فلزجو FelezJoo
http://www.felezjoo.com/

سوالات فني راجع به ردياب 35
http://www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=13&t=1825
صفحه 2 از 4

نویسنده:  bazargardan [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 8:59am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

دوستان در مورد ولومي كه تو پست قبلي عرض كردم بنده بعد از هماهنگي با آقا مجتبي و راهنمايي ايشان تصميم به تعويض گرفتم بعد از باز كردن دستگاه يه چيزي به ذهنم رسيد گفتم امتحانش كنم شايد نتيجه بده كه داد اونم اينه كه شما قبل از تعويض ولومها يك اسپرس كانكتور شور تهيه كنيد و قسمت داخل ولوم رو اسپري كنيد كه حتما اگه مشكل فني نباشه مشكل همونجا حل خواهد شد و در صورت نبود اسپري با ادكلن ميتونيد اين كارو انجام دهيد.
با تشكر

نویسنده:  حمید [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 9:59am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

خیلی ممنون bazargardan عزیز.
خب در واقع ولومهای معمولی بالاخره بعد یک مدت دچار اشکال میشن و نوع نظامیشون رو هم ما فعلا گیر نیاوردیم! بخصوص این دستگاه چون در محیط بیرون تحت شرایط جوی مختلف استفاده میشه و مدام با ولومها کار میشه احتمال وارد شدن گرد و خاک و کثیف شدن داخل ولوم و خشک شدنش زیاده. اگر خواستین از ماده خاصی استفاده کنین ؛ بهترین چیز برای ولوم اسپری چرب هست! اصلا از اسپری خشک یا الکل و امثالهم استفاده نکنین! درسته ابتدا باعث میشه ولوم بهتر کار کنه ؛ ولی چون داخل ولوم رو خشک میکنه بعد یک مدت ممکنه کلا خراب بشه!
راه حل نهایی از نظر من همون هست که 3 ولومی که عرض کردم از نوع 10 دور گذاشته بشه تا هم تنظیمش بدون مشکل باشه و هم عمر بسیار بیشتری داشته باشه.

نویسنده:  bazargardan [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 10:06am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

حمید نوشته است:
خیلی ممنون bazargardan عزیز.
خب در واقع ولومهای معمولی بالاخره بعد یک مدت دچار اشکال میشن و نوع نظامیشون رو هم ما فعلا گیر نیاوردیم! بخصوص این دستگاه چون در محیط بیرون تحت شرایط جوی مختلف استفاده میشه و مدام با ولومها کار میشه احتمال وارد شدن گرد و خاک و کثیف شدن داخل ولوم و خشک شدنش زیاده. اگر خواستین از ماده خاصی استفاده کنین ؛ بهترین چیز برای ولوم اسپری چرب هست! اصلا از اسپری خشک یا الکل و امثالهم استفاده نکنین! درسته ابتدا باعث میشه ولوم بهتر کار کنه ؛ ولی چون داخل ولوم رو خشک میکنه بعد یک مدت ممکنه کلا خراب بشه!
راه حل نهایی از نظر من همون هست که 3 ولومی که عرض کردم از نوع 10 دور گذاشته بشه تا هم تنظیمش بدون مشکل باشه و هم عمر بسیار بیشتری داشته باشه.

حميد جان نظر شما اساتيد و اهل فن براي دوستان مهمه و واجبه . من هم فقط خواستم تجربياتمو در حد توان در اختيار اعضاي محترم انجمن قرار بدم .
و در مورد اسپري چرب به نظر شما چربي اين اسپري باعث نميشه كه تو جذب گرد و خاك نقش داشته باشه چون در جريان هستيد كاربرد ردياب در جاهاي گرد و خاكي مي باشد .
خيلي خوشحالم كه اين تايپيك رو باز كردم و ايشالله روز به روز فعالتر بشه

نویسنده:  شایان [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 10:39am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

حمید نوشته است:
خیلی ممنون bazargardan عزیز.
خب در واقع ولومهای معمولی بالاخره بعد یک مدت دچار اشکال میشن و نوع نظامیشون رو هم ما فعلا گیر نیاوردیم! بخصوص این دستگاه چون در محیط بیرون تحت شرایط جوی مختلف استفاده میشه و مدام با ولومها کار میشه احتمال وارد شدن گرد و خاک و کثیف شدن داخل ولوم و خشک شدنش زیاده. اگر خواستین از ماده خاصی استفاده کنین ؛ بهترین چیز برای ولوم اسپری چرب هست! اصلا از اسپری خشک یا الکل و امثالهم استفاده نکنین! درسته ابتدا باعث میشه ولوم بهتر کار کنه ؛ ولی چون داخل ولوم رو خشک میکنه بعد یک مدت ممکنه کلا خراب بشه!
راه حل نهایی از نظر من همون هست که 3 ولومی که عرض کردم از نوع 10 دور گذاشته بشه تا هم تنظیمش بدون مشکل باشه و هم عمر بسیار بیشتری داشته باشه.



منظور شما از ولوم 10 دور همون ولوم مولتی ترن هستش ؟

نویسنده:  حمید [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 10:45am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

خواهش میکنم.
نظر شما در مورد جذب گرد و خاک توسط اسپری چرب متاسفانه درسته! :D ولی اگر یک ولوم نو رو بگیرین و اوراق کنین خودتون میبینین که داخل ولوم یک مقدار چرب هست و همون چربی داخلش باعث میشه که خوب کار کنه. وقتی این چربی خشک بشه دیگه ولوم قطع و وصلی پیدا میکنه و بعد یک مدت که زیاد خشک بشه قسمت کربنی ترک میخوره و کلا خراب میشه. بطور مشابه شبیه کفش که شما واکس میزنین و واکس هم همیشه حالت چرب داره ؛ این هم همونطور هست! :D
در مورد ولوم 10 دور و مولتی ترن باید عرض کنم ؛ حداقل در اصطلاح بازار مولتی ترن به نوع پتانسیومتر کوچک چند دور گفته میشه که روی مدار نصب میشه. مولتی ترن اصولا بدرد روی جعبه نمیخوره و تنظیمش هم با پیچ گشتی انجام میشه. ولی نوع ولومی رو بهش ولوم 10 دور میگن که قابل نصب روی جعبه هست و ترتیب پایه هاش هم فرق داره و بسیار گرانتره. حتی سر ولوم مخصوصی هم داره که برای ردیاب 35 اصلا بهش نیازی نیست چون اون 3 ولوم دارای سیستم کنترل دیجیتالی هستن و عدد مربوط به تنظیمشون عینا روی ال سی دی مشخص میشه و همون ملاک کار دستگاه هست.

نویسنده:  بنيامين1 [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 10:59am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

حمید نوشته است:
خواهش میکنم.
نظر شما در مورد جذب گرد و خاک توسط اسپری چرب متاسفانه درسته! :D ولی اگر یک ولوم نو رو بگیرین و اوراق کنین خودتون میبینین که داخل ولوم یک مقدار چرب هست و همون چربی داخلش باعث میشه که خوب کار کنه. وقتی این چربی خشک بشه دیگه ولوم قطع و وصلی پیدا میکنه و بعد یک مدت که زیاد خشک بشه قسمت کربنی ترک میخوره و کلا خراب میشه. بطور مشابه شبیه کفش که شما واکس میزنین و واکس هم همیشه حالت چرب داره ؛ این هم همونطور هست! :D
در مورد ولوم 10 دور و مولتی ترن باید عرض کنم ؛ حداقل در اصطلاح بازار مولتی ترن به نوع پتانسیومتر کوچک چند دور گفته میشه که روی مدار نصب میشه. مولتی ترن اصولا بدرد روی جعبه نمیخوره و تنظیمش هم با پیچ گشتی انجام میشه. ولی نوع ولومی رو بهش ولوم 10 دور میگن که قابل نصب روی جعبه هست و ترتیب پایه هاش هم فرق داره و بسیار گرانتره. حتی سر ولوم مخصوصی هم داره که برای ردیاب 35 اصلا بهش نیازی نیست چون اون 3 ولوم دارای سیستم کنترل دیجیتالی هستن و عدد مربوط به تنظیمشون عینا روی ال سی دی مشخص میشه و همون ملاک کار دستگاه هست.


با درود
استاد حمید اسم تجاری برای تهیه این ولوم چیه ادرس منبعی برای تهیه اگه دارید لطفا"راهنمایی کنید. با تشکر

نویسنده:  حمید [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 7:34pm ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

بنیامین عزیز الان شما در گوگل جستجو بزنین ولوم 10 دور ؛ بلافاصله تصاویرش رو براتون میاره! :D قسمت عقب این ولومها هم معمولا به رنگ آبی هست و بزرگتر از ولوم معمولیه. در بازار هم همین که بگین ولوم 10 دور متوجه میشن و در فروشگاههای الکترونیکی هم براحتی یافت میشه. از نظر اسمی درستش این هست که این ولومها ولوم مولتی ترن هستن که در بازار بهشون 10 دور گفته میشه و اون نوع کوچک قابل نصب روی مدار پتانسیومتر مولتی ترن هست اما اصطلاحا بهش مولتی ترن میگن!
عرض کردم اگر برای ردیاب 35 میخواین این تغییر رو انجام بدین حتما با اقا مجتبی تماس بگیرین تا دقیق تر راهنمایی کنن.

نویسنده:  bazargardan [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 7:42pm ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

حميد جان از آنجايي كه شما تو ساخت ردياب دخالت داشتيد يه سوال داشتم
من وقتي رديابو باز كردم يه چيزي ديدم كه دورش نايلون جهت فك كنم ضربه و آبندي پيچونده بوديد اون كيت ردياب هست ؟
چون كلا تو جايي بسته نشده بود يعني آزاد بود به هرحال تكون بخوره سيماش از لحيم ول نكنه ؟

نویسنده:  حمید [ یکشنبه 26 مرداد1393 - 7:52pm ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

دستگاهها رو آقا مجتبی میسازن و من نمیدونم دقیقا منظور شما چیه! ولی زیاد هم وارد جزئیات نشین بهتره! :-w :D بهرحال مراقب باشین سیمها کنده نشن وگرنه دردسر میشه.

نویسنده:  بنيامين1 [ دوشنبه 27 مرداد1393 - 8:48am ]
عنوان پست:  Re: سوالات فني راجع به ردياب 35

حمید نوشته است:
بنیامین عزیز الان شما در گوگل جستجو بزنین ولوم 10 دور ؛ بلافاصله تصاویرش رو براتون میاره! :D قسمت عقب این ولومها هم معمولا به رنگ آبی هست و بزرگتر از ولوم معمولیه. در بازار هم همین که بگین ولوم 10 دور متوجه میشن و در فروشگاههای الکترونیکی هم براحتی یافت میشه. از نظر اسمی درستش این هست که این ولومها ولوم مولتی ترن هستن که در بازار بهشون 10 دور گفته میشه و اون نوع کوچک قابل نصب روی مدار پتانسیومتر مولتی ترن هست اما اصطلاحا بهش مولتی ترن میگن!
عرض کردم اگر برای ردیاب 35 میخواین این تغییر رو انجام بدین حتما با اقا مجتبی تماس بگیرین تا دقیق تر راهنمایی کنن.


با تشکر از توضیحات شما میشه بفرمایید این 3ولوم مولتی ترن برای تعویض چند اهم باید باشن و در مورد نقشه تعویض هم توضیح بدین ممنون میشم
با تشکر از شما

صفحه 2 از 4 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند.