد
متاسفانه بنده نسخه ی اصلی کنوزالمعزمین را نخوانده ام و نمیتوانم به نسخه های بازنویس شده ، براحتی اعتماد کنم .
( عمل به نسخه ها یا تعویذات یا ختم های یک کتاب ، بسیار سخت و وقتگیر و گاهی هزینه بردار خواهد بود و به همه ی علاقه مندان توصیه میکنم ، که هیچ نسخه ای را از روی نسخه های بدل و بدون تحقیق و مشورت با اساتید این راه ، عمل نکنند که به نتیجه ی مطلوب برسند )



لا اله الا هو


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 9:52pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 24 فروردین1394 - 1:21pm
پست: 53
پاسخ با نقل قول
بله متاسفانه اکثر کتب علوم غریبه که الان در دسترس همگان هست مورد دستکاری قرار گرفته اند
ونمیشه به آنها اعتماد کرد مثلا بنده در مورد یک دعای خاص کتابهای متعددی رو بررسی کردم
هرکدام چیزی به دعا اضافه کرده اند یا حذف کرده اند که اصلا معلوم نیست که کدامش درست هست
اساتید قابل اعتمادی هم که باشه نیست اگر هم باشه به این راحتی یاد نمیدن


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 10:55pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 تیر1392 - 4:12am
پست: 1910
محل اقامت: کوردستان
پاسخ با نقل قول
البته همیشه مشکل از نسخه های بازنویسی شده ، یا دستکاری شده نیست
بیشتر این مشکلات برمیگرده به 3 اصل مهم :
- یکی شرایط عامل که کامل نباشد یا مغایرت داشته باشد
- یکی شرایط و چگونگی انجام نسخه که کامل نباشد یا درست رعایت نشود
- یکی درست بودن نسخه ، که درست نباشد یا کم باشد یا اضافه باشد
(درست نباشد ، یعنی که سهوا یا عمدا اشتباه است و کار نمیکند ) - ( کم باشد ، یعنی یا سهوا چیزی از مطلب جاافتاده باشد یا عمدا چیزی را جا انداخته باشند که افراد عادی نتوانند براحتی انجام دهند ) - ( اضافه باشد ، کمتر اتفاق می افتد )
و در عمل ، کافی است که چند تا از این عوامل با هم جمع شوند و براحتی مانع کار بشوند . که معمولا همینطور هست
اما بیشترین شکست ها فقط از 2 چیز است : عامل شرایط انجام کار را ندارد - نسخه ها ( حتی نسخه های اصلی ) عمدا نکات ریز و کلیدی را اشاره نکرده اند که هر کسی نتواند استفاده کند . و درستش هم همین است و کار عاقلانه ای کرده اند :-BD ( این به معنی ناقص بودن نسخه نیست ، نسخه کامل است اما برای کسی که روال کار را بلد نیست ناقص انجام میشه)



لا اله الا هو


چهارشنبه 20 بهمن1395 - 11:23pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 3 خرداد1395 - 2:27pm
پست: 534
پاسخ با نقل قول
درود :ymhug:

همه ی دوستان با من هم عقیده خواهند بود که متاسفانه علوم غریبه آنچنان که در گذشته در ایران رواج داشته پیشرفت نکرده بلکه دچار پسرفت هم شده و متاسفانه متاخرین بجای تحقیق روی کشفیات گذشتگان و اضافه کردن به آن تنها به استفاده از دستاوردهای آنها اکتفا کردند!!
بعنوان دانشمند چند نفر رو میشناسید که بعد از ابن سینا روی تحقیقات این نابغه کار کرده باشند؟؟
چند نفر رو میشناسید که تحقیقات ابن سینا رو حتی در یک مورد نقض کرده باشند؟؟
این دید و فکر که ابن سینا دانشمندی بوده که هرگز اشتباه نمیکرده پس هرچه که گفته درست بوده اتفاقن نشان دهنده ضعف فکری ماست! وگرنه مطمئنن خود ابن سینا هم چنین اعتقادی نداشت!!
ازونطرف به دانشمندان غربی نگاه کنید..کمتر از چند دهه از مرگ اینشین نگذشت که بسیاری از نظریه های این نابغه بزرگ زیر سوال رفت!!
چرا؟؟
چون اونها به علم بدون تعصب و با دید منطق مینگرند.
و البته این دید حاصل تفکر فلاسفه ی غربی هست که به دانشمندان خودشون راه درست رو نشون دادند..راه علم از تعصب جداست.
نتیجه؛ پیشرفت روز افزون..
و برای عقب ماندگان از غافله تنها حسرت یاد روزگاران خوش بجا مانده و افتخار به دانشمندانی که اگر امروز میبودند مطمئن باشید حتی یک لحظه هم در این دیار نمیماندند! :(

اما بر خلاف تصور بعضی از دوستان متفکرین و منطق گرایان از هیچ نکته ای براحتی عبور نمیکنند!
یک شخص متفکر هیچ چیز را به قضا و قدر نمیسپارد،نمیگوید راضی هستیم به رضای خدا!یا هر چه پیش آمد خوش آمد یا خواست خدا چنین بود..!!
بلکه از خود سوال میکند و در پی جواب از راه منطق خالص خواهد بود..
از همینرو مدتی هست که در کشورهای غربی روی علوم غریبه تحقیق میشود و شاخه ای از این علم که روی انسانهایی با قدرتهای مافوق طبیعی تحقیق میکند سایکولوژی نام دارد..
مطمئن باشید در این زمینه هم همانند بقیه زمینه های علمی خیلی از ما جلوتر هستند و ما هنوز در پی یافتن نگارش صحیح یک دعا...!

خردمند باشید @};-


پنج شنبه 21 بهمن1395 - 4:01am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 162 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 31 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

cron
انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure