فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

تاثیر دکلهای برق فشار قوی
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=13&t=628
صفحه 1 از 2

نویسنده:  atabak [ دوشنبه 23 تیر1392 - 12:32am ]
عنوان پست:  تاثیر دکلهای برق فشار قوی

دکلهای فشار قوی روی ردیاب چه تاثیراتی داره

نویسنده:  ژنرال [ سه شنبه 25 تیر1392 - 3:55pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

سلام
من یکبار با یک ردیاب زیر دکل فشار قوی کار کردم که در اینحالت انتنا هی تلو تلو میزدن و گیج میشدن..البته بهتره که زیر دکل فشار قوی یا با فاصله کم از دکلها کار نشه ممکنه سیستم عیب بگیره

نویسنده:  atabak [ سه شنبه 25 تیر1392 - 7:14pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

کابلهای معمولی برق کمتر روی ردیابها تاثیر میذارند چون ردو بدل الکترون داریم اگه یادتون باشه این الکترونها دور خودشون یک نو فشار معناطیسی ایجاد میکنند ک در دکلهای فشار قوی حداقل باید 50 متر فاصله داشته باشید

نویسنده:  armin [ چهارشنبه 26 تیر1392 - 7:59am ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

atabak نوشته است:
کابلهای معمولی برق کمتر روی ردیابها تاثیر میذارند چون ردو بدل الکترون داریم اگه یادتون باشه این الکترونها دور خودشون یک نو فشار معناطیسی ایجاد میکنند ک در دکلهای فشار قوی حداقل باید 50 متر فاصله داشته باشید


اساساً کابلها بدلیل اینکه دارای ساختار و لایه های خاصی که متناسب با شرایط محیطی نصب تعیین می گردد، عایق می باشند و بر اساس سطح ولتاژ کابل ضخامت ایت لایه های عایقی تغییر می نماید و از طرفی جهت کم کردن تلفات توان ناشی از این میدانهای مغناطیسی در درون ساختار کابل از شیلدهای مسی دور کابل و همچنین نحوی چیدمان کابلهای فشار قوی که عموماً سه فاز می باشند استفاده میگردد، لذا به این دلیل در جاهاییکه کابلهای فشار قوی وجود دارد نویزهای ناشی از میدانهای مغناطیسی اطراف کابل کمتر می باشد و تاثیر کمتری بر روی کارکرد ردیاب می گذارد. در حالیمه در خطوط فشار قوی بدلیل اینکه از هادیهای مسی یا آلومینیومی بدون روکش استفاده می شود لذا میدانهای مغناطیسی حول هادیها قوی تر می باشند و بر اساس سطح ولتاژ خطوط ، فاصله حریم کار تغییر می کند که اکثرآً خطوط فشار قوی در ایران 132KV, 230KV, 400KV می باشد که فاصله تقریبی به ازای هر 10 کیلوولت 1 متر می باشد.

نویسنده:  atabak [ چهارشنبه 26 تیر1392 - 1:07pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

ممنون از آرمین عزیز

نویسنده:  armin [ جمعه 28 تیر1392 - 5:29pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

atabak نوشته است:
ممنون از آرمین عزیز


خواهش میکنم اتابک جان، فقط یک مطلب رو بایستی اصلاح کنم اونم فاصله عایقی به ازای هر 100 کیلو ولت 1 متر می باشد یعنی اگر فردی به هادی خط هوایی 132کیلوولت بخواهد نزدیک شود بایستی بیش از 1.5 متر به هادی نزدیک نشود زیرا در فاصله کمتر خطر برق گرفتگی وجود دارد ولی از لحاظ میدان مغناطیسی حول خطوط برق فشار قوی بسته به طراحی خط انتقال ، این میدان معناطیس متغییر می باشد، یک نکته نیز خدمت دوستان بگم که شاید ربطی به این قضیه ردیابی نداره ولی کار کردن زیر خطوط فشار قوی برای مدت طولانی خطر ابتلا به سرطان بهمراه دارد لذا این قضیه همواره بایستی احتیاط گردد.

نویسنده:  atabak [ پنج شنبه 3 مرداد1392 - 8:25pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

واقعا از ارمین جان عزیز ممنونم چون اگه یه اشتباه کوچیکی ب وجود بیاد سریعا اصلاحش میکنه واقعا ممنونم و متشکرم
اینم من اضاف کنم که بهتره حداقل 50 متر از دکلهای فشار قوی فاصله داشته باشید

نویسنده:  armin [ جمعه 4 مرداد1392 - 11:51am ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

atabak نوشته است:
واقعا از ارمین جان عزیز ممنونم چون اگه یه اشتباه کوچیکی ب وجود بیاد سریعا اصلاحش میکنه واقعا ممنونم و متشکرم
اینم من اضاف کنم که بهتره حداقل 50 متر از دکلهای فشار قوی فاصله داشته باشید


خواهش میکنم اتابک جان

نویسنده:  atabak [ دوشنبه 7 مرداد1392 - 1:52pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

البته این موضوع رو هم توجه داشته باشید که اول خود اپراتور و انسان باید زنده باشه تا بخاد فلز رو بدست بیاره
دستگاهایی هتسند که زیر دکل هم کار کنند ولی اینجا دستگاه مهم نیستش بلکه جون اپراتور در خطر ممکنه فشار عبوری از دکل با افت یا افزایش فشار در یک لحظه کشش ایجاد کنه و به صورت القائی به دسته آنتنها بگیره و باعث @-) :-H اپراتور بشه پس خیلی مواظب کار در زیر دکل فشار قوی باشید

نویسنده:  iranian171 [ دوشنبه 19 اسفند1392 - 5:31pm ]
عنوان پست:  Re: تاثیر دکلهای برق فشار قوی

سلام به دوستان
تجربه من هم این گفته ی دوستانو تایید میکنه چون بعد از اینکه زیر دکل برق فشار قوی دستگاهمو روشن کردم بعدش دسگاه قاط زد و حالام داره رفع عیب میشه .
خدارو شکر بصورت تکسی درمی درنیومدم . این برام تجربه ای شد که دیگه زیر دکل برق فشار قوی ردیاب نزنم
ولی بازم امکان داره از ولوم دسگاه باشه و صد درصدی مطمعن نیستم که حتما تاثیر اون باشه ولی میشه با رفتن دوباره زیر دکل امتحان کرد اگه ردیاب دوباره قات زد پس درسته وگرنه ولوم دسگاه مورد داشته بنظر شما ارزششو داره تست بشه :-?

صفحه 1 از 2 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.