فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=13&t=261
صفحه 293 از 295

نویسنده:  Kani [ سه شنبه 21 آبان1392 - 12:04pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22


با سلام خدمت دوستان گرامی
از آنجا که اکثر بچه ها به تایپک 35 کوچ کردند اما مطلبی اخیرا واسم ثابت شده است که میتونه جوابگوی بسیاری از انتقادات نسبت به ردیاب 22 باشه.

با توجه به تستهای زیادی که با ردیاب 35 انجام گرفت و نتایج حاکی از کشف عامل خطای مهمیست لازم بود تا بیام و اینجا هم اعلام کنم
تا دوستانی که هنوز 35 رو نگرفته اند اینارو مد نظر داشته باشند.

دوستان میتونم با قاطعیت اینو عرض کنم که عامل 80 درصد خطا ها فقط یه عامل هستش اونم فقط و فقط رطوبت میباشد.

از همون ابتدا که مهندس حمید عزیز ذکر کردند این ردیاب خاصیت حذف ذرات خوبی داره و بعدا انتقادات بسیار زیادی شد و البته حرفای نامربوط
که این ردیاب حذف ذرات نداره بنده بطور قاطع این انتقادات رو رد میکنم و میخوام به عامل دیگری که باعث این خطاها شده اشاره کنم

و اینکه واقعا ذرات به تنهایی نمیتونه ردیاب 22 و 35 رو به خطا بیندازد.

برای این گفته دلیل قاطع دارم.
دوست و برادر عزیزم دی جی رمیکس که این تستشون هم در این تایپک اون اوایل گذاشته بودند که 10 کیلو خاک ذرات دارند و ردیاب 22 را باهاش تست کرده بودند
که هیچ واکنشی نداشته است.ولی به گفته خودشون سایر ردیابهای دست ساز و اگه اشتباه نکنم ردیاب آمریکایی اون ذرات رو گرفته بودند.

دوستان میخوام اینو عرض کنم که اگر این خاک ذرات در معرض رطوبت قرار بگیرد تمام دستگاهها رو به خطا خواهد انداخت. چه برسه به ردیاب 22 و 35.

البته با 35 بنظرم با توجه به وزن و فاین بشه حذفش کرد اما بهر حال در معرض رطوبت قرار گرفتن 22 رو به خطا انداخته نه صرفا فقط ذرات.

امیدوارم با دید بهتری به ردیابها و البته ردیاب 22 و 35 نگاه کنید.

موفق باشید.


@};- @};- @};-

نویسنده:  lrl [ سه شنبه 21 آبان1392 - 4:31pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

سلام عزیزان
بعد مدتها میخوام این مطلب رو عرض کنم خدمتتون که، جسارت نشه ولی اگر اپراتور واقعا حرفه ای باشه از طرز رفتار آنتنها متوجه میشه باری هست یا نه.
اگر جایی بار واقعی و خوب باشه (اینو از من نشنیده بگیرید)باور بفرمایید آنتنها نوکشون سمت زمین کشیده میشه به صورت کاملا محسوس.
والسلام
مو4ق باشید

نویسنده:  haloo [ سه شنبه 21 آبان1392 - 4:58pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

سلام دوستان من خیلی به این ردیاب 35 امیدوارم احساس خیلی خوبی نصبت بهش دارم.. اگه به این ردیاب اعتماد کننین مطمئنن به نتایج بسیار خوبی میرسین .. چون یه دوستم یه دستگاه اورده بود 180 میلیون قیمت دستگاه بود باور کنین بخاطر اشتباه اون ردیاب ما الکی یه جایی رو 3 متر حفاری کردیم..

نویسنده:  آرش [ سه شنبه 21 آبان1392 - 6:52pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

lrl نوشته است:
سلام عزیزان
بعد مدتها میخوام این مطلب رو عرض کنم خدمتتون که، جسارت نشه ولی اگر اپراتور واقعا حرفه ای باشه از طرز رفتار آنتنها متوجه میشه باری هست یا نه.
اگر جایی بار واقعی و خوب باشه (اینو از من نشنیده بگیرید)باور بفرمایید آنتنها نوکشون سمت زمین کشیده میشه به صورت کاملا محسوس.
والسلام
مو4ق باشید


درسته

نویسنده:  saeed630 [ شنبه 25 آبان1392 - 10:16pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

با سلام خدمت تمامي عزيزان بهترين روشي كه براي عمق گيري دقيق حفره تجربه كردين رو ميشه بگيد مثلا آنتن ها چطور باشن دست در چه فاصله اي سيم ها چه حالتي داشته باشن؟؟؟؟ آخه يه جا زدم عمق حفره زده بود 3و 40 كه بعد از حفاري تا 4 متر خبري نبود در صورتي كه در 10 متريش قبلا يك سره اون حفره نشت كرده بود كه عمقي در حدود 3 متر داشت كه ميدونم بر اثر جمع شدن آب ريزش ددداشته و عمقش كم بود ولي اين حالت و در عمق گيري جديد درك نميكنم از دوستان گلم راهنمايي ميخوام

نویسنده:  ELMIRA [ یکشنبه 26 آبان1392 - 9:58am ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

وقتي نزديك حفره هستيد براي آنتن فرقي نميكنه روي تونل هستيد يا اتاقي كه بار توشه از محدوده كه خارج بشيد سريع بسمت حفره برميگرده حجم كم و زياد هم براش فرقي نداره تا زمانيكه روي حفره قرار داريد آنتنها از هم باز نميشند با اين حالت هست كه ميتونيد طول و عرض حفره و حتي ورودي به حفره اگه داشته باشه پيدا كنيد و بهترين حالت كم خطا براي حفره يابي با آنتنهاي كاملا برنجي هست كه آنتنها روي حفره كاملا روبروي هم بصورت قرينه قرار ميگيرند البته بايد نزديك حفره باشيد چون بدون ردياب برد كمي ميتونيد حفره يابي كنيد.حفره یابی اگر با ردیاب انجمن حفره ای پیدا کردی و اولین جایی که قیچی شد روی حفره علامت میزنی ، بعد دستگاه رو خاموش میکنی و آنتنها بی سیم باشن به سمت جنوب حرکت میکنی هرجا قیچی کرد میشه عمق حفره.دوست خوبم درنظرداشته باش موقعی که آفتاب شدیده به علت طوفانهای شدید خورشیدی بر روی ردیاب تاثیر نا مناسبی داره . یه جورایی کارایی لازم رو نداره .می تونی این روشهارو امتحان کنی. :-BD :-BD

نویسنده:  ELMIRA [ یکشنبه 26 آبان1392 - 10:01am ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

saeed630 نوشته است:
با سلام خدمت تمامي عزيزان بهترين روشي كه براي عمق گيري دقيق حفره تجربه كردين رو ميشه بگيد مثلا آنتن ها چطور باشن دست در چه فاصله اي سيم ها چه حالتي داشته باشن؟؟؟؟ آخه يه جا زدم عمق حفره زده بود 3و 40 كه بعد از حفاري تا 4 متر خبري نبود در صورتي كه در 10 متريش قبلا يك سره اون حفره نشت كرده بود كه عمقي در حدود 3 متر داشت كه ميدونم بر اثر جمع شدن آب ريزش ددداشته و عمقش كم بود ولي اين حالت و در عمق گيري جديد درك نميكنم از دوستان گلم راهنمايي ميخوام


@};- اگه دقت كنيد مي تونيد هم بصورت روشن ازش استفاده كنيد و هم خاموش.
حالا اگه من جاي شما باشم اول با ردياب روشن و ولوم كم رو حفره مسير رو پيدا مي كنم و اگه جاي كه حفره رو زياد مي گيره پيدا كردم ميام ردياب رو خاموش مي كنم و با آنتن هاي خالي حجم گيري مي كنم و اندازه اون رو يادداشت مي كنم.حالا ردياب رو روشن مي كنم و با كمترين ولوم دوباره حجم گيري.اندازه هاي بدست اومده رو با هم مقايسه مي كنم و ميبينم هر دو اندازه تا حدي برابره پس جا درسته.حالا بر اساس نوع و شكل حجم دهانه اش رو هم پيدا مي كنم @};- @};-

نویسنده:  saeed630 [ دوشنبه 27 آبان1392 - 9:16pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

ELMIRA نوشته است:
وقتي نزديك حفره هستيد براي آنتن فرقي نميكنه روي تونل هستيد يا اتاقي كه بار توشه از محدوده كه خارج بشيد سريع بسمت حفره برميگرده حجم كم و زياد هم براش فرقي نداره تا زمانيكه روي حفره قرار داريد آنتنها از هم باز نميشند با اين حالت هست كه ميتونيد طول و عرض حفره و حتي ورودي به حفره اگه داشته باشه پيدا كنيد و بهترين حالت كم خطا براي حفره يابي با آنتنهاي كاملا برنجي هست كه آنتنها روي حفره كاملا روبروي هم بصورت قرينه قرار ميگيرند البته بايد نزديك حفره باشيد چون بدون ردياب برد كمي ميتونيد حفره يابي كنيد.حفره یابی اگر با ردیاب انجمن حفره ای پیدا کردی و اولین جایی که قیچی شد روی حفره علامت میزنی ، بعد دستگاه رو خاموش میکنی و آنتنها بی سیم باشن به سمت جنوب حرکت میکنی هرجا قیچی کرد میشه عمق حفره.دوست خوبم درنظرداشته باش موقعی که آفتاب شدیده به علت طوفانهای شدید خورشیدی بر روی ردیاب تاثیر نا مناسبی داره . یه جورایی کارایی لازم رو نداره .می تونی این روشهارو امتحان کنی. :-BD :-BD

ممنون دوست عزيزم
اينكه شما فرمودين با آنتن خالي عمق گيري كنم من اول يه نقطه كه دستگاه حفره نشون ميده رو مشخص كردم بعد با آنتن خالي روش ايستادم و آنتن خالي اونجا كاملا مساوي شد حركت كردم رفتم جلو يه مقدار كه رفتم قيچي باز شد از جايي كه بازشد ادامه دادم دوباره بعد از طي يه مسافت بسته شد در واقع عمق ميشه از نقطه باز شدن اول آنتن ها تا قيچي شدن دوم درسته؟؟؟؟؟

نویسنده:  tehrani39111355 [ دوشنبه 9 دی1392 - 3:08pm ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

دوستان عزیز خواهشا یه نفر راهنمایی کنه .
برای قیچی روی حفره یا فلز،فاصله ی میله های برنجی که روی هم قیچی بشوند ،چند سانت باشه(فاصله دست ها نه فقط ارتفاع دو میله ی برنجی نسبت به هم) .آیا موقع قیچی آنتنها یامیله های برنجی مانند اهنربا حالتی کششی نسبت به هم دارند؟چون برای پیدا کردن جهت هدف مشگلی ندارم .از چهار جهت کانال یابی میکنم که محل قطع کانالها میشه هدف .روی نقطه زنی مشگل دارم مخصوصا قیچی .ممنون

نویسنده:  lrl [ سه شنبه 9 دی1392 - 2:37am ]
عنوان پست:  Re: آموزش و نحوه استفاده از ردیاب حرفه ای FPL-22

tehrani39111355 نوشته است:
دوستان عزیز خواهشا یه نفر راهنمایی کنه .
برای قیچی روی حفره یا فلز،فاصله ی میله های برنجی که روی هم قیچی بشوند ،چند سانت باشه(فاصله دست ها نه فقط ارتفاع دو میله ی برنجی نسبت به هم) .آیا موقع قیچی آنتنها یامیله های برنجی مانند اهنربا حالتی کششی نسبت به هم دارند؟چون برای پیدا کردن جهت هدف مشگلی ندارم .از چهار جهت کانال یابی میکنم که محل قطع کانالها میشه هدف .روی نقطه زنی مشگل دارم مخصوصا قیچی .ممنون

جناب تهرانی بنده دستهارو به اندازه عرض شونه ها نگه میدارم.و یه چیزی طبق تجربه اگر هدف واقعی و خوب باشه، آنتنها خیلی سریع قیچی میشن و نوکشون به سمت زمین مایل میشه.البته منظورم از سرعت این نیست که رفتار آنتنها مثل زمانی باشه که باد آنتنها رو حرکت میده.مثل این میمونه که نیرویی آنتنهارو با قدرت میخواد به هم بچسبونه و نیروی دیگری مانع از قیچی شدن میشه.کاملا باید حس بشه و اگر بار خوب و واقعی باشه کاملا این نوع حرکت محسوس و تمایل آنتهنها به زمین محسوسه.به تجربه دارم عرض میکنم.
البته در مورد فلز متاسفانه در مورد حفره تجربه به درد بخوری ندارم.ولی چند جا دیدم که درست ابتدای دهانه چاه نوک آنتنها به هم میرسه.
موفق باشید

صفحه 293 از 295 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.