انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت1403 - 12:43pm



پاسخ به موضوع  [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 593 , 594 , 595 , 596 , 597 , 598 , 599 ... 640  بعدی
 بخش آزاد آموزش اپراتوری با ردیاب فوق حرفه ای FPL-35 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: یکشنبه 25 آبان1393 - 3:42pm
پست: 143
محل اقامت: IR-
پاسخ با نقل قول
باربد نوشته است:
درود بیکران بر مهندس حمید.

مهندس شاید واقعا نیاز هست شما به فکر ارتقا۶ ردیاب 35 باشین و ورژن جدیدی رو ارائه بدین که کاراتر و بهتر باشه! و من ایمان دارم که شما توانایی این رو دارین که طرحی بهتر از 35 رو بزنین و دوباره این تاپیک و در کل مسائل مرتبط با ردیابی رونق بگیره و کاربران شوق و اشتیاق پیدا کنند که به آزمون خطا بپردازند :YMPEACE:


دوست من سلام
اینو کلیه دوستان حاظر در سایت میدونن و بازم بشنوید. ردیاب 35 در نوع خودش فوق العده است به نظر من دیگه احتیاج به هیچ ورژنی دیگه و نمیدونم بالاتر نداره.دوستان اگه مشکل با تاثیر ذهنیت روی این دستگاه دارن باید بگم ردیابهای انتنی همینطورن و کاریش نمیشه کرد.
فقط دوستان خداشاهده وقتی انتنهای دستگاه رو دست میگیرید و میخواید شروع کنید باید اول از همه با خودتون صادق باشید و حقیقتو قبول کنید محکم و قوی بمونید و بکارتون ادامه بدید دوستان قرار نیست ما سر هر نقطه ای که میریم دستگاه از خودش حرکتی نشون بده قطعا همه میدونیم که طلا و زیر خاکی هست ولی نه به این شدت که هرجا رفتیم باری باشه.داریم میبینیم حتی از همین کارشناسای سایت فلزجو با این همه تجربه و علم به مورد دلخواه و باارزشی بر نخوردند.
لپ کلام هم 35 خوبه و هم ردیابی شما دوستان فقط باید با خودمون رو راست باشیم
با ارزوی پیروزی همه دوستان @};-



[color=#4040FF]هر وقت(( امید ))میرود سرو کله((شکست)) پیدا میشود[/color]


سه شنبه 16 تیر1394 - 2:07pm
ICQ
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: شنبه 21 تیر1393 - 9:46am
پست: 470
پاسخ با نقل قول
یادمه یبار گفتم ولی هیچ عکس العملی مشاهده نشد.بنظرم من اینبار،رو چگونگی حرکت آنتن اگه متمرکز بشیم و حرکات آنتن رو بتونیم تجزیه و تحلیل کنیم و قلق گیریش بکنیم بنظرم درصد موفقیت هم میره بالا.
در ضمن عدم موفقیت خیلی از دوستان مخصوصا مبتدی ها که بنده هم از اونها جدا نیستم اینه که شناخت کافی در اصول ردیابی ندارن،فرض مثال کسی که ادعای مکانیکی میکنه اول باید از کلیه قطعات خودرو و وظایف آنها آگاهی داشته باشه تا بتونه عیب رو براحتی تشخیص و تعمیر کنه.یادمه به حمید عزیز اوایل گفتم ردیاب و کالبد شکافی کنه و اصول کارشو برا دوستانی که از الکترونیک سررشته ندارن بفرماید تا دوستان با آگاهی از سیستم ردیاب کارشونو درست انجام بدن.
دوباره از مهندس حمید میخوام نحوه عملکرد و اصول سنس فلز مورد نظر رو توسط ردیاب۳۵ بفرمایید تا اگاهی اپراتورها نسبت به چیزی که دستشون میگیرن رو داشته باشن.ممنون


سه شنبه 16 تیر1394 - 3:46pm
YIM
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12756
پاسخ با نقل قول
اگر جویای مطلبی از جانب بنده هستین هر چه میدونستم در طول تاپیک اپراتوری ردیاب 22 و 35 عنوان کردم. باید وقت بذارین و مطالعه کنین. بهرحال مشکل اپراتور نباید اصول کارکرد الکترونیکی ردیاب باشه! از نظر الکترونیکی مشخصا ما امواج دقیقی تولید میکنیم که روی هدف خاصی اثرگذاری دارن و سبب میشن واکنش متقابل بین هدف و آنتن ها بوجود بیاد و در واقع همه مشکل و داستان هم سر آنتنها پیش میاد که قرار هست از دنیای الکترونیک و امواج به دنیای ناشناخته ردیابی پل ارتباطی برقرار کنه! در این خصوص هم هر کسی توی این دنیای ردیابی نظریه ای داده اما از نظر علمی نمیشه بطور قطع هیچ کدوم رو تایید کرد. مهم برای اپراتور اینه که ردیاب کار میکنه و تحلیل حرکت آنتنها هم بارها بخصوص در تاپیک اپراتوری ردیاب 22 عنوان شده.
بهرحال بنظر من چند پست اخیر دوستان نشون میده که متاسفانه مشکلات در امر ردیابی عمیق تر از این حرفاست و من هم بطور خلاصه عرض کردم. اصرار عجیب برخی به جوابگیری فقط با استفاده از ردیاب چیزی هست که عملا ردیابی رو محکوم به شکست میکنه و اگر شما بنده رو اندکی قبول دارین باید از من بپذیرین که تا این نگرش عوض نشه داستان همینه که هست و هیچ اتفاق دیگری هم نمیفته. همونطور که طی این مدت نیفتاد! واقعیت اینه ما در مساله ردیابی نمیتونیم معجزه ای بکنیم. اگر ردیاب بعضی چیزها رو بعنوان خطا میگیره یا تفکیکش در خاک دچار مشکل میشه و امثالهم ؛ بهیچ وجه با هیچ طرحی نمیشه بطور قطعی به این مشکلات غلبه کرد و فقط احتمالش هست اندکی بهتر بشه.
بنده فقط مثالی ساده میزنم که دوستان میتونن خودشون روی این موضوع فکر کنن. حتما میدونین آنتنها تحت تاثیر هر نیرویی خارج از امواج ردیاب هم ممکنه چرخش داشته باشن. در این مورد میشه به باد اشاره کرد! وقتی باد از حدی بیشتر باشه باعث گردش آنتنها میشه تاجاییکه ممکنه در اون شرایط نشه ردیابی کرد. حالا بنظر شما امکان داره ما از طریق سیستم الکترونیکی کاری انجام بدیم که باد روی آنتنها اثر نذاره؟! جواب بطور قطع منفی هست! در سیستم آنتنی نمیشه چنین کاری کرد و جالب اینکه باد فقط یک مثال ساده بود. عملا نیروهای دیگری هم وجود دارن که روی آنتنها تاثیر میذارن. حذف سیستم چرخشی آنتنها هم رویایی بوده که هنوز هیچ سازنده ردیابی نتونسته بهش دست پیدا کنه. پس بحث در این زمینه هم فایده ای نداره.


سه شنبه 16 تیر1394 - 4:30pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: شنبه 21 تیر1393 - 9:46am
پست: 470
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
اگر جویای مطلبی از جانب بنده هستین هر چه میدونستم در طول تاپیک اپراتوری ردیاب 22 و 35 عنوان کردم. باید وقت بذارین و مطالعه کنین. بهرحال مشکل اپراتور نباید اصول کارکرد الکترونیکی ردیاب باشه! از نظر الکترونیکی مشخصا ما امواج دقیقی تولید میکنیم که روی هدف خاصی اثرگذاری دارن و سبب میشن واکنش متقابل بین هدف و آنتن ها بوجود بیاد و در واقع همه مشکل و داستان هم سر آنتنها پیش میاد که قرار هست از دنیای الکترونیک و امواج به دنیای ناشناخته ردیابی پل ارتباطی برقرار کنه! در این خصوص هم هر کسی توی این دنیای ردیابی نظریه ای داده اما از نظر علمی نمیشه بطور قطع هیچ کدوم رو تایید کرد. مهم برای اپراتور اینه که ردیاب کار میکنه و تحلیل حرکت آنتنها هم بارها بخصوص در تاپیک اپراتوری ردیاب 22 عنوان شده.
بهرحال بنظر من چند پست اخیر دوستان نشون میده که متاسفانه مشکلات در امر ردیابی عمیق تر از این حرفاست و من هم بطور خلاصه عرض کردم. اصرار عجیب برخی به جوابگیری فقط با استفاده از ردیاب چیزی هست که عملا ردیابی رو محکوم به شکست میکنه و اگر شما بنده رو اندکی قبول دارین باید از من بپذیرین که تا این نگرش عوض نشه داستان همینه که هست و هیچ اتفاق دیگری هم نمیفته. همونطور که طی این مدت نیفتاد! واقعیت اینه ما در مساله ردیابی نمیتونیم معجزه ای بکنیم. اگر ردیاب بعضی چیزها رو بعنوان خطا میگیره یا تفکیکش در خاک دچار مشکل میشه و امثالهم ؛ بهیچ وجه با هیچ طرحی نمیشه بطور قطعی به این مشکلات غلبه کرد و فقط احتمالش هست اندکی بهتر بشه.
بنده فقط مثالی ساده میزنم که دوستان میتونن خودشون روی این موضوع فکر کنن. حتما میدونین آنتنها تحت تاثیر هر نیرویی خارج از امواج ردیاب هم ممکنه چرخش داشته باشن. در این مورد میشه به باد اشاره کرد! وقتی باد از حدی بیشتر باشه باعث گردش آنتنها میشه تاجاییکه ممکنه در اون شرایط نشه ردیابی کرد. حالا بنظر شما امکان داره ما از طریق سیستم الکترونیکی کاری انجام بدیم که باد روی آنتنها اثر نذاره؟! جواب بطور قطع منفی هست! در سیستم آنتنی نمیشه چنین کاری کرد و جالب اینکه باد فقط یک مثال ساده بود. عملا نیروهای دیگری هم وجود دارن که روی آنتنها تاثیر میذارن. حذف سیستم چرخشی آنتنها هم رویایی بوده که هنوز هیچ سازنده ردیابی نتونسته بهش دست پیدا کنه. پس بحث در این زمینه هم فایده ای نداره.

حمید جان ممنون.ولی فک کنم نظر بنده رو اشتباه متوجه شدید بنده تو اون مقام نیستم که کسیو محکوم کنم یا ازش ایراد بگیرم فقط شفاف سازی دستگاه و تجزیه تحلیل انتن ها بودو بس.


سه شنبه 16 تیر1394 - 4:36pm
YIM
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12756
پاسخ با نقل قول
وقتی به همین مطلب بنده هم دقت نمیکنین توضیح چندین و چندباره در خصوص تحلیل حرکت آنتن یا عملکرد ردیاب چه فایده ای داره؟! بنده کجا چیزی گفتم که معنی محکوم و محکومیت داشت؟! کلمه به کلمه متن بنده رو بخونید و فکر کنید. چیزی هم که شما درخواست کرده بودین عرض کردم بارها در طول این تاپیکها مطرح شده و موضوع بحث الان ما نیست و کمکی هم نمیکنه. بحث الان ما وجود خطاها برای افراد با تجربه در ردیابی هست. وگرنه مسائل اولیه و اماتوری ربطی به مساله فعلی نداره و دوستان کم تجربه تر باید علاوه بر مطالعه همه مطالب صدها بار انتن دست بگیرن تا به نکات عملی آنتن زنی وارد بشن. فراموش نکنین آنتن زنی یک کار عملی هست. همونطور که رانندگی رو نمیشه از روی نوشته و کتاب و حتی فیلم یاد گرفت ؛ ردیابی هم به همین صورته! شاید از بعضی جهات مشکل تر هم باشه. پس از مطالب نوشته شده باید استفاده کرد و اونا رو در عمل به کار بست.


سه شنبه 16 تیر1394 - 4:49pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 خرداد1394 - 11:07am
پست: 202
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
وقتی به همین مطلب بنده هم دقت نمیکنین توضیح چندین و چندباره در خصوص تحلیل حرکت آنتن یا عملکرد ردیاب چه فایده ای داره؟! بنده کجا چیزی گفتم که معنی محکوم و محکومیت داشت؟! کلمه به کلمه متن بنده رو بخونید و فکر کنید. چیزی هم که شما درخواست کرده بودین عرض کردم بارها در طول این تاپیکها مطرح شده و موضوع بحث الان ما نیست و کمکی هم نمیکنه. بحث الان ما وجود خطاها برای افراد با تجربه در ردیابی هست. وگرنه مسائل اولیه و اماتوری ربطی به مساله فعلی نداره و دوستان کم تجربه تر باید علاوه بر مطالعه همه مطالب صدها بار انتن دست بگیرن تا به نکات عملی آنتن زنی وارد بشن. فراموش نکنین آنتن زنی یک کار عملی هست. همونطور که رانندگی رو نمیشه از روی نوشته و کتاب و حتی فیلم یاد گرفت ؛ ردیابی هم به همین صورته! شاید از بعضی جهات مشکل تر هم باشه. پس از مطالب نوشته شده باید استفاده کرد و اونا رو در عمل به کار بست.



مهندس حمید در طرح جدید که به امید خدا و همت بلندتون عملی میشه بهتر نیست که از طرح ردیاب آلمانی tomdec الگوبرداری بشه?? :-? هرچند اونم باید با دست بگیریش ولی بنظرم تأثیرات ذهن و کلأ خطای اپراتوری رو کمتر خواهد کرد. تفکیک هم که من نظری ندارم چون واقعا عواملی که در خاک هست تأثیرات زیادی در امواج ایجاد میکنند. حالا نظر خودت چی باشه مهمه


سه شنبه 16 تیر1394 - 10:12pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12756
پاسخ با نقل قول
باربد عزیز حالا طرح جدید کجا بود که شما براش پیشنهاد میدین؟! این همه روضه خوندم؟! :D
ردیاب TOMDEC با طرح ردیاب 35 هم عملی هست. سیستم کارش انچنان فرق نمیکنه فقط طرز ساختش فرق داره. این پیشنهاد هم بنده به اقا مجتبی داده بودم که قبول نکردن! بهرحال اون مدل ساخت شامل جزئیات مکانیکی متفاوتی هست که به سازنده بستگی داره. سازنده هم اقا مجتباست! :YMPRAY: :D


سه شنبه 16 تیر1394 - 11:22pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 خرداد1394 - 11:07am
پست: 202
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
باربد عزیز حالا طرح جدید کجا بود که شما براش پیشنهاد میدین؟! این همه روضه خوندم؟! :D
ردیاب TOMDEC با طرح ردیاب 35 هم عملی هست. سیستم کارش انچنان فرق نمیکنه فقط طرز ساختش فرق داره. این پیشنهاد هم بنده به اقا مجتبی داده بودم که قبول نکردن! بهرحال اون مدل ساخت شامل جزئیات مکانیکی متفاوتی هست که به سازنده بستگی داره. سازنده هم اقا مجتباست! :YMPRAY: :D



نفرمایید مهندس قصد جسارت نداشتم :D بالأخره اون روز میرسه که ردیاب جدید بیاد البته اگر اون شرایطی که گفتین زودتر عملی بشه. مهندس شوق داریم والا و اینکه من عاشق ردیاب و ردیابیم :D
اپراتور بدی هم نیستم :D


سه شنبه 16 تیر1394 - 11:34pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 12 مرداد1393 - 8:05pm
پست: 478
پاسخ با نقل قول
از ردیاب برای پیدا کردن اهداف متفرق و تصادفی مدفون شده نمیشه استفاده کرد چون اینگونه اهداف حفره ندارند و خطا بیش از بیش بالاست بنظر من اهدافی که داخل اتاقک یا دخمه و بطور کلی داخل حفره قرار دارند میشه با ردیاب امیدوارتر بود و با پیدا کردن ورودی از حفاری های بی مورد جلو گیری کرد و دوستان باید دنبال دو فرکانس در حفره یابی باشند که یکی فقط حفره تو پر و دیگری فقط حفره تو خالی بزنه! این دو فرکانس خیلی خیلی میتونه در تشخیص حفره و خطای کمتر کمک کنه! درضمن وجود یه حفره یاب تصویری دقیق کنار ردیاب برای کسانی که میخوان در اعماق پایین فعالیت کنند توصیه میشه!


سه شنبه 16 تیر1394 - 11:49pm

تاریخ عضویت: یکشنبه 13 اردیبهشت1394 - 4:21am
پست: 40
پاسخ با نقل قول
با ساام خدمت استاد حمید عزیز، والا من حدود سه ماهه ردیاب 35 رو گرفتم و 22 رو نداشتمه، راجع به مطالعه هم چشم اول کامل میرم تمامی تاپیک 22 رو میخونم، تمامی حرفاتون رو هم درباره ردیاب قبول دارم، گفتم اینجا سوت و کوره فقط دوست دارم فعال باشه تا ماهم لذت ببریم و بیشتر روحیه بگیریم، با تشکر از شما بزرگوار


چهارشنبه 17 تیر1394 - 3:30pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 593 , 594 , 595 , 596 , 597 , 598 , 599 ... 640  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 11 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure